Lukion luokkakokous takana. Monelle 25-30v "uraohjukselle" tuntuu olevan kova paikka, jos joku on tyytyväinen olemaan perheen äiti
Katselivat nenän vartta pitkin ja viljelivät ilkeitä kommentteja. Minulla on neljä lasta ja olen naimisissa mieheni kanssa. Epäilen, että oikeasti aika iso osa näistä oli yksinkertaisesti kateellisia.Mies käy meillä ainoana töissä. Voin keskittyä lapsiin ja harrastuksiin. Olemme onnellisesti naimisissa ja uskonnollinen pariskunta. Osallistumme joka viikko seurakuntamme toimintaan. Minulla on oma sivubisnes (myyn käsitöitä). Isolla osalla entisistä luokkakavereista ei ollut lapsia, mutta "hyvä ura" jossain konttorissa työntämässä paperia lokerosta toiseen.. En itse tuomitse ketään, mutta en koskaan vaihtaisi elämääni tuollaiseen.
N28
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Resepti löytyy kyllä ihan googlettamallakin. En tiedä kuinka yleinen perinneruoka on kyseessä, mutta mielenkiintoiselta se vaikuttaa.
Kissanlihakeitto
400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)
1 l vettä
1 tl suolaa
1 tl kokonaisia maustepippureita
1 laakerinlehti
1 sipuli
3 porkkanaa
100 g lanttua
50 g palsternakkaa
50 g juuriselleriä
6 perunaa
10 cm purjoa
2 rkl tuoretta persiljaa
Voisiko tuota luokkakokouskeittoa valmistaa ilman palsternakkaa. Minä saan siitä aina närästystä.
Vierailija kirjoitti:
Resepti löytyy kyllä ihan googlettamallakin. En tiedä kuinka yleinen perinneruoka on kyseessä, mutta mielenkiintoiselta se vaikuttaa.
Kissanlihakeitto
1 l vettä
1 tl suolaa
1 laakerinlehti
1 sipuli
3 porkkanaa
100 g lanttua
50 g palsternakkaa
50 g juuriselleriä
6 perunaa
10 cm purjoa
2 rkl tuoretta persiljaa
Palsternakka ja juuriselleri ei kuulu aitoon kissanlihakeittoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanlihakeitto
1 l vettä
1 tl suolaa
1 laakerinlehti
1 sipuli
3 porkkanaa
100 g lanttua
50 g palsternakkaa
50 g juuriselleriä
6 perunaa
10 cm purjoa
2 rkl tuoretta persiljaa
Palsternakka ja juuriselleri ei kuulu aitoon kissanlihakeittoon!
Olen samaa mieltä. Purjoa ja persiljaa voi lisätä vähän enemmän kuin ohjeessa sanotaan ja vastasvasti jättää palsternakan ja juurisellerin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä vain säälittää se, jos jonkun elämä on pelkästään sitä lastenhoitoa😅 meillä molemmilla omat urat intohimoaloilla asiantuntijoina (ja muuten aivan mahtavat työpaikat, erityisesti sosiaalisen puolen ja hauskanpidon kannalta!), mutta kuitenkin myös paljon muuta. Harrastuksia, elämyksiä, ystäviä, romanttisia lomia, ihanaa arkea kahdestaan yhdessä kotia hoitaen ja ruokaa tehden. Ja muutaman vuoden päästä toivottavasti täysin tasavertaista lapsiarkea, jossa molemmilla myös säilyy ne omankin elämän jutut. Parasta, että kummallakaan ei ole mitään sukupuoliroolia, ja molemmilla on omatkin elämät sen yhteisen lisäksi harmittaa niiden puolesta vaan, jotka passaavat lapsia ja miestä elämäntehtävänään samaan aikaan kun mies mitä todennäköisimmin niitä perinteisiä rooleja toteuttaa myös vähän negatiivisemmassakin mielessä😅
Rasa
Tai sitten en ylläty😄 Oma mies jo nyt miettinyt työkuvioitaan sellaisiksi, että pystyy pitämään ainakin puolet vanhempainvapaista, vaikkei asia ole vielä aikoihin ajankohtainen. Meillä samanlaiset asiantuntijaurat, niin ei senkään perusteella oo syytä suosia vain toista näissä asioissa. Samaten hän on meillä se, joka innokkaasti tekee vuodesta toiseen kaikki ylimääräiset kotityöt, kuten keittiön kaappien siivoukset ja muut. Juuri tänään heräsin aamulla siihen, kun hän siivosi keittiön laatikkoja jo reippaana. Mutta odotti kuitenkin ennen kuin herään, että alkoi imuroimaan niitä <3 Ihan samanlainen on ollut myös oma isä, vaikka heilläkin äitikin toki aktiivisesti tehnyt oman osansa aina. On niitä oikeasti hyviäkin miehiä olemassa, monilla vaan ei rahkeet riitä sellaiseen😅
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä halveksivat loista :D.
Sinänsä aiheellinen huomautus: kissanlihakeitto pitää kypsentää huolella, sillä kulkukissoissa voi olla trikiinejä.
Mutta ei trikiinejä ole syytä halveksia, vaikka ne loisia ovatkin. Nehän ovat vain pieniä eläimiä, jotka yrittävät parhaansa mukaan selviytyä niissä karuissa olosuhteissa, jotka luonto niille tarjoaa. Maailmankaikkeuden mitassa ihminen ei ole yhtään sen kummempi olento kuin trikiinikään.
Mitä tuohon maustamiskeskusteluun tulee, olen sitä mieltä, että pieni ripaus timjamia kruunaa kissanlihakeiton.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mä lopetin luokkakokouksissa käynnin, koska ihmiset puhui siellä niin paljon lapsistaan. Myönnän, että heitin joskus jotain ilkeää. Taustalla oli turhautuminen siihen, että perheelliset vaan jauho sitä omaa juttuaan koko illan eivätkä missään vaiheessa osoittaneet kiinnostusta muiden kuulumisiin/elämäntapaan. Mutta joo, enää ei oo ongelma kun en niissä käy
Siis mistä sulla on ollut monia luokkakokouksia? Yleensä pidetään ehkä 10 vuoden välein, jos silloinkaan. En oikein usko että ihmiset vuosikymmenestä toiseen puhuu vaan lapsistaan.
Ei kyse ole urasta tai ohjuksena olemisesta vaan kyvystä elättää itsensä ja lapsensa. Kotiäitiys on niin noloa nykyään. Ainakin, jos yhteiskunta siitä joutuu maksamaan, kuten usein on.
Kotimätisäkki.