Saitko lapsena selkäsaunoja tai tukkapöllyä?
Kommentit (118)
Minua revittiin tukasta ja raiskattiin. Sellaiset vanhemmat meidän perheessä.
Sain, 80-luvulla. 90-luvulla aloin sitten rikolliseksi. Väkivalta on kuulunut siitä lähtien elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sain, molempia. Isä antoi remmistäkin, äitipuoli antoi vaan tukkapöllyä. 1970- luvulla ja vielä kasarillakin.
Siis tukkapöllyn lisäksi löi sinua kasarilla?
Julmaa. Tapon yrityksenä taikka taikka törkypitelynä menisi nykyään. Psyk.sh.
Poistetaan tuo toinen taikka. Psyk.sh.
Minua on kuritettu fyysisesti 90-luvulla ja myös 2000-luvulla ollessani teini. Luunappia, tukkäpöllyä ja läpsimistä. Isoimmat traumat jäi henkisestä väkivallasta.
Olen varmaan viimeisimpiä sukupolvia, jotka joutu tuota kokemaan, vanhojen vanhempien ainoa tyttölapsi 80-luvun lopulta, ja vaikka vanhemmat oli muuten kivoja, ruumillinen kuritus oli heidän mielestä vielä normaali juttu, eikä se ollut mikään pieni näpäsy, vaan ihan kunnolla nahkavyöllä kuritettiin. Sattui tietysti hirveästä, lisäksi se oli jotenkin tosi noloa silloin kun vielä vähän isompana 12-13-vuotiaana kuritettiin vikoja kertoja.
Etkö usko alapeukuttaja vai mikä ongelmasi on
T. Id42.
Joo ysärillä tuli tukkapöllyä ja luunappeja. Äitini löi myös avokämmenellä mun kasvoja. Siinä näki myös sen lyöhän katseen ja vihan.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan viimeisimpiä sukupolvia, jotka joutu tuota kokemaan, vanhojen vanhempien ainoa tyttölapsi 80-luvun lopulta, ja vaikka vanhemmat oli muuten kivoja, ruumillinen kuritus oli heidän mielestä vielä normaali juttu, eikä se ollut mikään pieni näpäsy, vaan ihan kunnolla nahkavyöllä kuritettiin. Sattui tietysti hirveästä, lisäksi se oli jotenkin tosi noloa silloin kun vielä vähän isompana 12-13-vuotiaana kuritettiin vikoja kertoja.
Mitä helvettiä. Minä tappaisin tuollaiset vanhemmat. Saatanan paskaboomerit. Ja tällaisia ihmisiä pitäisi jotenkin paapoa noissa hoitokodeissa?
BlackRock vetää kuivana kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen fyysisen kurituksen paljon pienempänä pahana (omasta kokemusta), kuin henkisen väkivallan. Joku hemmetin tukkapölly tai remmi kirpaisee ehkä 10min - 15min, mutta henkinen piina voi tuhota loppuelämäksi jotain todella tärkeää.
Mieluummin sitä remmiä otti kuin vaikka 1-2 viikon arestin. Homma oli loppuun käsitelty tosiaan siinä noin vartissa, eli helpompi kaikille.
Tukkapöllyä tuli usein. Lisäksi ainakin kerran mattopiiskaa paljaalle pyllylle. Äitini varmaan häpeää näitä aivan kauheasti, koska ei suostu puhumaan näistä ollenkaan, vaan kiistää kaiken. Tiedä sitten, mitä kaikkea sellaista on tapahtunut, mitä en itse muista. Äitini kyllä jaksaa minulle valittaa, jos joskus huudan omalle lapselleni.
Yhden kerran sain vähän piiskaa. ja oli kyllä ansaittua, joten en kanna kaunaa.
On aivan käsittämätöntä, miten lasten pahoinpitely on ollut hyväksyttyä. Itse sain piiskaa paljaalle pyllylle, ja olen koko elämäni ajan inhonnut isääni sen vuoksi. Miksi lasten pahoinpitely olisi ok, mutta jos aikuista pahoinpitelee, se on tietenkin rikos.
Erityisesti henkistä väkivaltaa, luunappeja ja tukkapöllyä. Kerran piiskaa.
Pahinta oli henkinen väkivalta, aikuisena tajusin tätienikin haukkuneen alistaneen joskus kun mokasin. Olisin ennemmin ottanut piiskaa ja muuten rakastavan kodin kuin sen henkisen väkivallan joka lähes pilasi elämäni.
Lopputulos? Rikastutin terapeutteja pitkästi yli kymppitonnilla ja Kela vielä paljon lisää. Seksuaalisia ongelmia, naisten pelkoa ja olen erittäin kiva suorittaja sekä äärimmäisen tunnollinen.
Oli ihan normaalia vielä 80-ja 90-luvun alussakin. Tukkapöllyä ja luunappeja ja kevyt avokämmenen läimäytys päälakeen. Ei jäänyt traumoja, päinvastoin. M42.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen syntynyt 60-luvulla. Isäni oli opettaja.
Opettajat oli just pahimpia kurittajia, ainakin siellä koulussa. Karttakeppiä tuli sormille ja jos jonkinnäköistä uhkailua ja tölvintää huudeltiin niin että pää punoitti ja räkä roiskui. Mahtoi olla mukavaa nöyryyttää siinä kaikkien kolmenkymmenen luokkakaverin edessä?
Mun liikunnanopettaja oli myös sellainen, että jos et taipunut täydellinen spagaatiin niin hän otti hartioista kiinni ja painoi sinut siihen lattiaan kiinni. Varmaan ei tarvi ihmetellä ettei ole liikunnasta tullut rakasta harrastusta. Koko peruskoulu oli yhtä helvettiä.
Mun paras kaveri sai remmistä ja se oli outoa, koska sen äiti ja isä oli mukavia, ei mitään hirviöitä.
Sain teini-ikäisenä tukkapöllyä muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mun paras kaveri sai remmistä ja se oli outoa, koska sen äiti ja isä oli mukavia, ei mitään hirviöitä.
Niin ja se oli outoa, että vaikka meillä ei kotona kuritettu, ei mun vanhemmat mitenkään paheksuneet vaikka tiesivät.
Sain, teki hyvää