Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
81/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuoria ja ulapalla olevia täällä ollaan, ei tiedossa miten tilastot toimii. Huoh. 

Naiskirurgin potilaista selviää huomattavasti useampi kuin miesten. Niin se on. 

Vierailija
82/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uimassa lasten kanssa, kun anoppi huutaa altaan reunalta: "Muista hengittää uidessa!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä yksi ketjun pilaaja poistuu paikalta. Ymmärrän, ettet ole elämääsi tyytyväinen, mikä purkautuu tällaisena kaunaisuutena. En vain jaksaisi olla todistamassa sitä, kun ketjun aihe olisi kiinnostava, ja sinä et.

M34

Mistä tiedät ettei nuo ole oikeita tapauksia? 

Vierailija
84/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

Ja tulit av:lle juttelemaan? Voi hyvä ihminen, tämä on erittäin naisvaltainen palsta! Nyt äkkiä ylikselle tai johonkin täältä. Heippa :)

Vierailija
85/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies selitti kerran, että minulla on ylipainoa, vaikka olen 162 cm ja vain 72 kiloa! On joillakin jutut.

Vierailija
86/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi hiton mansplainit. Töissä eräs nainen ei aikuisten oikeasti osannut tehdä yhtä asiaa mutta minä mansplainasin kun kokeneempana yritin opastaa ja hän mieluummin omin älyin halusi oppia ja ihmetteli sitä sitten siellä koko päivän.

Tämä. En neuvo enää naisia töissä kuin aivan minimin.

En halua olla työpaikan mansplainaaja. Tarvittava tieto työ suorittamiseen löytyy kyllä asiakirjoista. Tulkoot kysymään, jos tarvitsevat jotain. Miehiä neuvon kyllä mielelläni.

Team leadinä minun sanani tietysti painaa eniten, pärjääkö uusi työntekijä hommassaan vai ei, ja valitettavasti suorituminen tuntuu sukupuolittuvan. Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja.

Itse en neuvo naisia missään. Jos töissä kysyvät apua, sanon että kyllähän sinä tiedät.

Vierailija
87/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.weforum.org/stories/2023/09/female-surgeons-better-health-o…

Patients treated by male surgeons were 25% more likely to die within 90 days, and 24% more likely to die within a year when compared to patients treated by female surgeons

According to the study, 13.9% of patients had adverse post-operative events when a male carried out the procedure, while this number was 12.5% if the surgeon was female. At a year post-surgery these figures stand at 25% and 20.7% respectively.

Eipä vaikuta prosentit näin enää kauhean suurilta.

Vierailija
88/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi hiton mansplainit. Töissä eräs nainen ei aikuisten oikeasti osannut tehdä yhtä asiaa mutta minä mansplainasin kun kokeneempana yritin opastaa ja hän mieluummin omin älyin halusi oppia ja ihmetteli sitä sitten siellä koko päivän.

En halua olla työpaikan mansplainaaja. Tarvittava tieto työ suorittamiseen löytyy kyllä asiakirjoista. Tulkoot kysymään, jos tarvitsevat jotain. Miehiä neuvon kyllä mielelläni.

Team leadinä minun sanani tietysti painaa eniten, pärjääkö uusi työntekijä hommassaan vai ei, ja valitettavasti suorituminen tuntuu sukupuolittuvan. Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja.

"Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja." Tämä ei siis sinulta onnistu vai? No sitten kannattaa varmaan valita toinen team lead.

Vierailija
89/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Pitäisköhän jonku selittää sulle mitä manspleining tarkoittaa

Kannattaa tuo termi opetella kirjoittamaan oikein ennen kuin tulet pätemään 😂

Vierailija
90/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkän matkan pyöräretkeilijä, ja korjaamistilanteita on tullut usein tien päällä. Ties kuinka monta kertaa olen paikannut pyörän kumia tai vaihtanut sisuria tms., niin eiköhän joku tule melkein pakottamaan apua tai vähintään töllistelemään. Tavallaan arvostan, että on valmis pysähtymään auttamaan, mutta jos sanon että en kiitos tarvitse apua, niin on se kumma ettei se mene jakeluun. Se täytyy sanoa, että pohjoismaiset miehet yleensä uskovat, mutta keski- ja eteläeuroopassa saa korottaa ääntään, että uskovat. 

Vierailija
91/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paistanut joulukinkun joka vuosi, mutta anoppi soittaa joka joulu ja muistuttaa: "Muista ottaa kinkusta muovit pois ennen uuniin laittamista!"

Juujuu. Mä oon asunu 15 vuotta omakotitalossa ja joka vuosi isä jaksaa muistuttaa että muistakaa ajaa nurmikko. Muistakaa tehdä lumityöt. Muistakaa lämmittää takka. Jnejnejne. Ei se ola mansplainingia, se on turhaa huolehtimista, joka joillakin ihmisillä on tapana. Eikä ole sukupuolisidonnaista. Vaikka eihän nää sun esimerkit olekaan todellisia.

Vierailija
92/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta haluan olla asiallinen, en mikään spleinaaja." Tämä ei siis sinulta onnistu vai? No sitten kannattaa varmaa

Sivusta: onnistuuhan se. Hän ei mikromanageeraa naisia. Luulisi että ovat tyytyväisiä.

Vierailija
93/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työpaikalla yks alkoi höpisemään  mansplainingistä. Olen siis nainen ja hävetti sen puolesta.

Vierailija
94/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehta miesvihaajanainen kyseessä, nämä ei miehiltä halua yhtään mitään kun kaikenlainen miehen ylemmäs asettautuminen loukkaa naisen haurasta egoa.

Vierailija
95/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

mä taas valitsen aina naislääkärin sen jälkeen kun kävi ilmi tutkimuksesta että naiset hoitavat naisia paremmin kuin miehet.

Vierailija
96/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mansplaining on ok asia. Vai haluatteko kaikkien miesten olevan aina hiljaa? Jos osaat asiasi voit naureskella ukolle ja jos et osaa niin voi kuunnella neuvoja. Itse työskentelen naisvaltaisella alalla ja naiset aina womanslainaa kunnes tajuavat , että olen hyvä työssäni,

Vierailija
97/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri neuvoi minulle kädestä pitäen miten pumppupullosta otetaan käsirasvaa. :D Totesin että jos hän ei nyt tuki suutaan niin tirvaisen hampaisiin. Vaikeni.

Vierailija
98/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mikä miesviha?

Yhhyhyhyy, naiset keskustelevat miesten käytöksestä! Ei saa!

Miksi tällä palstalla naisten keskustelu on sellaista, jota käytettiin ala-asteen äikän tunneilla esimerkkinä huonoista väittelytaidoista, eli riitelystä ja henkilöön menemisestä?

Oliko tämäkin keskustelu siis mielestäsi väittelyä? Et tainnut siellä äikän tunneilla oikein keskittyä. Väittelyssä esitetään argumentteja ja vasta-argumentteja, tässä ketjussa ihmiset kertovat omista kokemuksistaan. Noin, ole hyvä!

Pikkumiehille elämä on debatti.

Womanbully. Jotkut

Ihan vain objektiivinen havainto. Sellaisistahan pikkumiehet tykkää, kun ne on niin hiton rationaalisia. Lol.

Vierailija
99/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mansplaining on vaan miesten tarvetta kokea olevansa tärkeitä. Vähän sama, kuin pyytää vaihtamaan lamppu, tai viemään hämähäkki ulos. Hänelle tulee tärkeä olo. 

Vierailija
100/1589 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoissa töissä 15 vuotta, ja huoltsikan pihalla herra rientää kertomaan paljonko baareja laitetaan renkaaseen. arvasi lisäksi väärin, ja huusi että rikon renkaan kun laitan liikaa. Kyseinen herra ei ollut koskaan ilmeisesti nähnytkään kapistusta johon ilmaa laitoin.

15 vuotta samoissa töissä sun ois pitäny tajuta, että asiakasta tulee kuunnella. Jos se haluaa ajaa pehmeillä renkailla, niin laita sen verran kin se haluaa. Naisten kannattaisi opetella joskus myös kuuntelemaan.

Kyseinen herra ei ollut asiakkaani vaan tuli siihen ihan vain neuvomaan. Kyse ei myöskään ollut auton renkaasta jonka järkevämpi olisi voinut myös päätellä🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi