Peräpukamista (?) kysymys. Säikähdin...
Minulla ei ole ikinä aiemmin ollut peräpukamia (enkä tiedä, onko nytkään), joten olen vähän ymmälläni.
Kuinka kauan/usein peräpukamat vuotavat, ja paljonko niistä normaalisti tulee verta?
Muutama päivä sitten säikähdin, kun kävin vessassa, ja tuli ihan kirkasta verta paperi täyteen, ja pöntössäkin verta valui. Sitten muistin, että monta vuotta sitten äitini säikähti samalla tavalla, ja silloin oli tietääkseni ihan vain peräpukamista kyse. Mutta tätä samaa on nyt jatkunut monta päivää. Tietääkö kukaan, onko se normaalia?
Verta ei siis valu muuten kuin isolla hädällä käydessä. Mutta sitä tulee paljon enemmän kuin pelkkä "viiru" pyyhkiessä, siksi vähän huolestuin.
Kommentit (13)
Menepä kysy päivystyksestä. Siellä sievä/komea lääkäri penetroituu sinuun putkella, jolla näkee pukamasi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kuitenkin kyseessä olla peräsuolen laskeuma?
Hah, enpä tullut ajatelleeksi, että tämä trolli iskisi heti paikalle. Olet luotettavampi kuin lääkäri.
Joo, voi se varmasti olla sekin, jos se tyypillisesti vuotaa verta.
Vierailija kirjoitti:
Menepä kysy päivystyksestä. Siellä sievä/komea lääkäri penetroituu sinuun putkella, jolla näkee pukamasi.
Okei, olisi pitänyt arvata, ettei tällaisiin kysymyksiin saa täällä kuin trollausta ja pervoilua. Mutta kysyin asiasta täällä juuri siksi, että sotekeskuksesta ei taatusti saa muuta vastausta kuin "osta peräpukamavoidetta ja painu hemmettiin, ota uudelleen yhteyttä jos verenvuoto jatkuu vielä ensi vuonna".
Mulla on ollut peräpukamat kohta 20 vuotta, ja vähän ainahan ne vuotaa, jos kakka on vähänkään kovemmalla. Ei ole ollut asiasta mitään haittaa. Mutta siis joo voi vuotaa kuukausiakin joka kakalla käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, olisi pitänyt arvata, ettei tällaisiin kysymyksiin saa täällä kuin trollausta ja pervoilua. Mutta kysyin asiasta täällä juuri siksi, että sotekeskuksesta ei taatusti saa muuta vastausta kuin "osta peräpukamavoidetta ja painu hemmettiin, ota uudelleen yhteyttä jos verenvuoto jatkuu vielä ensi vuonna".
Pyllyyni on tunkeuduttu ja kurkistettu jo kahdesti tuolla putkella. En tiedä työkalun oikeaa nimeä. Joku anaalisondi se on. Toisella kerralla lääkäri ei osannut laittaa liukkaria oikein ja putki narisi tunkeutuessaan kuin sormea lasipinnalla vedettäessä, mikä oli hieman epämiellyttävää.
Ei haittaa puuman peräpukamat, koska mun paksu jötikkä ei mahtuisi puuman anukseen muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut peräpukamat kohta 20 vuotta, ja vähän ainahan ne vuotaa, jos kakka on vähänkään kovemmalla. Ei ole ollut asiasta mitään haittaa. Mutta siis joo voi vuotaa kuukausiakin joka kakalla käynti.
Kiitos, tämä oli helpottavaa kuulla. Ei minua muuten haittaa, rupesin vain miettimään, voiko se olla jotain vakavampaa. Verta siis valuu kuitenkin sen verran, että paperi tulee kokonaan ihan kirkkaanpunaiseksi. Mutta sitten se loppuu (seuraavaan vessakäyntiin asti).
Voi se olla suolistosyöpääkin, käy lääkärissä. Toki pukamat todennäköisempi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ei valitettavasti noin vain pääse. Eikä ole varaa käydä yksityisellä tähystyksessä varmuuden vuoksi.
Lääkäriin pääsee jos persuksista ruiskuaa verta.
Minulla ainakin valuu välillä todella paljon. Yleensä pahin vaihe kestää 1-2 päivää ja sitten saattaa viikon verran tai reilu vähän tulla paperiin verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ei valitettavasti noin vain pääse. Eikä ole varaa käydä yksityisellä tähystyksessä varmuuden vuoksi.
Aivan taatusti pääset jos sanot että ulosteessa on toistuvasti verta.
Voisiko kuitenkin kyseessä olla peräsuolen laskeuma?