Miten lähteä ratkaisemaan tällaista ongelmatilannetta elämässä?
Yhtä aikaa iso kasa ongelmia, joista kaikki vaikuttaa kaikkeen enkä tiedä miten tätä lähtisi ratkomaan. Terveys prakaa. Yritän lyhyesti selittää tilanteen, jos joku osaisi neuvoa.
Minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi. Ei juurikaan omaa aikaa, koska lapsen isä ei viitsi osallistua lapsen elämään. Tukiverkostoja minulla ei ole, koska läheiseni kaipaavat minulta apua, eivät pysty minua auttamaan. Lapsi on aina nukkunut huonosti ja herännyt pitkin yötä, siksi minäkin nukun huonosti ja minulle kehittyi paha unettomuusongelma lapsen yöheräilyjen vuoksi. Koska en saa nukuttua niin en jaksa liikkua enkä urheilla. Jos yritän niin on voimat pois enkä palaudu lyhyestäkään lenkistä millään. Paino nousee koska on niin kova stressi, paha unettomuus, väsymys ja liikunnan puute. Koska paino on noussut en halua tavata ihmistä, häpeän ulkonäköäni. Terveyteen tullut monenlaista kremppaa liikkumattomuuden ja ylipainon ja unettomuuden takia. Olen työtön kun määräaikainen työ loppui eikä kukaan halua palkata näin väsynyttä ihmistä. Kävin lääkärissä mutta lääkäri ei löytänyt minusta isompaa vikaa, sanoi ettei voi auttaa, eikä uutta aikaa saa kun on jo todettu että vikaa ei ole. Vaikka on ihan järkyttävä unettomuus, stressi ja muutakin. Mutta julkisella ei haluta kai työtöntä sen enempää tutkia. Rahaa yksityiselle ei ole.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ottaa suoraan yhteyttä miehen vanhempiin? Ovatko he pers häiriöisiä, kun eivät ole kiinnostuneita lapsenlapsestaan? Sanoisin että en jaksa yksin ja että koska mies ei tee mitään, niin voivatko he välillä hoitaa lasta.
Lisäksi hankkiutuisin jotenkin unettomuuteen erikoistuneelle yksityiselle unilääkärille ja pyytäisin nukahtamislääkkeen. Voisitko selittää tilanteesi vanhemmillesi ja pyytää taloudellista tukea? Tai lastenvalvojan kautta yrittää saada elatusmaksuja suuremmiksi tai kertakorvausta? Nyt mies ei osallistu ollenkaan, niin hänen pitäisi sitten kompensoida rahalla. Voisit myös korotetulla elatusmaksulla saada palkattua välillä lapselle jonkun hoitajan.
Ketjussa lukee että isän vanhemmat on kuolleet. Niistä ei siis enää hyötyä ole. Eikä kyllä lastenvalvoja nosta elatusmaksuja äidin uniongelmien vuoksi. Eikä siksi, että isää ei kiinnosta hoitaa lasta öisin. Kaikkea sitä kuuleekin.
Voisitko ottaa suoraan yhteyttä miehen vanhempiin? Ovatko he pers häiriöisiä, kun eivät ole kiinnostuneita lapsenlapsestaan? Sanoisin että en jaksa yksin ja että koska mies ei tee mitään, niin voivatko he välillä hoitaa lasta.
Lisäksi hankkiutuisin jotenkin unettomuuteen erikoistuneelle yksityiselle unilääkärille ja pyytäisin nukahtamislääkkeen. Voisitko selittää tilanteesi vanhemmillesi ja pyytää taloudellista tukea? Tai lastenvalvojan kautta yrittää saada elatusmaksuja suuremmiksi tai kertakorvausta? Nyt mies ei osallistu ollenkaan, niin hänen pitäisi sitten kompensoida rahalla. Voisit myös korotetulla elatusmaksulla saada palkattua välillä lapselle jonkun hoitajan.