Miksi monella 1940- ja 1950-luvuilla syntyneellä on virhekäsitys eläkkeestään?
Miksi matalapalkkatöissä työuransa luoneet 1940- ja 1950-luvuilla syntyneet kuvitteleva maksaneensa vuosikymmenten eläkkeelläolonsa? Selittäkää minulle tämä asia, kiitos.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi miettiä kuka "ansaitsee" ja mitä. Kaikille riittäisi hyvää ja hyvä elämä.
No kun ei riitä muille kuin eläkeloisille. Se kaikki on pois muiden taskuista. Sehän tässä on ongelma.
Tyhjätaskun ulinaa.Mitä köyhempi on niin sitä enemmän vinkuu muutamasta prosentista.Ei tullut itselle mieleen valittaa kun samoja maksuja maksoin.
Oletkohan provotrolli vai ihan oikea ahneen sukupolven edustaja?
Olin töissä vielä viime vuonna ja maksoin suurempia eläkemaksuja kuin sinä.Ei tullut mieleen ulista.Teet itsesi naurettavaksi kun jaksat vinkua muutaman prosentin takia.Ahne olet kyllä sinä itse.
Ja kun maksu verotuksessa vähentää verotettavaa ansiotuloa. Eli jos tyel-maksusi on vuodessa 3000 euroa sinua verotetaan bruttotulosi miinus 3000 euroa ja muut tulonhankkimiskustannukset jäännöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi miettiä kuka "ansaitsee" ja mitä. Kaikille riittäisi hyvää ja hyvä elämä.
No kun ei riitä muille kuin eläkeloisille. Se kaikki on pois muiden taskuista. Sehän tässä on ongelma.
Tyhjätaskun ulinaa.Mitä köyhempi on niin sitä enemmän vinkuu muutamasta prosentista.Ei tullut itselle mieleen valittaa kun samoja maksuja maksoin.
Olin töissä vielä viime vuonna ja maksoin suurempia eläkemaksuja kuin sinä.Ei tullut mieleen ulista.Teet itsesi naurettavaksi kun jaksat vinkua m
Ei sitä työeläkemaksua kokonaan vähennetä verotuksessa kuten ei kotitalousvähennystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä vielä viime vuonna ja maksoin suurempia eläkemaksuja kuin sinä.Ei tullut mieleen
Ei, vaan se summa vähentää verotettavaa ansiotuloa. Kai osaat veroehdotuksesi tutkia?
Isompihan se on kuin ay-maksu jonka verovähennysoikeudesta ollaan tuohduksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on sinulle ongelma, ap?
Koskaan rahoistaan tätä kusetusjärjestelmää. Eläkkeitä pitäisi leikata 75%, niin alettaisiin olla todellisissa lukemissa eläkeläisten aikanaan maksettujen maksujen suhteen.
Maksatko mieluummin lisää veroja, kun ne eläkeläiset olisivat kelan asiakkaina ehdotuksesi perusteella.🤯
Ne voisi vähentää matkustelua ja mökkiremontteja.
Luulutko kelan tukevan noita mainitsemisiasi asioita. Vain ruokaan antaisivat rahat toisin kuin sinulle kaikkeen ylelliseen elämään.😏
Myös työmarkkinatuesta leikattiin lapsikorotukset pois.