Millaiset ihmiset käyvät Normalissa?
Kävin eilen tutustumassa ekaa kertaa. Aivan järkyttävä paikka. Pelkkää krääsää ja sitten piti kiertää koko se labyrintti päästä päähän päästäkseen pois. Ja jotkut vielä kanniskelevat ylpeästi jotain Normalin kasseja kaupungilla.
Kommentit (148)
Joku jankkaa, miten Normalissa ei ole krääsää. Sitten kun kerron, että kyllä siellä on, vastaus on että mikä minua oikein ahdistaa. Trollejahan nämä Normalin fanittajat hirmuisine ostoslistoineen ovat.
Itse ostan kosmetiikkani automarkettireissulla samalla kun haen viikon ruoat. Yhdellä kerralla ostan naamarasvan, toisella kerralla suihkugeelin. Vaikka meillä on viisihenkinen perhe, ei juuri koskaan ole yhtä aikaa useampaa kosmetiikkatuotetta ostettavana.
Minä ainakin olen niin utelias, että käyn kaikissa kaupoissa. Ei kiinnosta yhtään mitä kukakin ajattelee millainen olen. Piste.
No, aika moni käy. Esim. 55-vuotias yrittäjämieheni ja minä, 51-vuotias, akateemisesti koulutettu virkamies. Miksei käytäisi? Sieltä saa monia halvemmalla kuin marketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normal on lähinnä joku kemppari eli kemikalio. Ei mikään krääsäkauppa kuten Tiger, jossa myydään kaikkea turhaa pikkutavaraa.
Onko esim. Sokos Emotionkin krääsäkauppa?
Miksi Normal herättää niin hirveästi tunteita? Miksi ahdistaa muiden ihmisten käyminen siellä?
Itse säästän kymppejä kun ostan hygieniatuotteet tuolta enkä Tokmannilta tai Prismasta.
Kiinalaista kosmetiikkaa en osta.
Viimeksi kun kävin, Normalissa oli myynnissä esim. Weledaa (luonnonkosmetiikkamerkki) sekä korealaista kosmetiikkaa. Löytyi myös Elizabeth Ardenin tuotteita.
Rexonan Maximum protection -antiperspirantti oli alle 5 euroa. Prismassa ja Sokoksella 11-12 euroa.
Asiakaskunta on suureksi osaksi tyttöjä ja naisia. Sen takia tätä aloittajaa hiertää.
Asiakaskunta on kiinalaista krääsää temuttavia persuloisia jotka eivät hyväksy minkään laista kritiikkiä käytöksestään. Se ärsyttää normaaleja ihmisiä.
Itse ostan sieltä juurikin hygieniatarvikkeita, joita myydään muuallakin. Mutta ko. kaupassa on myös todella paljon feikkiversioita meikeistä ja hajuvesistä (normalin oma merkki w7), jotka trendaavat. Nämä kierrän kaukaa niin kuin muutkin matkitut duupit. En tiedä kuka niitä sieltä ostaa. Joskus haistoin jotain kasvoille tarkoitettuja tuotteita, joiden pakkaus oli matkittu Byomalta (täysin hajustamaton brändi) ja meinasi taju mennä niistä hajuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on se ja sama onko joku kerran kuukaudessa ostamani tuote 50 senttiä halvempi kuin jossain muualla. Lisäksi jos tuolta ostaa jotain mitä ei ole aikonut alunperin ostaa, tuleeko se sitten niin halvemmaksi kuitenkaan?
Kävin kerran mutta toiste en käy. Sinänsä sekä krääsää että tavallisia tuotteita näkyi olevan, mutta sillä ei ole merkitystä. Mutta se sokkeloisuus. Näissä Pohjoismaisissa yrityksissä on nyt tyypillistä tämä sokkeloisuus, niin että pois ei pääse ennen kuin kiertää koko kaupan. Minusta se oli pelottavaa. Laitoin Iltalehdelle juttuvinkin kerran, että kyselkää mitä mieltä paloviranomaiset on näistä, mutta eivät ole ottaneet koppia. Jos tuolla syttyy tulipalo, on todella vaikea päästä kaikkien turvallisesti pois, koska poistumisteitä on vain kahteen suuntaan ja ne ovat ahtaita, todella ahtaita. No noihin tullaa
Minä pääsen kyllä, mutta ainakin tämän paikkakunnan Normalissa piti kiertää kaikki ennen kuin pääsi ulos ja todella ahtaat hyllyjen välit. Ne hyllyjen yli hyppivät jättävät alleen niitä jotka ei ehdi alta pois. Siellä on lapsiakin ihmisillä mukana, aika pieniäkin. Ei ne mene hyllyjen yli. Primassa on leveät käytävät, samoin muissakin kaupoissa. Ei pienissä kaupoissa, mutta niissä ei ole yleensä tungostakaan. Meidän paikkakunnan Prismassa, molemmissa, on kyllä kaksi pääovea, lisäksi kaksi ovea parkkihalliin ja sen lisäksi muutama reitti mitkä on henkilökunnan käytössä.
Syttyikö siellä siis tulipalo?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on se ja sama onko joku kerran kuukaudessa ostamani tuote 50 senttiä halvempi kuin jossain muualla. Lisäksi jos tuolta ostaa jotain mitä ei ole aikonut alunperin ostaa, tuleeko se sitten niin halvemmaksi kuitenkaan?
Kävin kerran mutta toiste en käy. Sinänsä sekä krääsää että tavallisia tuotteita näkyi olevan, mutta sillä ei ole merkitystä. Mutta se sokkeloisuus. Näissä Pohjoismaisissa yrityksissä on nyt tyypillistä tämä sokkeloisuus, niin että pois ei pääse ennen kuin kiertää koko kaupan. Minusta se oli pelottavaa. Laitoin Iltalehdelle juttuvinkin kerran, että kyselkää mitä mieltä paloviranomaiset on näistä, mutta eivät ole ottaneet koppia. Jos tuolla syttyy tulipalo, on todella vaikea päästä kaikkien turvallisesti pois, koska poistumisteitä on vain kahteen suuntaan ja ne ovat ahtaita, todella ahtaita. No noihin tullaan puuttumaan varmasti sen jälkeen jos joskus vahinko sattuu. Ei tarvitse olla kuin väärä hälytys, n
Kyllä siellä on kulkuportteja käytävien välillä, mutta tavallisesti niiden eteen on aseteltu myyntituotteita, jotta asiakkaat eivät käyttäisi portteja oikoreittinä.
Vierailija kirjoitti:
Joku jankkaa, miten Normalissa ei ole krääsää. Sitten kun kerron, että kyllä siellä on, vastaus on että mikä minua oikein ahdistaa. Trollejahan nämä Normalin fanittajat hirmuisine ostoslistoineen ovat.
Itse ostan kosmetiikkani automarkettireissulla samalla kun haen viikon ruoat. Yhdellä kerralla ostan naamarasvan, toisella kerralla suihkugeelin. Vaikka meillä on viisihenkinen perhe, ei juuri koskaan ole yhtä aikaa useampaa kosmetiikkatuotetta ostettavana.
Täysin mielisairasta jankutusta sulta. Hae apua oikeasti. Sä ostat sieltä automarketista kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita, mutta ne samat tuotteet muuttuu "krääsäksi" kun joku ostaa ne Normalista.
Yhdessä hyllyvälissä myydään jotain kyniä ja "juhlatarvikkeita".
Olet kyllä pelle. Käy vaikka työterveydessä juttelemassa, kuinka ahdistaa krääsäshampoot ja krääsäpesuaineet, jotka on ostettu väärästä kaupasta.
Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normal on lähinnä joku kemppari eli kemikalio. Ei mikään krääsäkauppa kuten Tiger, jossa myydään kaikkea turhaa pikkutavaraa.
Miksi Normal herättää niin hirveästi tunteita? Miksi ahdistaa muiden ihmisten käyminen siellä?
Itse säästän kymppejä kun ostan hygieniatuotteet tuolta enkä Tokmannilta tai Prismasta.
Viimeksi kun kävin, Normalissa oli myynnissä esim. Weledaa (luonnonkosmetiikkamerkki) sekä korealaista kosmetiikkaa. Löytyi myös Elizabeth Ardenin tuotteita.
Rexonan Maximum protection -antiperspirantti oli alle 5 euroa. Prismassa ja Sokoksella 11-12 euroa.
Asiakaskunta on suureksi osaksi tyttöjä ja naisia.
Taitaa Prisman, Sokoksen ja Tokmannin kätyrit olla näiden psykojankutusten takana. Ahdistaa kun Normal vie asiakkaat :D
Vaikeaa muuten ymmärtää tätä silmitöntä ahdistusta ja leimaamista siitä, että jotkut ihmiset ostaa pesuaineensa ja meikkinsä eri kaupasta kuin itse.
Huutikset Kyösti Kakkosen nuolijoille.
Ensimmäinen kauppa missä näen myös käyvän paljon miehiä ostoksilla. Hygienia- ja kosmetiikkatuotteet paljon edullisempia, ja puhun nyt ihan merkkituotteista mm. Hugo Boss, Maybelline, L'Oréal, Gillette - näin muutamia mainitakseni.
Asioin S-marketissa enkä Prismassa koska Prisma on kaukana. Minulle on helpointa taydentää tiettyjä meikkejä ja hygieniatarvikkeita Normalissa. Osaan mennä sen läpi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaskunta on suureksi osaksi tyttöjä ja naisia.
Ai? Avaisitko vähän näkemystäsi?
Itse en ole persu enkä loinen enkä koskaan tilaa Temusta mitään tai käytä kiinalaista kosmetiikkaa ollenkaan.
Eilen hain korealaisen kasvonaamion, Garnierin shampoon ja Doven suihkugeelin. Mikä mun toiminnassa on siis vikana?
T: työssäkäyvä 39 v nainen
Facessa liikkuu huijaus tähän liittyen. Yhdessä ketjussa äiti oli potkittu sieltä pois ja sitten paljastaa kuinka saa tavaraa huijattua lähes ilmaiseksi, äiti oli ollut oiken 7 vuotta töissä Suomeen 2021 tulleessa viestissä. Toisessa viestissä hänet oli itse potkittu pois. Tili mahdollisesti kaapattu. Älkää menkö halpaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran mutta toiste en käy. Sinänsä sekä krääsää että tavallisia tuotteita näkyi olevan, mutta sillä ei ole merkitystä. Mutta se sokkeloisuus. Näissä Pohjoismaisissa yrityksissä on nyt tyypillistä tämä sokkeloisuus, niin että pois ei pääse ennen kuin kiertää koko kaupan. Minusta se oli pelottavaa. Laitoin Iltalehdelle juttuvinkin kerran, että kyselkää mitä mieltä paloviranomaiset on näistä, mutta eivät ole ottaneet koppia. Jos tuolla syttyy tulipalo, on todella vaikea päästä kaikkien turvallisesti pois, koska poistumisteitä on vain kahteen suuntaan ja ne ovat ahtaita, todella ahtaita. No noihin tullaan puuttumaan varmasti sen jälkeen jos joskus vahinko sattuu. Ei tarvitse olla kuin väärä hälytys, n
Voi hyvänen aika sentään 🙄
Siellä on muitakin ovia kuin sisäänkäynti.
Sellaiset fiksut, jotka löysi myös Lidliin silloin kun se tuli Suomeen. Ihan hyvin toimeentulevaa väkeä siellä näki. Miksi maksaa jostakin tuoremehuista, kivennäisvesistä ja limuista itsensä kipeäksi, jos samaa saa halvemmalla? sitten on tietysti ne Lidlin omat tuotteet, joita ei edes saa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkin tuotteet paljon halvempia kuin samat Prismassa
Kuten mitkä? Ostin taannoin sieltä käsirasvan muistaakseni 1,50 eurolla ja huomasin myöhemmin että sama oli Prismassa jotain 1,10.
Esim. Palmolive Aquarium täyttöpussi on ainakin viimeksikin ostaessani ollut edullisempi Normalissa kuin Prismassa. Yleensä ostan pari pussia kerralla niin viime ostosta on jo tovi ku käytän yksin sen.
Kovasti uhoat että halvempaa on mutta et taaskaan pysty ilmoittamaan oikeita esimerkkejä hinnoista. Persuilla on kova hinku juosta kiinalalaisen muka halvan krääsän perässä joka lentää sitten roskiin kun oikeaa tarvetta ei ollut. Näitähän Normalista löytyy.
No mitä kiinalaista krääsää Normalista löytyy? Itse en ole meidän Normalissa niihin törmännyt. Ostan itse tuolta halvemmalla Fairyt, konetiskiaineet, kodin puhdistusaineet, siteet ja pikkuhousunsuojat, kosmetiikan ja hygieniatuotteet, dödöt ja hajuvedet, partahöylät, teet, mausteet ja makeiset. Pelkästään Maybellinen ripsivärillä on 7€ ero automarketin samaan tuotteeseen - se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan sieltä juurikin hygieniatarvikkeita, joita myydään muuallakin. Mutta ko. kaupassa on myös todella paljon feikkiversioita meikeistä ja hajuvesistä (normalin oma merkki w7), jotka trendaavat. Nämä kierrän kaukaa niin kuin muutkin matkitut duupit. En tiedä kuka niitä sieltä ostaa. Joskus haistoin jotain kasvoille tarkoitettuja tuotteita, joiden pakkaus oli matkittu Byomalta (täysin hajustamaton brändi) ja meinasi taju mennä niistä hajuista.
Teinit ostaa näitä feikkejä ja halpoja, eivät myöskään välitä valmistusmaasta.
Itsekin jätän hyllyyn ne W7:t ja LaRivet. Ostan tuolta niitä vähän kalliimpia laatutuotteita.
Tuossa aiemmin jo kerrottiin, ettei koko sokkeloa ole pakko kiertää jos ei halua. Etkö todella ole nähnyt niitä muutamaa pientä porttia joista pääsee kyllä kesken kiertelyn oikaisemaan? Vähän siirtää sitä koria edestä.