Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo voi hiton mansplainit. Töissä eräs nainen ei aikuisten oikeasti osannut tehdä yhtä asiaa mutta minä mansplainasin kun kokeneempana yritin opastaa ja hän mieluummin omin älyin halusi oppia ja ihmetteli sitä sitten siellä koko päivän.
Tämä. En neuvo enää naisia töissä kuin aivan minimin.
En halua olla työpaikan mansplainaaja. Tarvittava tieto työ suorittamiseen löytyy kyllä asiakirjoista. Tulkoot kysymään, jos tarvitsevat jotain. Miehiä neuvon kyllä mielelläni.
Team leadinä minun sanani tietysti painaa eniten, pärjääkö uusi työntekijä hommassaan vai ei, ja valitettavasti suorituminen tuntuu sukupuolittuvan. Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja.
"Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja." Tämä ei siis sinulta onnistu vai? No sitten kannattaa varmaa
Tervetuloa vaan tilalle sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.weforum.org/stories/2023/09/female-surgeons-better-health-o…
Patients treated by male surgeons were 25% more likely to die within 90 days, and 24% more likely to die within a year when compared to patients treated by female surgeons
According to the study, 13.9% of patients had adverse post-operative events when a male carried out the procedure, while this number was 12.5% if the surgeon was female. At a year post-surgery these figures stand at 25% and 20.7% respectively.
Eipä vaikuta prosentit näin enää kauhean suurilta.
25 prossaa vs. 20.7 prossaa ei ole iso ero? Ouukei.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mansplaining on vaan miesten tarvetta kokea olevansa tärkeitä. Vähän sama, kuin pyytää vaihtamaan lamppu, tai viemään hämähäkki ulos. Hänelle tulee tärkeä olo.
Siksikö naiset tekee samaa?
Mulla on kokemusta vaan womansplainingistä. Monesti tullut nainen neuvomaan erilaisten kodinkoneiden täytössä ja käytössä. Kiitos osaan kyllä vaikka olen mies - kuitenkin yksinkin elellyt ja kotityöt omassa kodissa hoitanut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mansplaining on vaan miesten tarvetta kokea olevansa tärkeitä. Vähän sama, kuin pyytää vaihtamaan lamppu, tai viemään hämähäkki ulos. Hänelle tulee tärkeä olo.
Vai onko se ennemminkin naisen keksintö ettei tunne itseään miestä tyhmemmäksi kun ihan aiheellisestikin neuvoessaan nainen voi ottaa nokkiinsa ja laittaa mansplainingin piikkiin jotta voi itse jollain tapaa tuntea ylemmyyttä kun "typerä mies koettaa neuvoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoissa töissä 15 vuotta, ja huoltsikan pihalla herra rientää kertomaan paljonko baareja laitetaan renkaaseen. arvasi lisäksi väärin, ja huusi että rikon renkaan kun laitan liikaa. Kyseinen herra ei ollut koskaan ilmeisesti nähnytkään kapistusta johon ilmaa laitoin.
15 vuotta samoissa töissä sun ois pitäny tajuta, että asiakasta tulee kuunnella. Jos se haluaa ajaa pehmeillä renkailla, niin laita sen verran kin se haluaa. Naisten kannattaisi opetella joskus myös kuuntelemaan.
Kyseinen herra ei ollut asiakkaani vaan tuli siihen ihan vain neuvomaan. Kyse ei myöskään ollut auton renkaasta jonka järkevämpi olisi voinut myös päätellä🤷
Toisena esimerkkinä voisin laittaa tuon äsken lainaamani miehen viestin😁 se jos mikä oli mänspleinaamista😂 mutta hyvä että tulette itse kertomaan sopivat esimerkit aiheeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patients treated by male surgeons were 25% more likely to die within 90 days, and 24% more likely to die within a year when compared to patients treated by female surgeons
According to the study, 13.9% of patients had adverse post-operative events when a male carried out the procedure, while this number was 12.5% if the surgeon was female. At a year post-surgery these figures stand at 25% and 20.7% respectively.
Riippuu otannasta. Mutta tuon kirjoittaminen muotoon "25 % enemmän" on tarkoitushakuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen olympiatason uimahyppääjä, kun katsomossa oleva nainen huutaa: "Muista pitää nenä kiinni, ettei vesi mene sisään!"
Olisko ilta runkkauksen aika?
iltakin runkkaus
iltarunkkauskin
Tuolla näppärällä testillä selvität onko kyseessä yhdys sana vai ei
Vierailija kirjoitti:
Manspleinaaminen on poikkeuksetta sitä että nainen esittää faktuaalisesti väärän väittämän jota mies joutuu sitten oikaisemaan ettei kuulijat lähde tilanteesta pois uskoen epätotuuksia.
Ei tyhmä tajua olevansa tyhmä. Siksi nainenkin pienisieluisuuttaan tupsahtaa kun joku neuvoo oikeille jäljille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siis sanota että 5,7 prosenttia vaan pitää alkaa kikkailemaan jollain hiton 24 prosentilla joka on siis noiden prosenttien ero. Aikamoista mielikuvamanipulaatiota.
Vierailija kirjoitti:
"Vaiha ite lamppus, mulla on metatöitä."
"Vie itte, jos hämähäkit sua haittaa. Mua ei."
Näin toimii herramies.
Kirjoitan reseptiä potilaalle, kun odotusaulassa istuva nainen tulee sanomaan: "Muista kirjoittaa lääkkeen nimi, muuten apteekki ei tiedä mitä antaa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.
Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.
Naiskirurgin potilaista 25% enemmän on hengissä vuoden päästä, kuin miesten.
Infektioita on vähemmän myös. Mutta valinnanvapautta. En itse mene miehelle, jos ei ole aivan pakko.
Missä tilasto? Ja kuinka monta mieskirurgia on enemmän kuin naisia, prosenteissa kiitos?
Ikävä pilata kiihottumisensi mutta tutkimuksessa otettiin kyllä asianmukaisesti huomioon nämä asiat. Siellä taas mies selittää asiasta josta ei mitään tiedä eli mansplainaa.
Olen painanut oikeaa kerrosta, kun tuntematon nainen neuvoo: "Muista poistua hissistä, kun saavut perille, muuten pyörit ympyrää!"
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri neuvoi minulle kädestä pitäen miten pumppupullosta otetaan käsirasvaa. :D Totesin että jos hän ei nyt tuki suutaan niin tirvaisen hampaisiin. Vaikeni.
Mies-parka oli ehkä itse vasta oppinut sitä käyttämään ja oli fiksuudestaan kovin ylpeä. Pitää ymmärtää näitä reppanoita.
Ostan maitoa ja leipää, kun takanani seisova nainen kuiskaa: "Muista hengittää, muuten pyörryt ennen kassaa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siis sanota että 5,7 prosenttia vaan pitää alkaa kikkailemaan jollain hiton 24 prosentilla joka on
Prosentti ja prosenttiyksikkö on sillai vähän eri juttuja ja kuvaa eri asioita.
Seison liukuportaissa, kun vieressä oleva nainen sanoo vakavasti: "Kannattaa pitää kiinni kaiteesta, muuten voit päätyä toiseen kerrokseen!"
Naishoitajat taas haluavat tuottaa miehille mahdollisimman paljon kipua. Varastavat jopa pieniltä pojilta kipulääkkeet kun ne on kuolemassa syöpään.