Uusien autojen plim plom hirveys
Oltiin lomalla ja saatiin aivan uusi korealainen vuokra-auto, alle 500 km ajettu. Ja tuli tutustuttua EU:n uusiin "turvallisuus"vaatimuksiin. Eli plim plom turvallisuuteen.
PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM aja keskellä kaistaa (oikeanpuoleinen kaistamaalaus päättyi/oli kulunut näkymättömäksi). PLIM PLIM PLIM nopeusrajoitus muuttunut. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM noudata nopeusrajoitusta (rajoitus 100 km/h, jengi ajaa 107, minä ajan 98, jengi tööttäilee minulle mutta mittari näyttää 101 ja huutaa PLIM PLIM PLIM). Ja jatkuu. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM nopeusrajoitus muuttunut. PLIM PLIM PLIM käänny vasemmalle. PLIM PLIM PLIM aja keskellä kaistaa. PLIM PLIM PLIM ota ohjaus hallintaan.
Ja niin edelleen. Pahinta on että järkevät ilmoitukset kuten navigointi ja todelliset vaarailmoitukset hukkuvat tuohon jatkuvaan plim plomiin, ilmoituksia tuli keskimäärin noin 20 sekunnin välein. Ja aina kun se huutaa PLIM PLIM PLIM niin pelottaa että sillä aikaa eteen tulee joku pyöräilijä tai toinen auto kun koittaa tihrustaa ohjauspyörän välistä näyttöä että mitä minä nyt TAAS teen väärin.
Sitten kun päästiin hotellille oli aikaa seikkailla kyseisen romun valikoissa ja sain äänenvoimakkuutta pykälän verran alennettua ja jotain niistä pois. Mutta en kaikkia ja esimerkiksi tuo täysin virheellisesti toimiva nopeusrajoitusvalvonta pitää seikkailla kolmen valikon takaa pois päältä joka kerta kun autolla lähtee uudelleen liikkeelle. Musk-mobiilissa sen kuulemma saa pois täppäämällä nopeusrajoituskylttiä.
Miksi meidän liikenneturvallisuus romutetaan tuommoisella tunaroinnilla? Naurettavinta on kun ruudulle tulee PLIM keskity liikenteeseen!
Kuka näitä lakeja säätää? Uskon että autovalmistajat mielellään tekisivät nämä järkevästi. Esim minun 3v vanha ID3 ohjaa ja avustaa tosi lempeästi ja huomaamattomasti, rauhoittaa nopeutta hiukan ennen risteystä jne ilman että sitä juuri edes huomaa. Ja antaa minun keskittyä havainnoimaan liikennettä. Mutta tämä korean ihme, se oikein TAISTELEE saadakseen kuljettajan huomion itseensä.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ajaa uudella autolla? Vanhoja käytettyjä on pilvin pimein. Itse ajan 90-luvun autolla. Yhtään plim plomia ei ole tullut.
Uudet autot on kivoja kun niitä ei tarvitse katsastaa moneen vuoteen.
-eri
Taas yksi syy, miksi on ihanaa asua USA:ssa. Mulla on vuosimallin 2025 auto ilman ainoatakaan turhaa pimpelipompelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs se ratti reagoi jos on hanskat kädessä?
Siis se kapasitiivinen ratti (lainaus tökkii taas)
Missä vehkeessä sellainen keksintö on?
Ei missään. Tunnistavat ratin liikkeen. Siksi esim limupullo ratin puolien välissä riittää huijaamaan järjestelmää.
Unohdin yhden klassikon nopeusmerkkien tunnistuksen ja kun ei tunnista niin arvaa ja yleensä väärin... jopa mökkitielle löytyy yllättäviä nopeusrajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi syy, miksi on ihanaa asua USA:ssa. Mulla on vuosimallin 2025 auto ilman ainoatakaan turhaa pimpelipompelia.
Eikös jenkkiautot ole pimputtaneet jo ainakin 80-luvulta jos avaat oven ja olet jättänyt avaimen virtalukkoon?
Gramma on taattua laatua ja SC on ollut niin paljon kuin mahdollista saada jotain uutta tietoa siitä ei tule olemaan jo etukäteen meiltä on ollut aika paljon enemmän.