Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.
Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.
Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin.
Noita suurituloisia ei ole montaa suomessa.
Ja teillä tonnin tienaavilla oli samat mahdollisuudet opiskella. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta. Ei se ole varakkaiden velvollisuus maksaa loiselävien elämää
Mites se aikuiskoulutustuen lakkauttaminen menikään. Harvalla on varaa opiskella enää uutta tutkintoa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kerron muille vanhemmille, että sun lapsi on väkivaltainen ja tönii muita lapsia päiväkodissa ja saat muiden vanhempien vihat niskaan.
Olet kasvattanut väkivaltaisen lapsen.
Oo saatanan naispedofiili nyt jo hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vauvafoorumin naispedofiili on vissiin sama ku potkulakihullu.
Samanlainen lakoninen kolmen virkkeen kirjotustyyli.
Vain lääkäri tekee diagnoosin kuka on hullu.
Olet itse hullu työttömien haukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron muille vanhemmille, että sun lapsi on väkivaltainen ja tönii muita lapsia päiväkodissa ja saat muiden vanhempien vihat niskaan.
Olet kasvattanut väkivaltaisen lapsen.
Oo saatanan naispedofiili nyt jo hiljaa.
Lääkärin lapsi töniin muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi.
Se, että lyöt 50€ kuukaudessa enemmän rahastoon, ei työllistä ketään.
Rahaston kautta se raha tarjoaa yrityksille pääomaa. Pääoman turvin yritys voi investoida ja silloin juuri syntyy niitä työpaikkoja. Joten kyllä rahastoon säästäminen voi hyvinkin työllistää.
Ei jumakauta... Jos minulla on vaikka Nesteen osake ja minä myyn sen sinulle, niin mitä Neste hyötyy tästä? Sinä annat sinun rahasi minulle ja Neste ei saa tästä vaihdosta senttiäkään, myös minäkään en ole Nesteelle maksanut senttiäkään etkä sinäkään maksa Nesteelle senttiäkään kun omistat sitä lappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.
Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin.
Selkein ero on se, että sen tonnin kuussa saa tekemättä yhtään mitään eikä siitä makseta veroja. 20 000 euron palkkaa kadehtivan kannattaa muistaa, että ennen sitä pitää oppia lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan, pitää opiskella ja tehdä töitä. Ei sitä palkkaa saa sillä, että istuu sohvalla käsi ojossa.
Eihän työttömät nytkään suostu tekemään edes 5 tuntia töitä viikossa, koska silloin tuet pienenee!
Ymmärrätkö ollenkaan, että pienimmillä korvauksilla elävät joutuvat maksamaan kaiken tarvitsemansa pienistä tuloista? Asumiskulut, sähkölasku, ruoka. Asukas menettää asunnon, jos ei maksa vuokraa. Samoin kaikesta muusta on maksettava lähes reaaliajassa. Pienituloinen ei saa edes luottokorttia. Yksi tuttava yritti, kun tilanne kävi vaikeaksi. Häneltä evättiin luottokortti liian pienten tulojen takia. Omat bruttotuloni ovat vielä pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin olisi sitä jo nostettua alvia laskeneet. Vaikuttaisi heti yrittäjien myytäviin palveluihin, lieventäisi tätä konkurssiaaltoa, ihmiset pysyisivät töissä ja lieventäisi kasvavaa inflaatiota. Mutta eipä tämä hallitus tiedä mitään taloudesta. Työpaikkoja luodaan sillä, että leikataan työttömiltä enemmän, poistetaan heidän koulutustuet ja kiristetään työnhakuvelvoitteita. Yrityspuolellekaan eivät ole tehneet mitään mikä kasvattaisi taloutta. Meillä on se 100€ rahaa, niin siihen kyllä koitetaan tehdä leikkauksia, että viivan alle jäisi enemmän, mutta sille ei, että meillä olisi 100€ sijaan 150€ ei ole tehty mitään.
Koko alv-korotus oli kammottava virhe ihan siksi, että vaikka alv olisikin nyt laskettu, niin hinnat eivät vastaavasti laske. Etenkin S- ja K-rosvoryhmät pistävät kaikki alv-laskujen erotukset omiin liiveihinsä.
Jos alv:a aiotaan laskea, niin se tulee vaatimaan melkoisen inkvisition ja miljardiluokan uhkasakot, jotta voidaan varmistua siitä, että veroalen hyödyt menevät oikeasti kuluttajille.
Potkulakihullu-naispedofiili kirjottaa tänne lapsiin kohdistuvia väkivaltafantasioita koska se tykkää kirjotella niitä.
Ei sitä häiriintynyttä pedofiilia palkata päiväkotiin missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Palkka 800 ja vuokra 800.
Sitä on Suomi nykypäivänä.
Ja hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea.
Ei työttömillä ole työterveyshuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkein ero on se, että sen tonnin kuussa saa tekemättä yhtään mitään eikä siitä makseta veroja. 20 000 euron palkkaa kadehtivan kannattaa muistaa, että ennen sitä pitää oppia lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan, pitää opiskella ja tehdä töitä. Ei sitä palkkaa saa sillä, että istuu sohvalla käsi ojossa.
Eihän työttömät nytkään suostu tekemään edes 5 tuntia töitä viikossa,
Suurin osa tuntemistani varakkaista ihmisistä on juuri istunut sohvalla käsi ojossa samalla kun isukin tai äitylin hyväkaverikerhosta löytyy töitä. Päälle vielä mukava perintö tai parikin.
Vierailija kirjoitti:
Potkulakihullu-naispedofiili kirjottaa tänne lapsiin kohdistuvia väkivaltafantasioita koska se tykkää kirjotella niitä.
Ei sitä häiriintynyttä pedofiilia palkata päiväkotiin missään tapauksessa.
Sinä olet joka päivä täällä. Sut tunnistaa kirjoitustyylistä.
Sä olet päästäsi työkyvyttömyyseläkkeellä.
Et tee mitään töitä Suomen hyväksi. Et edes määräaikaisia töitä.
Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000 sossupummia.
"Niin aivan, olet asian ytimessä. Yritys ei saa ketään ja työ jää tekemättä, talouskasvu saavuttamatta."
Sen uuden tehtävän tuottavuus ei ole kunnossa jos isosta lisävastuusta ja paljosta lisätyöstä huolimatta yrityksen ei ole kannattavaa maksaa siitä juurikaan mitään lisää. Silloin yritys voi katsoa peiliin että mistä kiikastaa kun se työ ei tuota riittävästi.
Talouskasvu syntyy isolta osalta siitä että tuottavuutta saadaan lisää. Jos ei saada niin ei siinä veroalet auta.
Vierailija kirjoitti:
Trickle down-efekti, jonka toimivuus näky esim. USAssa.
Tämä oli varmaankin ironisesti ilmaistu. "Toimivuus" indeed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla viedään lapset autolla kouluun ja haetaan lapset autolla koulusta. Eikä ulkomailla lapset ole omakotitalon takapihalla ilman vanhempaa. Ne voitaisiin kidnapata ja myydä adoptiolapsiksi ulkomaille.
Hallitus leikkaa ja kohta Suomessakin kirurgi keskeyttää leikkauksen ja käy hakemassa lapsen autolla koulusta ja vie kotiin ja menee takaisin töihin.
Olet henkisesti sairas. Hae apua.
Tiesitkö, että poliisi saa IP-osoitteen kautta henkilöllisyytesi selville helposti? Kannattaa aina miettiä, mitä nettiin "anonyymina" kirjoittelee, koska et ole anonyymi.
Kerro maita missä lapset kulkee yksin kouluun?
Ei ainakaan Kanadassa eikä Brysselissä.
Filippiineillä, köyhien lapset kävelee kouluun tai sitten Jeepneyllä. Rikkaiden lapset vie talonmies kouluun citymaasturilla. Kaikilla on kuitenkin koulun antama koulupuku, johon pukeudutaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka 800 ja vuokra 800.
Sitä on Suomi nykypäivänä.
Ja hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea.
Ei työttömillä ole työterveyshuoltoa.
Tän tunnistaa kirjotustyylistä potkulakihullu-naispedofiilin viestiksi. Kolme lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Tajuatko miten lannistavaa se on, kun marginaalivero on likempänä 60%, eli insentiivi ottaa vastaan esim. vaativampaa tehtävää on aika matala taloudellisessa mielessä,"
Kuitenkin työttömän oletetaan ottavan vastaan melkein työn kuin työn tukien leikkauksen uhalla vaikka siitä työstä ei jäisi käteen juuri sen enempää kuin tuilla saisi.
Se on kumma juttu miten suurituloista pitää aina kannustaa isolla rahalla että se vaivautuu mitään tekemään mutta pienituloisen pitäisi kannustua ihan siitä että hänen tulonsa eivät laske.
Tuo on merkki liian hövelistä tukipolitiikasta. Tietenkään ei makseta ihmiselle siitä, että hän ei tee mitään.
Paitsi, että kyllä maksetaan, koska perustuslaki määrää niin. Laki on sinulle tuntematon käsite? Jätätkö useinkin noudattamatta, jos ne eivät miellytä sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän työttömät nytkää
Surkea luuseri rääpäle on isin kanssa samassa työpaikassa.
Miesvauva
"Sijoitustoimintaa tehdään arvonlisän vuoksi. Arvonlisä ei tule heti, vaan pidemmän ajan kuluessa."
Kyllä mutta edelleenkään kukaan ei työllisty tuolla arvonlisällä.