Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Olen lainaamassa kirjaa, kun nainen tiskillä sanoo: "Muista avata kirja, muuten et näe mitä siellä lukee!"
Istun katsomassa elokuvaa, kun viereeni istuva nainen kuiskaa: "Kannattaa katsoa valkokangasta, siitä näkee parhaiten!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri neuvoi minulle kädestä pitäen miten pumppupullosta otetaan käsirasvaa. :D Totesin että jos hän ei nyt tuki suutaan niin tirvaisen hampaisiin. Vaikeni.
Mies-parka oli ehkä itse vasta oppinut sitä käyttämään ja oli fiksuudestaan kovin ylpeä. Pitää ymmärtää näitä reppanoita.
Voi olla. :D On kyllä universumin hyödyttömin ja kädettömin paviaani kyseessä joka tavalla.
Olin etsimässä syntymäpäivälahjaa ystävälleni kirjakaupasta ja selasin dekkarihyllyä. Vieressäni ollut nainen huomasi epäröintini ja tuli neuvomaan: "Jos etsit hyvää lahjaa, kannattaa valita joku kevyempi romaani. Miehetkin tykkäävät joskus lukea jotain muuta kuin murhia." Kiitin vinkistä, vaikka ystäväni on vannoutunut dekkarifani.
Olin ensimmäistä kertaa ostamassa vaatteita kummitytölleni ja olin hieman hukassa kokojen kanssa. Vieressäni ollut nainen huomasi tuskailuni ja tuli kertomaan: "Kannattaa aina ottaa kokoa isompi, lapset kasvaa niin nopeasti. Ja vaaleanpunainen on aina varma valinta tytöille." Hymyilin ja mietin, pitäisikö sittenkin ottaa Batman-paita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mansplaining on vaan miesten tarvetta kokea olevansa tärkeitä. Vähän sama, kuin pyytää vaihtamaan lamppu, tai viemään hämähäkki ulos. Hänelle tulee tärkeä olo.
Se lienee sitten womansplainingia kun nainen on lukenut netistä "tietoa" ja sitä sitten selittää onnessaan kuin pikkulapselle vaikka olisi loppujen lopuksi ihan maalaisjärjellisestä asiasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voivat minun puolesta imeskellä omia persvittujaan ei kiinnosta heidän ongelmansa ja jos näen naisen hengenvaarassa kävelen ohi. Kyllä hän pärjää.
Kiitos. Emme kaipaa enempää ongelmia. Jatka vain matkaasi.
Punnitsin avokadoja, kun vieressä ollut nainen pysähtyi ja sanoi: "Kannattaa ottaa ne, jotka ovat vähän pehmeitä, mutta eivät liian. Kovat eivät kypsy ikinä ja pehmeät on jo pilalla." Otin neuvosta vaarin, vaikka olin juuri etsinyt kiinteitä avokadoja guacamolea varten.
Olin kahvilassa, jossa oli pitkä lista erilaisia kahvijuomia. Epäröin hetken tiskillä, kun takanani seisova nainen sanoi: "Ota cappuccino, se on turvallinen valinta, jos et tiedä mitä ottaa. Latte on vähän tylsä." Kiitin vinkistä, vaikka olin jo päättänyt ottaa espresson.
Istuin penkillä ja annoin koirani nuuskia rauhassa, kun ohikulkija nainen pysähtyi ja neuvoi: "Kannattaa pitää koiraa lyhyemmässä hihnassa, ettei se säikähdä pyöräilijöitä. Ja muista, että koiralle ei saa antaa suklaata." Nyökkäsin ystävällisesti, vaikka koirani oli jo 10-vuotias ja tiesin nämä asiat hyvin.
Etsin tietokirjaosastolta yhtä tiettyä teosta, kun vieressäni ollut nainen huomasi nimilistan kädessäni ja sanoi: "Kannattaa kysyä kirjastonhoitajalta, he löytävät aina kaiken. Ja muuten, tietokirjojen lisäksi kannattaa joskus lukea runoja, ne avartavat mieltä." Kiitin vinkistä, vaikka olin liikkeellä tiukalla aikataululla.
Olen huomannut, että autolla ajaessani miehet kurkkivat ja valmistelevat kuolleet kulmat. Aikeissani tehdä taskuparkkeerausta eräs haja-asutusalueella asuva sankari kysyi, että haluanko että hän parkkeeraa. Olin aivan pöllämystynyt, kun taskuparkkeeraan autoni arkena useita kertoja päivässä ja saan auton melkein aika kerrasta ahtaaseen väliin. Tämä mies ei mitenkään voinut olla yhtä kokenut kuski Helsingin kantakaupungissa, kuin minä. Ilmeisesti sukupuoli pätevöittää tässäkin asiassa.
Olin ostamassa uutta kypärää, kun viereeni tuli nainen, joka alkoi kertoa: "Kannattaa ottaa kirkkaanvärinen kypärä, niin autoilijat huomaavat paremmin. Ja muista säätää remmit niin, ettei kypärä keiku päässä." Otin neuvon vastaan, vaikka olin pyöräillyt työmatkoja vuosia.
Seisoin liikennevaloissa joissa nappia pitää painaa jos valo ei pala. Valo paloi joten en painanut.
Paikalle saapui nainen joka ei tätä tiennyt ja painoi nappia. Alkoi minulle selittää pätevänä että tuota nappia pitää painaa että liikennevalot vaihtaa väriä. Teki mieli tirpoa siltä hampaat nieluun mutta tyydyin valistamaan. Ehkä hän jatkossa osaa pitää turpansa kiinni.
Selasin viinilistaa illallisella, kun viereisessä pöydässä istuva nainen vinkkasi: "Jos et tiedä, mitä valita, kannattaa ottaa talon viini. Se on yleensä edullista ja ihan hyvää. Ja valkoviini sopii paremmin kalan kanssa." Kiitin, vaikka olin jo päättänyt ottaa punaviinin pihvin kanssa.
Olin laittamassa tavaroita hihnalle turvatarkastuksessa, kun vieressäni ollut nainen huomautti: "Kannattaa ottaa läppäri ja nesteet valmiiksi esiin, niin pääset nopeammin läpi. Ja kengätkin kannattaa ottaa pois, jos niissä on metallia." Kiitin, vaikka matkustan työkseni ja teen tämän rutiinilla.
Olen mies ja joskus on joku mies alkanut neuvomaan asioissa pyytämättä ja yllättäen. Jotku vaan on besservissereitä!
Vierailija kirjoitti:
Istuin penkillä ja annoin koirani nuuskia rauhassa, kun ohikulkija nainen pysähtyi ja neuvoi: "Kannattaa pitää koiraa lyhyemmässä hihnassa, ettei se säikähdä pyöräilijöitä. Ja muista, että koiralle ei saa antaa suklaata." Nyökkäsin ystävällisesti, vaikka koirani oli jo 10-vuotias ja tiesin nämä asiat hyvin.
Mulle tuli kerran naapurimies kertomaan että kissalla pitää olla raapimapuu ja korkeita tähystyspaikkoja kotona jotta se voi hyvin, kun ulkoilutin kissaa pihalla.
Minusta nuo jutut, missä ihan konkreettisesti tarjotaan apua, eikä niinkään sormi pystyssä pädetä, ovat enemmänkin hellyyttäviä.
Odotan bussia, kun vieressä seisova nainen sanoo: "Kannattaa nousta bussiin, kun se tulee muuten se menee ohi!"