Mikä on paras voileipäkakku? Entä voittaako se suolaisen piirakan?
Kommentit (10)
Joku viikko sitten löysin youtubesta ohjeen Meksikolaiseen voileipäkakkuun.
Oli kyllä helppo ohje ja todella hyvää!
Kinkku/juusto on mielestäni paras.
Linkki vielä mainitsemaani videoon:
Veljesten Kokkailua Meksikolainen Voileipäkakku (Lämmin) Texmex (youtube.com)
Itse pidän enemmän suolaisista piirakoista, kuin voileipäkakusta. Toki harvoin olen syönyt oikeasti hyvää voileipäkakkua, usein ovat vetisiä ja mauttomia. Ehkä joku eksoottisempi tai vaikka italialaistyylinen voileipäkakku voisikin olla todella hyvää. Nuo perinteiset, joita juhlissa on, harvoin tosiaan ovat hyviä. Perinteisistä lohi+/tai katkarapu varmaankin paras, sellainen skagen-tyyppinen.
Kaikki hyvin tehdyt voileipäkakut on ihania.
Voileipäkakku on parempi kuin suolainen piirakka, mutta raikkaat voileivät menevät molempien ohi.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän enemmän suolaisista piirakoista, kuin voileipäkakusta. Toki harvoin olen syönyt oikeasti hyvää voileipäkakkua, usein ovat vetisiä ja mauttomia. Ehkä joku eksoottisempi tai vaikka italialaistyylinen voileipäkakku voisikin olla todella hyvää. Nuo perinteiset, joita juhlissa on, harvoin tosiaan ovat hyviä. Perinteisistä lohi+/tai katkarapu varmaankin paras, sellainen skagen-tyyppinen.
Itse kanssa ihmetellyt miksi voileipäkakkuja usein kostuteteen liikaa, niin että leivät ovat ihan vetisiä.
Hyvää skågen tyylistä olen joskus syönyt.
Kokeilkaa suolaista leipävanukasta! esim. tämä https://www.soppa365.fi/reseptit/liha-aamiaiset/croque-madame-leipavanu…
Voi tehdä vaikka joulukinkun jämistä.
Niin voileipäkakuista kuin suolaisista piirakoista on satoja variaatioita, joten ei voi verrata keskenään. Hyvin tehty sienipiirakka voi olla parempaa kuin kasvisvoileipäkakku. Ja päinvastoin.