Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unien tulkitsivat: miksi näen jatkuvasti unia nuoruuden ihastuksesta?

Vierailija
05.05.2024 |

Osaisko joku tulkita unia? Miksi näen jatkuvasti unia nuoruuteni ihastuksesta? Tämä ihastukseni oli yksipuolista, vähän ehkä jopa pakkomielteistä monen vuoden ajan. Tästä on aikaa jo vuosikymmeniä, nykyään olen nelikymppinen, perheellinen ja parisuhteessa, enkä ole kuullut tuosta tyypistä edes mitään vuosikymmeniin. Jostain syystä hän kummittelee mun alitajunnassa kuitenkin edelleen. Unissa kaipaan häneltä huomiota kipeästi, mutta en oikein saa vastakaikua ja asetelma on vähän sama kuin nuorena. Nämä unet toistuvat säännöllisesti. Osaisko joku avata tätä? Kiitos. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ocd. Terapiaan.

Vierailija
2/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat pettää miestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täsmälleen sama nuoruuden ihastuksesta, just unia joissa kaipaan häneltä kipeästi huomiota...se ikävä ja tuska on kova. Ja olen jo viisikymppinen. Ja oli yksipuolinen ihastus, pakkomielteinen, hiippailin mm.hänen asuinalueellaan toivoen törmääväni häneen.

Vierailija
4/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ocd. Terapiaan.

En siis ajattele tätä tyyppiä valveilla ollessani mitenkään, mutta jostain syystä hän tulee mun uniin epäsäännöllisen säännöllisesti. 

Vierailija
5/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisitko enemmän huomiota esim. puolisoltasi?

Tai tarvitsisitko enemmän huomiota itse itseltäsi?

Tai oletko mahdollisesti raskaana? Itselläni ensimmäinen merkki raskaudesta oli aina oudot unet.

Vierailija
6/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tulkintaa tuohon nyt tarvitaan? Alitajuntasi prosessoi asiaa jostain syystä. Ehkä et ole aiemmin käsitellyt asiaa loppuun?

Vierailija
7/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa unia tulkita mutta tuli mieleen kaipaavasi voimakkaan ihastumisen tunnetta ja se   tulee muistista uniin.

Vierailija
8/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakkomielle? Toisin sanoen on herännyt uudelleen pakkomielle.

millainen elämäntilanne oli silloin? Koetko jotain samaa nyt?

Jokin muistuttaa sinua nyt tuosta ajasta. Tuskin ihmisestä, mutta ehkä hänestäkin. Tällaiset yksipuoliset ihastukset kertovat kuitenkin aina, vain ja ainoastaan, ihastujasta ja hänen elämästään. Eivät koskaan siitä vastapuolesta. Kohde on syytön, ulkopuolinen. Ketään todellista ihmistä ei kannata sotkea tällaisiin mielen oikkuihin mukaan.

Pakkomielteestä pääsee kun korvaa sen muulla, oli kohde mikä tahansa. Ihastus ihmiseen, ruokaan tai päihteisiin. Kaikissa on sama toimintamekanismi. Keksi parempaa tekemistä on hoito-ohje.

Vierailija
9/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakkomielle? Toisin sanoen on herännyt uudelleen pakkomielle.

millainen elämäntilanne oli silloin? Koetko jotain samaa nyt?

Jokin muistuttaa sinua nyt tuosta ajasta. Tuskin ihmisestä, mutta ehkä hänestäkin. Tällaiset yksipuoliset ihastukset kertovat kuitenkin aina, vain ja ainoastaan, ihastujasta ja hänen elämästään. Eivät koskaan siitä vastapuolesta. Kohde on syytön, ulkopuolinen. Ketään todellista ihmistä ei kannata sotkea tällaisiin mielen oikkuihin mukaan.

Pakkomielteestä pääsee kun korvaa sen muulla, oli kohde mikä tahansa. Ihastus ihmiseen, ruokaan tai päihteisiin. Kaikissa on sama toimintamekanismi. Keksi parempaa tekemistä on hoito-ohje.

Kuten jo aikaisemmin kerroin, en ajattele tätä ihmistä millään lailla. Eikä suoraan sanoen kiinnosta juuri tietää enempää hänestä, hän on siis yhdentekevä minulle. Mutta enemmän mua kiinnostaa tämä oman pääni sisäinen elämä, miksi näen unia menneisyyden ihmisestä, johon mulla ei ole mitään kytköstä nykyään. 

Vierailija
10/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun tulkintani on, että tunnet todennäköisesti nostalgiaa tuota ajanjaksoa kohtaan. Noiden unien ei siis tarvitse liittyä itse ihastukseen mitenkään, vaan enemmänkin siihen, mitä tuo ihminen sinulle nykyään edustaa.

Vierailija
11/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että hänet oli tarkoitettu sulle mutta elämä vei muualle. Se voi olla elämänmeno ja tarkoitus. Sitten ikäihmisenä tajuat tämänkin asian.

Vierailija
12/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että hänet oli tarkoitettu sulle mutta elämä vei muualle. Se voi olla elämänmeno ja tarkoitus. Sitten ikäihmisenä tajuat tämänkin asian.

Ap:hän kertoi yksipuolisesta ihastuksesta. Kai siltä ihastuksen kohteeltakin pitäisi kysyä, onko hänet tarkoitettu jollekin?

Vierailija
13/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien tulkitseminen on kuin uskoisi horoskooppeihin.

Vierailija
14/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on enneunia. Ehkä on palaamassa elämääsi? 

Vierailija
15/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat oikotie alitajuntaan eli niiden kautta voit ymmärtää, mitä oikeasti pelkäät tai toivot. Unesi voisi viitata siihen, että edelleen kaipaat vanhaa ihastustasi. Puuttuuko nykyelämästäsi rakkautta? 

Vierailija
16/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt viisissäkymmenissä ja olen paljon nähnyt unia yläasteaikaisesta ihastuksestani. Se oli yksipuolista silloin. Me olemme olleet kavereita ja aikuisina nähty toisinaan. Me tulemme toistemme kanssa juttuun ja meillä on paljon yhä samoja mielenkiinnon kohteita. Esim jollain keikoilla tavataan, vaikkei mitään treffejä sovittaisi, vaan tietää, että hänkin on siellä diggailemassa. Sitten saattaa olla viisi vuotta välissä, kun ei näe, eikä edes ajattele kuulumisia.

Itse olen ollut parisuhteessa 30 vuotta ja mieheni on yhä rakas ja paras kaveri. Hän on usein mukana, kun tuon entisen ihastukseni kanssa on tavattu. Mieheni tietää asiasta ja on asian kanssa ok.

Ainoa mikä tässä häiritsee on ne unet. Ovat toisinaan aika, öh hurjiakin, että poskia punottaa herätessä. ;) Mistä niitä nyt tulee? En muista silloin yläasteella nähneeni.. ja nyt seksielämä on hyvää ja antoisaa.

Vierailija
17/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä sä teet niissä unissa? tai siis, että minkälainen sun oma elämä on niissä? Onko se samanlainen kuin nyt?

Mä ihan tosissaan uskon, että on olemassa toisenlaisia aikajanoja, missä asiat menee kokoajan vähän eri tavalla. 

Eihän se tarkota, että sun pitää mennä sen ihmisen kanssa nyt väkisin tekemään jotain, mut kuuntele niit unia. Yritä vähän kelaa, et miksi se henkilö on niin tärkeä sulle. 

Vierailija
18/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut ja näen usein unta, että palaamme yhteen. Herätessäni olen helpottunut, että se oli unta. En siis todellakasn halua ex-miestäni takaisin, mutta jostakin syystä näen noita unia.

Vierailija
19/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä-unet tai pelimiesunet voivat olla toistuvia. Ellei ihastusta katkaise valveilla tai yhteyttä, on henkisiä tekniikoita myös siihen. Ja tee selväksi että riittää. Ehkä se voi joskus kertoa jostain muustakin ihmissuhteesta muualla, ei toki aina. Alkoholi (tai lääke) voi aiheuttaa myös toistoja (tai jos vahingossa ajatteli jotain ihmistä tai asiaa), kumma kyllä, kun sen jättää ei toista tai vähemmän. Uupumus tai stressi voi aiheuttaa toistoja, painajaisia. Suomessa jetlag voi olla riesa, koska vuodenaikojen lämpötila ja valoisuus heittelee.

Vierailija
20/24 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nykyinen elämä vaan liian tylsää ja kaipaat jotain jännitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän