Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pätkäpaasto kokemuksia? Auttaako laihdutukseen?

Vierailija
21.04.2025 |

Onko pätkäpaastosta apua laihduttamiseen? Nyt pääsiäisen jäljiltä on taas sen verran kiloja kropassa että pitäisi saada ne pois jotenkin helposti. Oletteko kokeilleet pätkäpaastoa ja onko toiminut laihdutukseen? Monta tuntia paastoatte päivässä. Riittääkö 14h vai onko 16:8 pätkäpaasto paras?

Kommentit (243)

Vierailija
1/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä on helpoin paastota. Paaastoan aina öisin. Iltapalan voi syödä aikaisemmin ja aamupalaa myöhentää niin paasto pitenee helpoiten.

Vierailija
2/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rahvasta harrastaa jotain pätkäpaastoamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16:8 taitaa olla se yleisin tapa pätkäpaastota.

Vierailija
4/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rahvasta harrastaa jotain pätkäpaastoamista

"Pätkäpaastoa harjoittaa mm. Arnold Schwarzenegger, Naval Ravikant, Mark Wahlberg ja Hugh Jackman" https://www.vitamiini.org/16-8-patkapaasto/

Vierailija
5/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa. Mulla putos 10 kg 8-10/14-16 tyylillä. Lisäsin kyllä myös liikuntaa. Parasta on se, että jatkuva ruuan ajattelu loppuu.

Vierailija
6/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä oli kuvia kun av mammat laihtui 25 kg parissa kuussa pätkäpaastolla

Vierailija
7/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elimistöhän menee noin pitkästä paastoajasta säästöliekille!

Vierailija
8/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 12h paasto taitaa olla se raja, josta alkaa saada jotain tuloksia. Mulla jokapäiväinen (öinen) paasto on jotain 12-16 tuntia. Syön vikan kerran illalla kun tulen töistä, eli noin klo 19-20 ja seuraavan kerran seuraavana päivänä lounaalla, eli noin 15-16 tunnin kuluttua. Vapaapäivinä syön vikana kerran myös noin klo 19-20, mutta seuraavana päivänä syönkin jo aamupalan, eli silloin se paasto on vaan noin 12h.

Itse yhdistän pätkäpaaston ja vhh:n. Olen tehnyt näin jo kohta 15v ja vakiinnuttanut vaatekoon M, kun aloituskoko oli XXL. Vaakaa en omista.

Vierailija
9/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä tippui 16/8 paastolla 9kg viidessä viikossa

Vierailija
10/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene.

Vierailija
11/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräätkö joka yö syömään?

Vierailija
12/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin 16/8 pätkäpaastoa. Nälkä kävi aivan sietämättömäksi, hirveät päänsäryt alkoivat. Ajattelin ruokaa koko ajan. Oli yhtä tuskaa. Laihduin 15kg mutta lopetettuani lihoin 20kg. Ei sovi kaikille.

Vierailija
13/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 12 tuntua ole edes mikään paasto, muuten kuin normaali yöpaasto. Pätkäpaastoa puhutaan kun paasto on 16 tuntia eli jätetään joko aamupala tai iltapala kokonaan väliin. Itse luontaisesti en syö aamupalaa, kun ei vain maistu. Silti en ole laiha. 

Vierailija
14/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsellä tippui 16/8 paastolla 9kg viidessä viikossa

Hieno tulos sinulla mutta oliko paljon ylipainoa ennen.Jos on paljon ylipainoa niin tippuuhan se paino helpommin kun ei syö niin usein. Mutta jos vaan lievä ylipaino niin ei se aterioiden vähentäminen paljoa näy.

Vierailija
15/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tänne kirjoittaminen ystävällisesti. Kiitos.

Vierailija
16/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tänne kirjoittaminen ystävällisesti. Kiitos.

Jos nyt lopettaisit itse. 

eri

Vierailija
17/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamupalan klo 7 työaamuina. Lounas klo 11 ja päivällinen klo 17- 18. Tämän jälkeen en syö. Syön joka aterialla proteiinia ja vältän sokeria ja vehnäjauhoja. Muuten syön tarpeeksi. Paino pudonnut vain kilon kahdessa kuussa, mutta olen virkeä, ei ole nälkä  ja nukun hyvin! 

Vierailija
18/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 12 tuntua ole edes mikään paasto, muuten kuin normaali yöpaasto. Pätkäpaastoa puhutaan kun paasto on 16 tuntia eli jätetään joko aamupala tai iltapala kokonaan väliin. Itse luontaisesti en syö aamupalaa, kun ei vain maistu. Silti en ole laiha. 

Se heppu, joka autofagiasta sai Nobelin, piti paaston alarajana 12h, jonka jälkeen alkaa tulla paaston hyviä vaikutuksia. Eli 12h paastottua ei vielä tule niitä vaikutuksia, mutta siitä alkaen kyllä. Jos lopettaa paaston 14h kohdalla niin niitä hyviä vaikutuksia on tullut 2h ajan. 16h kohdalla vaikutusta on ollut jo 4h ajan. Näistä on ihan joku taulukkokin olemassa mitä vaikutuksia on missäkin ajassa. 

Vierailija
19/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se heppu, joka autofagiasta sai Nobelin, piti paaston alarajana 12h, jonka jälkeen alkaa tulla paaston hyviä vaikutuksia. Eli 12h paastottua ei vielä tule niitä vaikutuksia, mutta siitä alkaen kyllä. Jos lopettaa paaston 14h kohdalla niin niitä hyviä vaikutuksia on tullut 2h ajan. 16h kohdalla vaikutusta on ollut jo 4h ajan. Näistä on ihan joku taulukkokin olemassa mitä vaikutuksia on missäkin ajassa. 

Mitä hyviä vaikutuksia? Painon nousua se ei ainakaan ole estänyt. 

Vierailija
20/243 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi koska et ymmärrä että laihtuminen tapahtuu jos syöt vähemmän kaloreita. Ei ole väliä koska syöt.