Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvikengät ja -saappaat ovat naurettava keinotekoinen tarve joka on teille vanhoille ihmisille luotu

Vierailija
28.11.2025 |

Olen 60-v ja käytän tennareita kesät talvet. Eivät minun nilkkani jäädy eikä joku nahka tai muovinpala sitä estäisi jäätymästä muutenkaan. 

Joko olen ihan yli-inhimillisen taitava kävelijä tai sitten te mummot ja ukot ette vaan osaa olla talvella kastelematta ja palelluttamatta itseänne. 

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5+/5

Talvella minulla palelee sormet ja nenä, ei koskaan mitkään nilkat. 

Vierailija
2/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilla on saapasfetissi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin vyöruusurokotus. 

Vierailija
4/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulee askelia?

Vierailija
5/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kävellä vaikka paljain jaloin jos siltä tuntuu. Muut tekevät kuten parhaakseen näkevät. 

Vierailija
6/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa vaan, ensimmäisen murtuman jälkeen mielesi yllättäen muuttuu.

Vierailija
7/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei... no sä et taida paljoa ulkoilla? Minä ulkoilin ennen lasten kanssa usemman tunnin päivästä ja nykyään koirien kanssa vähintään 1-2h, talvella pakkasesta riippuen. Asun kaukana kehäteistä ja lähimmälle valtatiellekin on 15km matkaa. Meillä on täällä ihan oikeat talvet lumineen ja pakkasineen ja kyllä kunnon kengät on ihan tärkeimpiä varusteita täällä ulkoiluun. Esim. lumityöt tennareissa ei kyllä houkuta, puhumattakaan metsälenkeistä koirien kanssa... 

Vierailija
8/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö, kyl niitä käyttävät kaiken ikäiset ihmiset vauvasta vanhuksiin. Ja kesäkengissäkö sitten talvella kaikki ihmiset kävelisivät ??? Pysyykö niillä pystyssä liukkailla paikoilla ? Eikö kuulostakin aika tyhmältä ???????? Sitten kaikki kaatuvat ja voi mennä jopa jalat murskaksi yms. Se ei ole hauskaa ! Vai onko ? Sitten säkin joudut narsistinen ihmisenä maksamaan sairaala kulut yms. Tasan joudut. Siitä mäkin pidän huolen. 

Vierailija
9/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juma.

Kivaa reippailla ulkona ja lasketella. Pilkkiä, moottorikelkkailla ja hiihtää. Paistaa notskilka makkaraa ja ulkoilla.

Apee. Ei tiennyt, ettei noita oikein lenkkareilla voi harrastaa.

Joskus miettii onko kaupunkilaisilla, edes lämpimiä hanskoja autossa. Äkkiä tulee vilu, kun 12 asteen pakkasessa. Lumihangessa odottaa hinausautoa. Kun pikkasen lipsahtaa.

Vierailija
10/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"teille vanhoille ihmisille" sanoo 60 v? Paljonko kuvittelet tällä palstalla olevan eläkeikäisiä?

Vierailija
11/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule veikkonen tänne Lappiin 30asteen pakkasiin niin katotaan miten tennareilla pärjäät. Kaikenlaisia....

Vierailija
12/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää varmaan tämä ap:n ääliö typerältä -30 tennareissa, reppana leikkii teiniä.

Vierailija
13/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla stadilainen, joka kävelee talvellakin sulatetuilla kaduilla!

Vierailija
14/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla se pito. Vähänkään liukasta, niin päivystykset täynnä ihmisiä. Ja se murtumien hoito vasta on kallista.

Mummojen ja pappojen luut eivät myöskään parane yhtä hyvin kuin nuoremmilla. Monilla se voi olla se käänne, joka romahduttaa terveyden. 

Vierailija
15/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennareilla varmasti pärjää keskustassa kulkiessa kaupasta toiseen ja välillä ovelta ratikkaan. 

Minä tykkään tehdä ihan muita asioita ja talvikengät ovat kyllä tarpeelliset.

Vierailija
16/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä lunta tuiskuttaa 10-20 senttiä yön aikana. Kun aamulla pitää lähteä, ei pihaa ja kävelytietä ole vielä aurattu. Lumi paljaissa nilkoissa tuntuu kauhealle. Mutta jos koko talven pysyy sisätiloissa, niin eihän siinä mitään kenkiä tarvitse.

Vierailija
17/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä rakastan mun huopatossuja. Teetin suutarilla niihin uudet pohjatkin, etten liukastu. Lämpimät ovat. Terveisin Stadilainen

Vierailija
18/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tuomitse sitä ettei sulla ole varaa ostaa talvikenkiä, jonka vuoksi joudut tennareissa ympäri vuoden kulkemaan.

Vierailija
19/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teille vanhoille"

Omasta mielestä 60-vuotiaat ovat jo mummoja/pappoja eli vanhuksia :D

Vierailija
20/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vau! Olen tästä vähän otettu. Toisessa ketjussa kerroin tarvitsevani uudet talvikengät, johon tulit kommentoimaan, että itse pärjäät tennareissa. Ja näin suuresti tämä herätti sinussa tunteita, että se sai sinut ihan aloittamaan oman ketjun aiheesta. Vau! Enpä ole aikoihin herättänyt kenessäkään näin paljon tunteita! :D

No mutta, jatka sinä tennareissasi. Itse edelleenkin tarvitsen lumessa ja pakkasessa kulkiessa ja töitä tehdessä talvikengät, joissa jalat pysyy kuivina, lämpiminä ja suojassa kolhuilta.