Millaiset ihmiset käyvät Normalissa?
Kävin eilen tutustumassa ekaa kertaa. Aivan järkyttävä paikka. Pelkkää krääsää ja sitten piti kiertää koko se labyrintti päästä päähän päästäkseen pois. Ja jotkut vielä kanniskelevat ylpeästi jotain Normalin kasseja kaupungilla.
Kommentit (148)
Olen 37-vuotias sairaanhoitaja ja kolmen lapsen äiti. Asun omakotitalossa keskisuuressa kaupungissa, pidän käsitöistä ja luonnossa liikkumisesta, mutta olen liian mukavuudenhaluinen yöpyäkseni metsässä. Minulla on himpun ylipainoa, erinomainen kielipää ja migreeni. Mitä muuta haluat tietää?
Ai niin, ostan Normalista Vanish-tahranpoistoainetta ja Fazerin sinistä suklaata, niitä samoja mitä Prisma hyllyssä mutta kolmanneksen halvemmalla. Myös kasvovettä, siivouspesusieniä ja vanupuikkoja on tullut sieltä napattua. Ikkunanpesuliinat haisee kamalalle mutta toimii paremmin kuin muut kokeilemani, joten niitä on auton hanskalokerossa paketti peilien ja sivuikkunoiden putsaamiseen kuraisimmilla kelillä tarvittaessa vaikka tien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kivijalka-Temu
Eli et ole koskaan käynyt.
Myydäänkö Temussakin siis konetiskiainetabletteja, Nivean suihkugeeliä ja Denivit-hammastahnaa?
Millainen ihminen tekee tällaisen aloituksen?
Täällä ei ainakaan tarvi kiertää koko kauppaa päästäkseen ulos vaan on oikotie kassalle ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisille kiinalaista halparihkamaa.
Ostan sieltä useimmiten hiustenhoitotuotteet ja meikkejä. En nyt sanoisi niitä kiinalaisiksi rihkamakamoiksi.
Mulle on ihan yksi lysti maksaako joku shampoo tms neljä euroa vai kaksi euroa. Ostan mistä sattuu silloin kun satun tarvitsemaan. Tosin ostan kampaamosta shampoot ja niissä on kyllä ylihintaa, mutta sieltä löytyi se merkki mikä minulle sopii ja on riittoisaa. Tilaan postimyynnistäkim vain sellaisia mitä paikkakunnalla ei kaupasta saa, kiinasta en ikinä. Mulla jää aina palkasta yli ja sijoituksiakin on. Mä en vain tykkää näistä tanskalaisista. Joku niissä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan yksi lysti maksaako joku shampoo tms neljä euroa vai kaksi euroa. Ostan mistä sattuu silloin kun satun tarvitsemaan. Tosin ostan kampaamosta shampoot ja niissä on kyllä ylihintaa, mutta sieltä löytyi se merkki mikä minulle sopii ja on riittoisaa. Tilaan postimyynnistäkim vain sellaisia mitä paikkakunnalla ei kaupasta saa, kiinasta en ikinä. Mulla jää aina palkasta yli ja sijoituksiakin on. Mä en vain tykkää näistä tanskalaisista. Joku niissä mättää.
Kiitos tästä tiedosta.
Kiinnostuneita ovat:
Eilen ostin hiusväriä, sama merkki kalliimpi Tokmannilla, kollageeniä, halpaa, ja kasvonaamiot, halpaa. En tykkää maksaa liikaa enkä ostaa netistä. Ikää yli 60v.eli ei vain teineille se kauppa.
Pukka-tee on Normalissa 3,95 €. Cittarissa 6,90.
No jostain kumman syystä joillakin on kauhea hinkun kertoa kuinka jotain saa halvemmalla. Ihan sama. Jos saa palkkaa eikä ole suuret kulut niin ihan sama saako jonkun suklaalevyn jostain mihin hintaan meidän lähi-S-marketissa on sininen 2 euroa, paljonko se on Normalissa? En tiedä mistä johtuu, mutta tuo hinta on ollut jo monta kuukautta.
Nuoria, kauniita ja ulkonäkökeskeisiä naisia siellä pääosin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan sieltä juurikin hygieniatarvikkeita, joita myydään muuallakin. Mutta ko. kaupassa on myös todella paljon feikkiversioita meikeistä ja hajuvesistä (normalin oma merkki w7), jotka trendaavat. Nämä kierrän kaukaa niin kuin muutkin matkitut duupit. En tiedä kuka niitä sieltä ostaa. Joskus haistoin jotain kasvoille tarkoitettuja tuotteita, joiden pakkaus oli matkittu Byomalta (täysin hajustamaton brändi) ja meinasi taju mennä niistä hajuista.
Teinit ostaa näitä feikkejä ja halpoja, eivät myöskään välitä valmistusmaasta.
Itsekin jätän hyllyyn ne W7:t ja LaRivet. Ostan tuolta niitä vähän kalliimpia laatutuotteita.
Mun esiteini kärttää joskus noita, mutta ostan mielummin sen oikean alkuperäisen tuotteen, kun normalin halpiksen. Pelkästään hajussa on niin iso ero, että en halua edes ajatella mikä määrä kemikaaleja niissä feikeissä on vs. ne hajustamattomat/mietohajuiset alkuperäiset tuotteet.
Mutta ilmeisesti sekin on kiusaamisen aihe, kun EI SAA ostaa noita vaan äiti pakottaa ostamaan (äidin rahoilla) sen aidon ja kalliimman. Aika paljon kuittailua on lapseni saanut siitä johtuen, että meillä on tällainen linja.
Hyvä valikoima matkakokoisia hygienia tuotteita.
Kävin perjantaina Kampin keskuksen Normalissa. Suurin osa asiakkaista oli nuoria tyttöjä, ihan lapsiakin. Halusin ostaa vain tanskalaista chai lattea ja jouduin kiertämään koko saatanan kaupan, koska teet ovat labyrintin loppupäässä. Sitten sain seisoa kassajonossa. Tuli hiki, mutta kun ei sitä chai lattea saa tietääkseni mistään muista suomalaisista kaupoista. En ole löytänyt sitä edes Kööpenhaminan ruokakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
No jostain kumman syystä joillakin on kauhea hinkun kertoa kuinka jotain saa halvemmalla. Ihan sama. Jos saa palkkaa eikä ole suuret kulut niin ihan sama saako jonkun suklaalevyn jostain mihin hintaan meidän lähi-S-marketissa on sininen 2 euroa, paljonko se on Normalissa? En tiedä mistä johtuu, mutta tuo hinta on ollut jo monta kuukautta.
Mitä sitten teet tässä ketjussa? 😂
Minä käyn välillä, ja pakko sanoa, että on edullisempaa mitä muualla.
Koska kohonneiden kustannusten takia palkasta jää vähemmän ja vähemmän käteen, on FIKSUA säästää siitä missä voi.
Normalissa myydään ihan samoja tuotteita mitä muualla, ja esim. dödöä, käsisaippuaa, hammastahnaa ym. mitä arjessa kukin käyttää, voi helposti ostaa useamman putelin kun ei mene miksikään. Viittaan tuolla aiempaan, jolle "on ihan sama maksaako joku 0,50e enemmän vai vähemmän", mutta jos vaikka 10:ssä tuotteessa säästää tuon, niin säästö onkin jo 5e jne.
Viimeksi kun kävin, ostin tyhjiä matkakokoisia 'shampoo' pulloja, Prismassa vastaava pakkaus n. 7e, Normalissa alle 4e, ostin (perheelle, reissuun pikkulaukuilla) 2kpl, säästö jo tuosta n.6e.
Ja samalla reissulla toinen, tämä oli 'heräteostos' siinä mielessä, että olin aikeissa netistä tilata (n. 10e netissä, ja sama maksaa n. 16e(!) lähimarketissa) Normalissa 11e, ostin ja ilahduin.
Kuorintavoide, hellävarainen ja hinta n. 3 ja erittäin hyvä! Tämäkään ei turha ostos, joudun välillä käyttämään ihosairauteen paksua tahnamaista voidetta, jonka saa suihkussa helpoiten pois kuorintavoiteen avulla, tämä parempi (ja halvempi) mitä muualta ole ostanut.
Minä säästin siis jo tuolla edellisellä käynnillä paljon, saipouat ym. n.5e, ja n. 6e 'shampooputelit', ja ripasari n. 5e =n. 16e, EIKÄ MITÄÄN TURHAA! Tuolla 16eurolla maksaa helposti jo esim. päivän ruuat perheelle.
No ne epänormaalithan siellä käyvät.
W7 taitaa kyllä olla paljon vanhempi merkki kuin normal. Olen ainakin nähnyt w7 tuotteita vuosia ennen kuin normal rantautui Suomeen.
Tämä nyt vain on erittäin hyvä agitaatio aihe, saada naiset tappelemaan keskenään, kun eivät sitä itse tajua......joten taattua kissatappelua tarjolla. Viihdearvo.
turhamaisuus bessewisseröinti paremmuudentunne jne triggereinä.
Sellaiset ennakkoluulot sieltä.
Normalissa käy aivan samat ihmiset kuin Prismassakin. Voi sinua höpsöä reppanaa.