Uusien autojen plim plom hirveys
Oltiin lomalla ja saatiin aivan uusi korealainen vuokra-auto, alle 500 km ajettu. Ja tuli tutustuttua EU:n uusiin "turvallisuus"vaatimuksiin. Eli plim plom turvallisuuteen.
PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM aja keskellä kaistaa (oikeanpuoleinen kaistamaalaus päättyi/oli kulunut näkymättömäksi). PLIM PLIM PLIM nopeusrajoitus muuttunut. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM noudata nopeusrajoitusta (rajoitus 100 km/h, jengi ajaa 107, minä ajan 98, jengi tööttäilee minulle mutta mittari näyttää 101 ja huutaa PLIM PLIM PLIM). Ja jatkuu. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM nopeusrajoitus muuttunut. PLIM PLIM PLIM käänny vasemmalle. PLIM PLIM PLIM aja keskellä kaistaa. PLIM PLIM PLIM ota ohjaus hallintaan.
Ja niin edelleen. Pahinta on että järkevät ilmoitukset kuten navigointi ja todelliset vaarailmoitukset hukkuvat tuohon jatkuvaan plim plomiin, ilmoituksia tuli keskimäärin noin 20 sekunnin välein. Ja aina kun se huutaa PLIM PLIM PLIM niin pelottaa että sillä aikaa eteen tulee joku pyöräilijä tai toinen auto kun koittaa tihrustaa ohjauspyörän välistä näyttöä että mitä minä nyt TAAS teen väärin.
Sitten kun päästiin hotellille oli aikaa seikkailla kyseisen romun valikoissa ja sain äänenvoimakkuutta pykälän verran alennettua ja jotain niistä pois. Mutta en kaikkia ja esimerkiksi tuo täysin virheellisesti toimiva nopeusrajoitusvalvonta pitää seikkailla kolmen valikon takaa pois päältä joka kerta kun autolla lähtee uudelleen liikkeelle. Musk-mobiilissa sen kuulemma saa pois täppäämällä nopeusrajoituskylttiä.
Miksi meidän liikenneturvallisuus romutetaan tuommoisella tunaroinnilla? Naurettavinta on kun ruudulle tulee PLIM keskity liikenteeseen!
Kuka näitä lakeja säätää? Uskon että autovalmistajat mielellään tekisivät nämä järkevästi. Esim minun 3v vanha ID3 ohjaa ja avustaa tosi lempeästi ja huomaamattomasti, rauhoittaa nopeutta hiukan ennen risteystä jne ilman että sitä juuri edes huomaa. Ja antaa minun keskittyä havainnoimaan liikennettä. Mutta tämä korean ihme, se oikein TAISTELEE saadakseen kuljettajan huomion itseensä.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
En mä kokenu mitään häiritseviä plimplomääniä nyt pääsiäisenä ja ajoin mersun eqctä ja model 3
Molempia on tehty niin kauan ettei niissä välttämättä ylinopeushälytintä ole ollut. Tai sitten oli sen verran jännäkakkaa puntissa että on mennyt köröttelyksi.
kannattaisiko sitä tutustua siihen autoon ennenkuin sen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kokenu mitään häiritseviä plimplomääniä nyt pääsiäisenä ja ajoin mersun eqctä ja model 3
Molempia on tehty niin kauan ettei niissä välttämättä ylinopeushälytintä ole ollut. Tai sitten oli sen verran jännäkakkaa puntissa että on mennyt köröttelyksi.
Model 3 on oma ja ei se mitään ylinopeuksia hälyttele.
eqc vilkutti taulussa nopeusrajoitusmerkkiä mut ei sekään mitään hälytellyt.
Vierailija kirjoitti:
kannattaisiko sitä tutustua siihen autoon ennenkuin sen ostaa.
Koeajoin autolla, jossa ei ollut tuota pimpitintä, mutta koska odotin omaa autoani yli puoli vuotta, siinä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M3si on sitten valmistettu ennen 2024/6, koska uudet hälyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne saa vaiennettua kts. käyttöohje.
Ei saa pysyvästi enää uusista, sitähän tässä nyt on valiteltu monta sivua.
Aivan perseestä aina startin jälkeen pakollinen 7 valikon pakkoseikkailu. Tuota kun tekee tuhannetta kertaa niin alkaa sekin vituttaa.
Mikä niissä muuten vituttaa? Koetko auton määräilevän? Itse äänihän on mitätön.
Ääni vaihtelee automallista toiseen, mutta kaikkiin niistä menee hermot jos ne toistuvat liian usein, Esim tuo PLIM PLIM PLIM 20 sekunnin välein, se on puolentuhatta piippausta tunnissa.
Mutta siis mikä noissa oikeasti ottaa päävän? Se kun on tottunut ajamaan autoa rauhallisesti, mutta uuden kanssa pitää puristaa rattia kaksin käsin valmiina taistelemaan autoa vastaan kun se päättää yht'äkkiä väistää jotain kuvittelemaansa uhkaa suoraan päin vastaantulijoiden kaistaa. Puolitoista vuotta meni tämän kanssa ennen kuin se tapahtui. Sen jälkeen sitä ei voi koskaan unohtaa ja se aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta joka kerta kun se tulee mieleen.
Ystävälläni on kapasitiivinen ohjauspyörä. Lisävaruste. Siitä jos ottaa toisen käden pois ratilta niin se tömäyttää jarruilla sillai että tuntuu samalta kuin olisi ajanut jonkun kuopan yli. Se ärsytti niin paljon, että tiedän olla ikinä ottamatta autoa jossa on kapasitiivinen ohajuspyörä. Mikä helkkari semmoinen edes on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M3si on sitten valmistettu ennen 2024/6, koska uudet hälyttävät.
Uudetkin saa hiljaisiksi sexy buttoneilla ja commanderilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ajaa uudella autolla? Vanhoja käytettyjä on pilvin pimein. Itse ajan 90-luvun autolla. Yhtään plim plomia ei ole tullut.
Miksi ajaa turvattomalla vanhalla temppuilevalla paskalla jos on varaa uuteen?
Ostaa sellaisen jossa noita typeriä häkytysääniä on mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan.
Uutta autoa ostaessa laite kannattaa ottaa vähän pidemmälle koeajolle. Nuo rasittavat pimputtajat ei tule esille korttelin kiertämällä.
Eivät niin. Mutta jo puolen tunnin lenkillä alkaa kyllä selvitä mistä ko. autossa on kyse.
Oma uusi BMW toimii hienosti, piippaa vaan kun moiseen on oikeasti syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan perseestä aina startin jälkeen pakollinen 7 valikon pakkoseikkailu. Tuota kun tekee tuhannetta kertaa niin alkaa sekin vituttaa.
Ostaapi Teslan niin ei tarvi seikkailla valikoissa.
Muskimobiili on nyt sen verran riskisijoitus niin monella tapaa, että antaapa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä muuten vituttaa? Koetko auton määräilevän? Itse äänihän on mitätön.
Vituttaa jatkuva häiriö, sekä ominaisuuksien pakkosyöttö joita en halua käyttää.
Minä nyt kumminkin omistan auton, ja olen siitä kymmeniä tuhansia maksanut, mutta en kuitenkaan saa päättää miten omistustani käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo varoitusäänet saa asetuksista pois. Ainakin minun (saksalaisessa) autossa voi.
Kohta niitä ei voi kytkeä pois, koska sinun on pakko kuunnella oman etusi tähden.
Sitten ei paljon kuunnella enää musiikkia.
Pitäydyn vuoden 2012 autossani ja kuuntelen ajaessani lempimusiikkiani. Plimplomeja tulee vain silloin, kun ovi jää lähtiessä auki, lämpötila putoaa alle +4C tai ajovalot jäävät päälle. Tuon kestää vielä.
Taitaa vanhojen autojen arvot ruveta vaan nousemaan.
Nyt mun auton arvo on pari vuotta pysynyt samana.
Diesel E-mersu on hyvä ajaa ja jonossakin on leppoisa ajettava kun pitää etäisyyden automaattisesti.
Kaistavahdin saa halutessaan pysyvästi pois mutta toiminta on mielestäni hyvä, vaikka alkuun ihmettelin kun vetelee sillai oudosti ;D
Volvo s80 D5 awd vm2009 ei kuulu piipitystä mistään ja on tosihyvä ajaa,tosin huononapuolena on että valtio rankaisee tuollaisella ajamisella.
Uusi voortti huutaa kuin tapettava milloin mitäkin, välillä kesken ajonkin "vaihde ei ole P asennossa". Sinänsä yllättävää kun ollaan motarilla ja sata lasissa...
Mitenkäs se ratti reagoi jos on hanskat kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Siis se kapasitiivinen ratti (lainaus tökkii taas)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se kapasitiivinen ratti (lainaus tökkii taas)
Missä vehkeessä sellainen keksintö on?
Laitat kauppakasin penkille, BLING, BLING, BONG, BONG - turvavyö ei ole kiinni... huokaus... BLING, BLING, BONG, BONG ulkona on jo melkein pakkasta, vain +4 astetta olethan erittäin varovainen! Tai ulkona on pakkasta BLING, BLING, BONG, BONG etutörmäyksenestojärjestelmä on poissa käytöstä, anturin edessä on jotain, tai peruutat BLING, BLING, BONG, BONG tutka on löytänyt anturin edestä lunta. BONG, BONG, BONG - seuraavaan huoltoon enää 172 päivää, no olipas taas kiva tietää. BLING, BLING, BONG, BONG - tarkista rengaspaineet, ne eivät olleet edes muuttuneet... BONG, BONG! - Pidä tauko! Olet ajanut 2 tuntia. BLING, BLING, BONG, BONG - Vireystila pidä tauko! Olet ajanut useita minuutteja kääntämättä rattia, mutta kun tämä tie on suora.... BONG, BONG - varoitus vaihde ei ole P-asennossa. Olisin hyvin huolestunut, jos olisi kesken ajamisen. BONG, BONG - Adblue on vähissä toimintamatkaa enää 1000km! ihanko on vähissä???
Saisinko autoni ilman näitä upeita lisävarusteita? En ole Ap.
Urakkanuppi kapasitiivisen huijauksella siihen rattiin ja taas mennään