Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (34)
Saa kieltäytyä. Käske käyttää leluja jos ei pärjää paria päivää ilman.
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Aika järkyttävää... eroa ja pian jotta voit aloittaa paranemisen. Toi suhde on sairas ja toksinen... mies joka rakastaa varoo satuttamasta ja on viimeinen asia mitä ikinä tekisi toiselle. Rakasta itseäsi ja eroa.
T. Kokemusta on
Saa kieltäytyä! Juuri sillä, että suostut vain toisen mieliksi, tuhoat omat halusi. Seksistä tulee suoritus ja velvollisuus! Toki joskus, kun ei varsinaisesti tee mieli, lämmittelyllä ne halutkin nousee, mutta jos sulla on painostettu olo, niin tämä ei vaan toimi. Ja vertailun vuoksi. Olemme olleet 15v yhdessä, välillä ollut kolmekin kk kuiva kausi johtuen erilaisista syistä ja sitten taas ollut säännöllisempää. Mutta aina kun toinen kieltäytyy, on parempi sanoa oikea syy. Saa olla väsynyt ja kaivata unta, olla kipeä tai murehtia muita asioita niin, ettei vaan tee mieli.
Totta kai saa kieltäytyä. Sitten täytyy vaan hyväksyä se, että kumppani saattaa hakea sitä seksiä jostain muualta...
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Ero olisi vaan siunaus suhteessa, jossa seksiin pitää suostua vain toisen mieliksi! Tolla asenteella osallistut naisten alistamiseen
Ei ole normaalia, hänen pitää käsitellä omat tunteensa kuten pettymys. Turha vauvamiehen syyttää tässä muita.
Oho 6/7 kommentoija tässä, en lukenut koko avausta. Lähde nyt hyvä ap pois tuosta suhteesta, ajattele omaa parastasi.
En tiedä, en ole koskaan kieltäytynyt, mutta kai voi kieltäytyä, jos ei tahdo seksiä.
On kohteliasta ja ystävällistä myös kertoa miksi ei tahdo, ettei kysyjä luule mitään turhia.
Kannattaa erota ja hankkia kissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa erota ja hankkia kissa.
Ap olisi takuulla onnellisempi niin. Suhde kuulostaa painajaiselta.
Tottakai seksistä saa kieltäytyä mutta jos se on jatkuvaa ja toistuvaa niin sitten kyllä kannattaa miettiä sitä että haluaako olla parisuhteessa vai olisiko itselle parempi elää sinkkuna selibaatissa.
Saa. Pelimies esittää loukkaantunutta ja marttyyria? Ihan kuin koko elämä olisi siitä kiinni ja itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai seksistä saa kieltäytyä mutta jos se on jatkuvaa ja toistuvaa niin sitten kyllä kannattaa miettiä sitä että haluaako olla parisuhteessa vai olisiko itselle parempi elää sinkkuna selibaatissa.
Minusta taas torjuttu osapuoli voisi hetken miettiä, mistä se mahtaa johtua, jos toinen kieltäytyy toistuvasti. Esim. tuliko ehdotettua seksiä halventavalla tavalla, vaikkapa kourimalla ja naureskelemalla, tai tokaisemalla jotakin esineellistävää. Tai tuliko kenties pari tuntia aiemmin sivallettua toista vyön alle jollakin erityisen julmalla tai aggressiivisella kommentilla.
Kumpaakin olen nähnyt ja olen kyllästynyt näihin seksin puutteesta valittajiin. Usein syyllinen löytyy ihan peilistä. Ei toki aina, mutta usein.
En kieltäydy koskaan, eikä mieskään. Mutta tiedän, että VOISIN halutessani kieltäytyä. Pidän seksistä ja se on ollut hyvää ja tyydyttävää. Jos olisi huonoa, en tietenkään kauaa jaksaisi. Henkistä tai fyysistä väkivaltaa en sietäisi pätkääkään.
N53
Ei ole olemassa kylmiä naisia, on vaan taitamattomia miehiä.
Se, joka haluaa enemmän, viettelee toisen.
Ei kukko käskien laula eikä nainen ole mikään pumpattava Barbara.
Vähän samanlaisia kokemuksia täälläkin. Ensimmäisessä suhteessani nuorempana, periaatteessa muuten ihan hyvän miehen kanssa, sain kuulla mm. olevani itsekäs, kun en ota häneltä suihin menkkojen aikana (kerroin ettei minun tee kuukautisten aikana mieli seksiä ylipäätään, mutta sillä ei kaiketi olisi ollut väliä... eli kumpikohan se itsekäs oli?), ja kipakkaa syyllistämistä jos ilmoitin heti miehen aloitteen yhteydessä, ettei homma nyt osaltani luista - ilmeisesti olisi ollut parempi jos olisin vaan laskenut kattolautoja ja antanut mennä? No, voitte kuvitella ettei seksi ollut laadullisesti kovin hyvää omalta puoleltani ja viimeisetkin halut karisivat tuollaiseen käytökseen, joten loppui sekä seksin harrastaminen että lopulta koko parisuhde.
Surullista on ollut huomata, että myös nykyisessä suhteessa mies tuntuu hiljaisesti symppaavan, ei tuomitsevan, eksäni käytöstä, kun olen kertonut asiasta ja miten se on jättänyt minuun jälkensä. Olen yrittänyt keskustella siitä, millaisia aloitteita toivoisin (= ei pystymetsästä kesken pyykkienlaiton olettaen, että olisin heti valmis hommiin ilman minkäänlaista lämmittelyä), ja miten toivoisin, että läheisyyttä voisi olla myös ilman taka-ajatusta ja toisen pettymystä siihen, että se ei johdakaan välittömästi seksiin. Toivottomalta vaikuttaa.
Kannattaa jo uuden suhteen alussa tehdä selväksi, että et ole kovin kiinnostunut seksistä ja toivot kumppanilta samaa.
Eroa> terapia>opettele olemaan yksin> ole yksin pitkään > sitten vasta uusi mies.
Muuten valitset aina samallaisen mulkeron kuin nyt olet valinnut.
Kyllä voi kieltäytyä tietenkin, älä usko jos joku muuta väittää.
Suhteesi on kuolemassa. Ei rakkautta, mutta sitäkin enemmän painostettua seksiä.
Yksin on oikeasti parempi.
Ja ei, syy ei ole sinun.