Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion luokkakokous takana. Monelle 25-30v "uraohjukselle" tuntuu olevan kova paikka, jos joku on tyytyväinen olemaan perheen äiti

Vierailija
23.05.2025 |

Katselivat nenän vartta pitkin ja viljelivät ilkeitä kommentteja. Minulla on neljä lasta ja olen naimisissa mieheni kanssa. Epäilen, että oikeasti aika iso osa näistä oli yksinkertaisesti kateellisia.Mies käy meillä ainoana töissä. Voin keskittyä lapsiin ja harrastuksiin. Olemme onnellisesti naimisissa ja uskonnollinen pariskunta. Osallistumme joka viikko seurakuntamme toimintaan. Minulla on oma sivubisnes (myyn käsitöitä). Isolla osalla entisistä luokkakavereista ei ollut lapsia, mutta "hyvä ura" jossain konttorissa työntämässä paperia lokerosta toiseen.. En itse tuomitse ketään, mutta en koskaan vaihtaisi elämääni tuollaiseen.

N28

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan kadehtivat. Tai sitten säälivät.

Vierailija
2/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tuomitse, mutta kirjoitat heidän työnsä olevan paperien siirtelyä? Kuulostaa siltä, että olet salaa itse hieman kateellinen heille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ovat välttämättä kateellisia. Ihmisillä on vaikeaa toisinaan ymmärtää toisten elämäntyylejä, kuten myös sinulla heidän tapaansa elää.

Vierailija
4/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yläasteen luokkakokous sinä vuonna kun täytettiin 30v. Meitä oli kolme kotiäitiä, jotka olivat täysin tyytyväisiä tilanteeseensa. Suurinosa tosiaan uraa tekeviä ja koulutettuja.

Illan tummetessa alkoi kuulumaan sitten, että joo ukkos pettää sua! Eikö sulla ole  mitään kunnianhimoa? Tyydytkö sä oikeasti olemaan vaan vauvakone? Esität vaan, että sulla on kaikki kivasti. jne.

Nyt meillä oli uusi luokkakokous 50v vuonna. Osaa oli kiva nähdä. Meidän lapset ovat nuoria aikuisia ja opiskelevat. Itse olen ollut työelämässä sen viisitoista vuotta ja niin ihan kivaa uraa teen itsekin. Saman miehen kanssa edelleen naimisissa. Edelleenkin elän tyytyväistä ja onnellista elämää.

Se on Suomalaisittan tabu, kun joku sanoo olevansa tyytyväinen. Pakko olla jotain kateellisuutta vai miksi jengi sitten hyökkää ja alkaa tarpeeton arvostelu? Kyllä mä suun soiton kestän, mutta musta olisi ollut kiva viettää mukava ilta ilman puolustelua ja huutelua.

Jälleen kerran sain kuulla esittäväni, ilman mitään perusteluita. Mua oikeasti häiritsee, että noin sanotaan, kun en tiedä miten siihen pitää suhtautua ja mitä se tarkoittaa.

Vierailija
5/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä nyt ap on se kateellinen aloituksen perusteella. Ja ihan tiedoksi, missään työssä ei nykyaikana työnnetä paperia lokerosta toiseen, asiat hoidetaan ihan sähköisesti (vain yli 70-vuotias voisi kuvitella noin, haisee kyllä provolta tämä).

Vierailija
6/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tätä JOKO TAI -asettelua uraäiti vs. perheenäiti -keskustelussa. Sain itse molemmat, uran ja perheen. Ei tullut helpolla, mutta viihdyn elämässäni näin.

Ehkä vaan tarkastelet elämääsi jotenkin kieroutuneesta vinkkelistä. Oikeasti ketään ei kiinnosta toisten elämä.

Vierailija
7/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kauas opiskelemaan ja töihin lähteneiden on vaikea ymmärtää, että joku toinen on mielellään jäänyt sinne kotipaikkaan ja elää onnellisena. Heille itselleen kaikki merkittävä on tapahtunut muualla, niin luulevat että on jäänyt vastaavasta paitsi jos ei ole tehnyt samaa. 

Vierailija
8/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat vaan eri aaltopituudella kanssasi. En minäkään halua olla edes lähellä ihmisiä, joilta en halua vaikutuksia. Lisäksi tulkintasi on aika ilkeämielinen kristityksi.

Vierailija
9/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen lukion luokkakokous??? Lukiohan on ollut luokaton jo 30 vuotta eikä niissä ohjausryhmissä juuri kukaan ollut toistensa kanssa tekemisissä kun itse lukion kävin.

Enkä ole kyllä kuullut mistään yläasteen luokkakokouksistakaan.

Vierailija
10/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä vain säälittää se, jos jonkun elämä on pelkästään sitä lastenhoitoa😅 meillä molemmilla omat urat intohimoaloilla asiantuntijoina (ja muuten aivan mahtavat työpaikat, erityisesti sosiaalisen puolen ja hauskanpidon kannalta!), mutta kuitenkin myös paljon muuta. Harrastuksia, elämyksiä, ystäviä, romanttisia lomia, ihanaa arkea kahdestaan yhdessä kotia hoitaen ja ruokaa tehden. Ja muutaman vuoden päästä toivottavasti täysin tasavertaista lapsiarkea, jossa molemmilla myös säilyy ne omankin elämän jutut. Parasta, että kummallakaan ei ole mitään sukupuoliroolia, ja molemmilla on omatkin elämät sen yhteisen lisäksi harmittaa niiden puolesta vaan, jotka passaavat lapsia ja miestä elämäntehtävänään samaan aikaan kun mies mitä todennäköisimmin niitä perinteisiä rooleja toteuttaa myös vähän negatiivisemmassakin mielessä😅

Vierailija
11/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität ole ihmeissäsi heidän käytöksestä, mutta kuullostat kuitenkin ylimieliseltä. Taito se on tuokin. Mutta päivitä nyt varmuuden vuoksi teknologiset taitosi, jos joskus siirryt työelämään. Ajatuksesi toimistotyöstä on 30 vuotta vanhentunutta. Tai keksi parempi trollaus. 

Vierailija
12/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari-kolmekymppisenä luokkakokoukset on vielä urakilpailua ja muuta pätemistä. sivusta olen seurannut anoppini luokkakokouksia. jäljelläolevat 80+ ovat sydämellisiä toisilleen ja onnellisia siitä, että ovat vielä elossa. lastenkin urilla kehuskelu on jo jäänyt taakse, lapsenlapsista iloitaan. elämä on.

Vierailija
13/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mä lopetin luokkakokouksissa käynnin, koska ihmiset puhui siellä niin paljon lapsistaan. Myönnän, että heitin joskus jotain ilkeää. Taustalla oli turhautuminen siihen, että perheelliset vaan jauho sitä omaa juttuaan koko illan eivätkä missään vaiheessa osoittaneet kiinnostusta muiden kuulumisiin/elämäntapaan. Mutta joo, enää ei oo ongelma kun en niissä käy 

Vierailija
14/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan Pertti ne lääkkeet. 

Vierailija
15/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys herättää työssäkäyvissä voimakkaita tunteita, ymmärrettävää. 

Vierailija
16/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kyllä nyt ap on se kateellinen aloituksen perusteella. Ja ihan tiedoksi, missään työssä ei nykyaikana työnnetä paperia lokerosta toiseen, asiat hoidetaan ihan sähköisesti (vain yli 70-vuotias voisi kuvitella noin, haisee kyllä provolta tämä).

Ei Ap tiedä mitä siellä duunissa tehdään kun on itse nyrkin ja hellän välissä pukertamassa lapsia maailmaan. Ehkä jollain vanhalla koulukaverilla oli nätti kroppa ja kiinnostava, kansainvälinen ura. Ilmankos jäi kaihertamaan! 

Vierailija
17/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on miehen malliviemäri ja ylpeä siitä.

Vierailija
18/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5/5 trolli. Liian läpinäkyvä. 

Vierailija
19/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5/5 trolli. Liian läpinäkyvä. 

Jätä ensi kerralla tuo uskonnollisuus ja "paperien pyörittäminen" pois niin ehkä nappaa paremmin.

Vierailija
20/108 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ne molemmat, uran ja lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme