Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuksellisen matala ÄO -Miten vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
17.12.2021 |

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat testanneet älykkyysosamääränsä ja saaneet matalat pisteet? Miten se näkyy sun elämässä, millaisissa tilanteissa tiedostat asian itse, kuinka olet oppinut elämään erityisyytesi kanssa?

Olen itse nelikymppinen nainen, perheellinen, elämänkoulutettu ja heikommassa asemassa. En ikinä ole ajatellut olevani poikkeuksellisen tyhmä. Elämässä oli kuitenkin joitakin erikoisia tilanteita ja juttuja, joissa jouduin miettimään, miksi käyttäydyn kuten käyttäydyn tai miksi tuntuu tältä.
Puhuin asiasta tutun talonmiehen kanssa joskus viinapäissäni ja hän kysyi, onko älykkyysosamäärääni ikinä testattu. Hetken pohtimisen jälkeen kävin virallisessa testissä ja sain tulokseksi 65 eli sen mukaan olen keskimääräistä tyhmempi. En ihan idiootti tai mikään vihannes, mutta tulos on huonompi kuin yli 90 prosentilla ihmisistä.

Nyt sitten mietin, että miten tätä kannattaisi hyödyntää ja millaisia eväitä tämä antaa niihin elämän pikkuerikoisuuksiin, joiden takia alunperin rupesin asiaa edes selvittämään. Jonkinlainen vertaistuki olisi tarpeen, mutta esim. Kehitysvammaliiton toiminta ei kiinnosta.

Kommentit (206)

Vierailija
1/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunua!

Vierailija
2/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu ÄO: ni on noin 72.

Hyvä puoli siinä on se, että vauviksella ollessani, tunnen kerrankin älyllistä ylivertaisuutta lukiessani muiden kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt tehnyt edes joitakin kirjoitusvirheitä tekstiisi ja jäsentänyt lauseita epäselvemmin ym. vastaavaa, niin olisit saanut tähän enemmän uskottavuutta.

Vierailija
4/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat perussuomalaisten aktiivijäseneksi? Pääset vielä Teuvon kanssa EU parlamenttiin.

Jaahas, aloitus olikin taas vaan uusi persujen haukkumisketju.

Vierailija
5/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kannattaisi hyödyntää?

Jatkamalla samaan malliin vaan.

Vierailija
6/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa ainakin siten, ettei saa laitettua aloituksen otsikkoon kysymyssanaa "miten", jotta siitä tulisi järkeenkäypä lause.

Vierailija
7/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat nämä tilanteet, joissa käyttäydyt erikoisesti?

Vierailija
8/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla selvinnyt ja sama kuin sinulla että alkoholi on myös ollut mukana kuvioissa. Kauheeta sekoilua suurin osa elämästä

Vierailija
9/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska parodialanka :D Olen kyllä joskus törmännyt ihmisiin, joiden ÄO olisi kiva tietää juuri siksi että ovat niin yksinkertaisen oloisia. Mutta ihmisiä on tosi vaikeaa saada tekemään esim. sitä Mensan nettitestiä jos eivät pidä älykkyyttä omana vahvuuslajinaan. Tähän mennessä hölmöin ihminen jonka olen saanut tekemään tuon sai tulokseksi 108, ja oli kyllä välillä AMK-porukassamme ihan ulalla. Muilla n. 10 hengen porukasta tulokset 120-138 (en saanut noita korkeimpia pisteitä itse).

Haluaisin oikeasti tietää, millaisten henkilöiden ÄO on vaikka 90 tuon saman testin mukaan.

Vierailija
10/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut 65 älykkyystestissä ja kuitenkin kirjoitat noin hyvin, niin veikkaan ongelmia keskittymiskyvyssä. Sinulla voi olla vaikka add ja siitä johtuen testitulokset ovat huonot. Sinällään älyssä ei välttämättä ole yhtään mitään vikaa. Add selittäisi myös ongelmat joissakin tilanteissa, joissa olet käyttäytynyt oudosti.

Toinen on hahmottamisvaikeus. Älykkyystestit ovat useinmiten kuviopäättelytestejä, joten heikko tulos voi johtua myös hahmottamiseen (niin visuaaliseen kuin käsitteelliseen) liittyvistä ongelmista.

Vierailija
11/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska parodialanka :D Olen kyllä joskus törmännyt ihmisiin, joiden ÄO olisi kiva tietää juuri siksi että ovat niin yksinkertaisen oloisia. Mutta ihmisiä on tosi vaikeaa saada tekemään esim. sitä Mensan nettitestiä jos eivät pidä älykkyyttä omana vahvuuslajinaan. Tähän mennessä hölmöin ihminen jonka olen saanut tekemään tuon sai tulokseksi 108, ja oli kyllä välillä AMK-porukassamme ihan ulalla. Muilla n. 10 hengen porukasta tulokset 120-138 (en saanut noita korkeimpia pisteitä itse).

Haluaisin oikeasti tietää, millaisten henkilöiden ÄO on vaikka 90 tuon saman testin mukaan.

Olette varmaan opetelleet ulkoa sitä testiä? Muuten on vaikea uskoa, että 120-138 äo:lla noin moni olisi AMK:ssa eikä yliopistossa.

Vierailija
12/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä osaa sanoa mitään. Emmä tajuu. 🤪

Vierailija
13/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä. Pidä tuo linja.

Vierailija
14/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan opetelleet ulkoa sitä testiä? Muuten on vaikea uskoa, että 120-138 äo:lla noin moni olisi AMK:ssa eikä yliopistossa.

Tosiasiassa 120 on jo niin korkea, että uskoisin aika ison osan yliopisto-opiskelijoista sijoittuvan sen alle. Ehkä tämä AMK-opiskelijoitten tuloksilla kehuja viittaa nettitesteihin, jotka antaa aivan eri lukemat kuin virallinen Mensan testi.

Vierailija
15/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat nämä tilanteet, joissa käyttäydyt erikoisesti?

Koulun vanhempainillat nyt esimerkiksi.

Vierailija
16/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysosamäärä 70 on kehitysvammaisuuden raja. Vaikea uskoa, että tänne kirjoitellaan ihan siltä tasolta.

Vierailija
17/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 testien tuloksena.

Nuorempana menin helposti mukaan kaikkeen pilottitakki järjestöjen toimintaan mutta sittemmin älysin sentään lopettaa piireissä pyörimisen porukan väkivaltaisuuden takia, muistoka toki muutama huonosti töherrelty hakaristi tatuointi.

Vierailija
18/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitat tosi hyvin ollaksesi tyhmä👏

Vierailija
19/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa 120 on jo niin korkea, että uskoisin aika ison osan yliopisto-opiskelijoista sijoittuvan sen alle. Ehkä tämä AMK-opiskelijoitten tuloksilla kehuja viittaa nettitesteihin, jotka antaa aivan eri lukemat kuin virallinen Mensan testi.

Älykkäissä on toisaalta yhtä paljon laiskoja kuin tyhmissäkin. Yliopistoon päästäkseen joutuu panostamaan, AMK:hon pääsee soveltuvuustestillä ja älykkäät ovat tietenkin keskimäärin varsin soveltuvia.

Vierailija
20/206 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit nyt tehnyt edes joitakin kirjoitusvirheitä tekstiisi ja jäsentänyt lauseita epäselvemmin ym. vastaavaa, niin olisit saanut tähän enemmän uskottavuutta.

Sama tulikyllä mieleen, ja olen tehnyt kognitiivisia testejä, ei tämä nyt ihan uskottavalta kuulostanut, mutta mielenkiintoinen keskustelunavaus sinänsä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän