Saitko lapsena selkäsaunoja tai tukkapöllyä?
Kommentit (118)
Sain tukkapöllyä ja piiskaa kun tein pahojani. Ehkä sen takia minusta ei tullut koulupuukottajaa.
En kumpaakaan. Enkä mitään fyysistä kuritusta. Olin lapsi 70-80-luvuilla.
Sain ikävä kyllä. Oma lapsi ei ole saanut eikä se kyllä ketään koulussa tai muuallakaan puukottele.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sain, molempia. Isä antoi remmistäkin, äitipuoli antoi vaan tukkapöllyä. 1970- luvulla ja vielä kasarillakin.
Sama vika + kaikkea muuta kivaa (vielä ysärillä).
AP
Sain parit tukkapöllyt, mutta äitini olikin erikoistunut äärimmäiseen henkiseen väkivaltaan ja sadismiin. Olisin mieluummin ottanut fyysisesti turpiin.
Hyvin harvoin tukkapöllyä. Enimmäkseen rangaistuksena oli omaan huoneeseen komentaminen.
Mitä tarkoittaa kuritus? Onko aresti kuritusta? Tai puhelimen takavarikointi? Nurkassa seisominen? Viikkorahan poisto?
Sain sekä tukkapöllyä että selkäsaunaa, minulle nousi niistä vain kauheampi sisu ja inho, en ymmärrä moisia "rangaistusmuotoja" lainkaan. Inhosin vanhempiani näiden juttujen vuoksi, eikä minusta tukkapöllyn ja selkäsaunan ansiosta kyllä tullut yhtään sen huonompaa tai parempaa ihmistä kuin noiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sain tukkapöllyä ja piiskaa kun tein pahojani. Ehkä sen takia minusta ei tullut koulupuukottajaa.
Jos minua olisi kuritettu fyysisesti, niin ehkä olisin antanut samalla mitalla takaisin ja minusta olisi tullut väkivaltainen.
Sain luunappeja ja tukkapöllyjä 60-70-luvuilla.
Mieleen on jäänyt tapaus, kun veljeni perseili nukkumaan käydessä ja hyppäsi pöydältä alas ja karjui. Äiti juoksi huoneeseen huutamaan, että mitä täällä tapahtuu. Minä en osallistunut asiaan mitenkään, mutta äiti tarrasi myös minun pitkään tukkaani kiinni ja huusi, että mitä sinäkin siinä virnuilet. En kyllä virnuillut.
Sain tukistuksia ja risulla pyllylle. Mitään näistä ei tehty raivon vallassa tai niin, että oikeasti teki kipeää, vaan rauhallisesti "näin käy kun ei millään usko.", ja efekti oli lähinnä nöyryyttävä eikä pelottava, ja nuo tapahtui sen verran nuorena, ettei se nöyryytyskään ollut kummoinen. Mutta noihin kaatui perseily, en tiedä mitä olisi ollut seuraavaksi, jos olisin ollut kovapäisempi lapsi.
Kysy vaan kuinka paljon ja yleensä täysin syyttä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sain, molempia. Isä antoi remmistäkin, äitipuoli antoi vaan tukkapöllyä. 1970- luvulla ja vielä kasarillakin.
Tuo remmihomma on idioottien touhua, itse sain Koivuniemen herraa eli risua ja sekin on perseestä.
Kovin tukkapölly oli teininä, kun isä nosti hiuksista ilmaan ja vatkasi edestakaisin. Sattui s**tanasti.
Joskus tukkapöllyä. Jonain kesänä sisälle tuotiin koivuniemenherra eli vitsa mutta se oli lähinnä pelote, en muista että se olisi koskaan päässyt tositoimiin. Olin lapsi 80-luvulla, mutta meillä ei ollut vapaata kasvatusta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En. Olen syntynyt 60-luvulla. Isäni oli opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Sain luunappeja ja tukkapöllyjä 60-70-luvuilla.
Samoin minä, ei jäänyt traumoja.