Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.
Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.
Kommentit (990)
""Tajuatko miten lannistavaa se on, kun marginaalivero on likempänä 60%, eli insentiivi ottaa vastaan esim. vaativampaa tehtävää on aika matala taloudellisessa mielessä,"
Kuitenkin työttömän oletetaan ottavan vastaan melkein työn kuin työn tukien leikkauksen uhalla vaikka siitä työstä ei jäisi käteen juuri sen enempää kuin tuilla saisi.
Se on kumma juttu miten suurituloista pitää aina kannustaa isolla rahalla että se vaivautuu mitään tekemään mutta pienituloisen pitäisi kannustua ihan siitä että hänen tulonsa eivät laske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi.
Se, että lyöt 50€ kuukaudessa enemmän rahastoon, ei työllistä ketään.
Rahaston kautta se raha tarjoaa yrityksille pääomaa. Pääoman turvin yritys voi investoida ja silloin juuri syntyy niitä työpaikkoja. Joten kyllä rahastoon säästäminen voi hyvinkin työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen vaalirahoittaja lääkärit saivat kunnon palkankorotuksen, joka sitten kerrannaisvaikutuksena luo kokoomuslaisille uusia luottamustoimia suurentuneen vaalirahoituksen muodossa tulevaisuudessa.
Ja hyvinvointialueella on palkkatuella työttömiä töissä eikä siitä enää kerry ansiosidonnaista.
Eli ei ole rahaa pesuaineisiinkaan. Pestään pelkällä vedellä potilas huoneet.
Suomi on uusi Romania.
Ei ole. Telakka on täynnä romanialaisia koska romaniassa on palkka noin 800€ kuussa.
Kun yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulk
No kyllä muuten pitää. Muuten veroja kierrettäs että ulkomaalaiset tekee aina 6 kuukauden työsopimuksia.
Vaikka ois yhen päivän töissä Suomessa niin palkasta menee ansiotulovero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi rikkaana kyrsii kyllä ihan hulluna tämä ainainen köyhien valitus. Jos kertoisin miten paljon maksoin veroja viime vuonna ette uskoisi. Ja silti haukutaan
Ja meitä ei kiinnosta vahtia teidän rikkaiden lapsia päiväkodeissa, kun veitte määräaikaisilta työntekijöiltä ansiosidonnaisen.
Hoidetaan köyhien lapset hyvin.
Jos joku toinen lapsi tönii rikkaan lasta niin ei kiinnosta.
En ihmettele miks oot työtön ku kirjottelet lapsiin kohdistuvia väkivaltafantasioita vauvafoorumin aihe vapaalle. Pakkohoitoon sä kuulut etkä töihin.
En minä ole väkivaltainen vaan sun lapsi joka tönii muita.
No, voin minä tietysti tehdä sun lapsesta lasun, kun sun lapsi tönii muita lapsia, on oppinut tollasta äidiltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi.
Se, että lyöt 50€ kuukaudessa enemmän rahastoon, ei työllistä ketään.
Kyllä se vaan työllistää. Yritykset käyttävät omaa pääomaansa saadakseen lainaa investointeja varten. Oma pääoma kasvaa kun osaketta ostetaan, ja osakkeita ostetaan rahastojen kautta.
Ne investoinnit luovat työpaikkoja, jolloin talous kasvaa.
Sen sijaan maailmassa ei ole yhtäkään esimerkkiä siitä miten veronkorotuksilla taloutta on kasvatettu. Tasan nolla kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen vaalirahoittaja lääkärit saivat kunnon palkankorotuksen, joka sitten kerrannaisvaikutuksena luo kokoomuslaisille uusia luottamustoimia suurentuneen vaalirahoituksen muodossa tulevaisuudessa.
Ja hyvinvointialueella on palkkatuella työttömiä töissä eikä siitä enää kerry ansiosidonnaista.
Eli ei ole rahaa pesuaineisiinkaan. Pestään pelkällä vedellä potilas huoneet.
Suomi on uusi Romania.
Ei ole. Telakka on täynnä romanialaisia koska romaniassa on palkka noin 800€ kuussa.
<
Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Mulle kelpaa kaikki raha mitä veronalennuksilla saa, ja sitä enemmän ravintoloissa syön ja hienomman auton ostan mitä enemmän mulle jää palkasta käteen.
Joten haistakaa lokit ja rotat home.
Sä oot sairas ihminen, työtön lastenhakkaaja.
"Väärin luultu. Lähes jokaisella suurituloisella palkansaajalla on joku bonusjärjestelmä, jonka mukaan saa lisää rahaa, kun tekee enemmän töitä."
Tuo on ihan yrityskohtaista ja usein sidottu myös koko firman tulokseen eikä vain henkiläkohtaiseen tulokseen. Isompi oma panos ei mitenkään automaattisesti tuo lisää tuloja.
"Omat bonukseni olivat viime vuonna kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin tänä vuonna. Tämä ei tee nettotuloihini juuri mitään eroa."
Olet pahasti todellisuudesta vieraantunut jos se ei tunnu missään. Ei ihme että suurituloisia on hankala kannustaa työntekoon kun tonniluokan erot eivät hetkauta missään vaan pitää saada kymmeniä tuhansia lisää käteen että viitsii edes vähän yrittää.
Vierailija kirjoitti:
""Tajuatko miten lannistavaa se on, kun marginaalivero on likempänä 60%, eli insentiivi ottaa vastaan esim. vaativampaa tehtävää on aika matala taloudellisessa mielessä,"
Kuitenkin työttömän oletetaan ottavan vastaan melkein työn kuin työn tukien leikkauksen uhalla vaikka siitä työstä ei jäisi käteen juuri sen enempää kuin tuilla saisi.
Se on kumma juttu miten suurituloista pitää aina kannustaa isolla rahalla että se vaivautuu mitään tekemään mutta pienituloisen pitäisi kannustua ihan siitä että hänen tulonsa eivät laske.
Matalan palkan tienaa itse. Ne tuet maksaa joku muu. Kyllä, otat vastaan minkä tahansa työn senkin vätys. Jos tuet riittää elämään herroiksi, tukia maksetaan liikaa. Miksi minun pitäisi mennä töihin vain koska sinua ei huvita?
Sun lapsi tönii muita lapsia päiväkodissa.
Teidän perhe on väkivaltainen, pitää tehdä lasu teidän perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalan palkan tienaa itse. Ne tuet maksaa joku muu. Kyllä, otat vastaan minkä tahansa työn senkin vätys. Jos tuet riittää elämään herroiksi, tukia maksetaan liikaa. Miksi minun pitäisi mennä töihin vain koska sinua ei huvita?
Valtion palkat voi jakaa. 50000 eurolla palkkaa kaksi ihmistä töihin.
"Rahaston kautta se raha tarjoaa yrityksille pääomaa."
No ei. Se että joku ostaa tai myy yrityksen osakkeita ei sinällään tuo sille yritykselle euroakaan lisää rahaa. Se on vain se osaka joka vaihtaa kahden henkilön välillä omistajaa.
Mä teen rikosilmotuksen tosta yhestä naispedofiilistä täällä joka fantasioi lasten hakkaamisesta täällä.
Hoi Sanoma Oyj, oisko nyt aika jo puuttua vaikka ilmeisesti tältä foorumilta ei saa mitenkään bännejä ?
Vierailija kirjoitti:
"Tajuatko miten lannistavaa se on, kun marginaalivero on likempänä 60%, eli insentiivi ottaa vastaan esim. vaativampaa tehtävää on aika matala taloudellisessa mielessä, koska voit saada n. tonnin palkankorotuksen"
Ymmärään sinällään mutta sitä hallituksen perustelua en ymmärrä että tämä jotenkin lisäisi valtion verotuloja. Kun eihän niitä vaativampia tehtäviä mitenkään lisää tule sillä että verotus mataloituu. Joku ne hommat on tehnyt myös korkeamman marginaaliverotuksen aikana.
Ja kyllähän sitä lisävastuusta pitää vaatia yli tonni lisää jos se tosiaan kasvattaa työmäärän ihan uuteen luokkaan ihan verotuksesta riippumatta.
Se tonnin palkankorotus maksaa työnantajalle 1400€, koska eläkemaksut pitää maksaa. On varmasti aika paljon tilanteita, missä lisätyö tai -vastuu ei ole yli 1400€ arvoista työnantajalle, mutta ajan menetys ja stressi eivät kompensoidu ihan 330€:llä työn tekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot sairas ihminen, työtön lastenhakkaaja.
Sun lapsi on sairas psykopaatti, tönii muita lapsia päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen rikosilmotuksen tosta yhestä naispedofiilistä täällä joka fantasioi lasten hakkaamisesta täällä.
Hoi Sanoma Oyj, oisko nyt aika jo puuttua vaikka ilmeisesti tältä foorumilta ei saa mitenkään bännejä ?
En ole fantasioinut tollasta.
Minä teen susta ilmoituksen perättömästä ilmoituksesta.
"Yritykset käyttävät omaa pääomaansa saadakseen lainaa investointeja varten. Oma pääoma kasvaa kun osaketta ostetaan"
No ei. Jos minä myyn pörssissä yrityksen X osakkeen ja sinä ostat sen niin yritys ei kostu siitä mitään. Toki on olemassa järjestelyitä joissa yritys myy tai ostaa omia osakkeitaan, järjestää osakeanteja tai muuttaa osakekannan kokoa mutta valtava enemmistö pörssikaupoista tehdään niin että yrityksellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Kai Vauvafoorumiki jo syyllistyy rikokseen ku ne sallii ton lapsien hakkaamisesta fantasioivan naispedofiilin viestit täällä?
Suomessa on asenteet muuttuneet.
Sun lasta ei enää hoideta päiväkodissa hyvin, koska olet lääkäri. Päinvastoin, sua inhotaan.