Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Koetin lähteä pyörällä pihasta ja havaitsin että jokin oli vialla. Hyppäsin satulasta,jep rengas puhki.
Naapurin ukko löntysteli siihen ja sanoi alentuvaan sävyyn "taitaa rouvalla oli kumi puhki. Katsokaa,tuosta."
No sh""t Sherlock?
Kelatkaa tuota ketjun trollaajaa. Aamu-seiskalta kiirehti palstalle mansplainaamaan naisia, miten heillä ei voi olla mansplainingista kokemuksia. Kunnon pikku mikkihiiri oman asiansa, haukotuksineen ja haukkumisineen.
Tuo haukottelija - spermav...hokija siis on palstan vakiotrolli HUORIS.
Yritykseemme tuli mies harjoittelija joka toi leivoksia kahvitunnille vaikka olemme tarkkoja herkkujen syönnistä töissä!
Vierailija kirjoitti:
Kelatkaa tuota ketjun trollaajaa. Aamu-seiskalta kiirehti palstalle mansplainaamaan naisia, miten heillä ei voi olla mansplainingista kokemuksia. Kunnon pikku mikkihiiri oman asiansa, haukotuksineen ja haukkumisineen.
Tuo haukottelija - spermav...hokija siis on palstan vakiotrolli HUORIS.
Tää sama haukottelee ja jankuttaa ties missä naisia koskevissa ketjuissa. Muistan ilmiantaneeni sitä ainakin monesta ketjusta jossa kyse lesboista.
Minulla on melkein 10 vuoden kokemus yrittäjyydestä.
Haaveilin kerran ääneen oman kuntosalin perustamisesta. Tein sen siis aivan kieliposkessa ja huumorilla, ja luulin, että se oli kaikille kuulolla oleville ihan selvää, etten minä nyt ole mitään urheilukeskusta oikeasti perustamassa - ainahan saa haaveilla. Vähän niin kuin ihmiset haaveilee siitä taidekahvilan perustamisesta tms, kivoja mielikuvitusleikkejä.
Yksi mies otti kuitenkin asian ihan vakavissaan. Hän alkoi minua neuvoa ja ohjeistaa, että miten pitää toimia.
Nyt tulee outo osuus: Mies itse seurasi somessa jotakin salibeibeä - joku parikymppinen mimmi, jonka insta on täynnä tissivakokuvia ja belfieitä bikineissä. Sanoo olevansa (yllätys yllätys) personal trainer. Ei yhtään minun tyyliseni ihminen enkä ainakaan itse saanut tuon sometilin tai nimen perusteella selville, että oliko hän yrittäjä, etsikö liikekumppania tms - tuskin!
Mies aivan tosissaan rupesi innostuneena ehdottamaan, että otan yhteyttä tähän ventovieraaseen fitnessmimmiin ja että hänestä saisin varmasti hyvän yhteistyökumppanin tulevaan kuntokeskukseeni. Kyseli vielä moneen kertaan jälkikäteen, että olenko ollut häneen yhteydessä.
En tajunnut tuota ollenkaan. Siis miksi helvtssä (vaikka olisin tosissani ollutkin perustamassa kuntosalia, mitä en siis ollut) laittaisin jollekin täysin random pyllistelijälle viestiä, että haluan perustaa hänen kanssaan firman?!
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttu mies alkoi täysin puun takaa neuvoa minulle työhöni liittyvää asiaa. Kysyin häneltä mistä hän on hankkinut tietonsa (jotka olivat vähintään kyseenalaisia, jos eivät nyt täyttä puppua). Kuulemma hänen ex-tyttöystävänsä oli opiskellut samaa alaa joskus 20 v sitten. Se pätevöitti miehen opettamaan alaa sitten minulle.
Vähän samankaltainen kokemus. Olin aiemmalta ammatiltani artesaani ja vedin mm kansalaisopistojen kursseja. Kun eräs mies kuuli millä alalla olen, hän kertoi innoissaan että vaimonsa on käynyt kansalaisopiston kursseja kyseisessä aineessa, joten voin kysyä häneltä neuvoja jos haluan. Siis tältä mieheltä. Alasta, jota todennäköisesti olen opettanut hänen vaimolleen. Mitä ihmettä?
Meillä oli työpaikalla koko talon koulutus tärkeästä aiheesta. Kaksi talon ulkopuolista kouluttajaa, oman alansa vankkoja asiantuntijoita molemmat, oli puhumassa. Nuorehkoja naisia molemmat.
Koulutus oli todella hyvä ja oikeasti herätti ajatuksia ja keskustelua. Kun koulutus oli jo loppumassa, niin työpaikan todella suupaltti, aina kaikkeen sekaantuva huomionhakuinen mies otti puheenvuoron ja halusi jakaa "muutamia hyviä tipsejä" teille muillekin - ja rupesi sitten kouluttamaan meitä muita ja samalla kai siinä näitä virallisia kouluttajiakin. Jakoi jotain esimerkkikuvia muille Teamsissa ja kertoi pitkästi, miten hänen työssään joskus 10 vuotta sitten oli jokin asia tehty jne jne. Hänellä siis aika hatara koulutus- ja työtausta kyseiseltä alalta verrattuna näihin oikeisiin kouluttajiin.
En ollut varmaan ainoa, jota hävetti spleinaajan puolesta. Ihmiset näyttivät vaivautuneilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.weforum.org/stories/2023/09/female-surgeons-better-health-o…
Patients treated by male surgeons were 25% more likely to die within 90 days, and 24% more likely to die within a year when compared to patients treated by female surgeons
According to the study, 13.9% of patients had adverse post-operative events when a male carried out the procedure, while this number was 12.5% if the surgeon was female. At a year post-surgery these figures stand at 25% and 20.7% respectively.
Eipä vaikuta prosentit näin enää kauhean suurilta.
25 prossaa vs. 20.7 prossaa ei ole iso ero? Ouukei.
Miksei siis sanota että 5,7 prosenttia vaan pitää alkaa kikkailemaan jollain hiton 24 prosentilla joka on siis noiden prosenttien ero. Aikamoista mielikuvamanipulaatiota.
Ei 5,7 prosenttia, vaan 5,7 prosenttiyksikköä.
Ihana ketju! Löytyykö lisää tarinoita miesten mansplainingistä? Kaikilla naisilla on niitä satoja ja täällä on vasta 80 sivua.