Uusien autojen plim plom hirveys
Oltiin lomalla ja saatiin aivan uusi korealainen vuokra-auto, alle 500 km ajettu. Ja tuli tutustuttua EU:n uusiin "turvallisuus"vaatimuksiin. Eli plim plom turvallisuuteen.
PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM aja keskellä kaistaa (oikeanpuoleinen kaistamaalaus päättyi/oli kulunut näkymättömäksi). PLIM PLIM PLIM nopeusrajoitus muuttunut. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM noudata nopeusrajoitusta (rajoitus 100 km/h, jengi ajaa 107, minä ajan 98, jengi tööttäilee minulle mutta mittari näyttää 101 ja huutaa PLIM PLIM PLIM). Ja jatkuu. PLIM PLIM PLIM vaihda vaihdetta. PLIM PLIM PLIM nopeusrajoitus muuttunut. PLIM PLIM PLIM käänny vasemmalle. PLIM PLIM PLIM aja keskellä kaistaa. PLIM PLIM PLIM ota ohjaus hallintaan.
Ja niin edelleen. Pahinta on että järkevät ilmoitukset kuten navigointi ja todelliset vaarailmoitukset hukkuvat tuohon jatkuvaan plim plomiin, ilmoituksia tuli keskimäärin noin 20 sekunnin välein. Ja aina kun se huutaa PLIM PLIM PLIM niin pelottaa että sillä aikaa eteen tulee joku pyöräilijä tai toinen auto kun koittaa tihrustaa ohjauspyörän välistä näyttöä että mitä minä nyt TAAS teen väärin.
Sitten kun päästiin hotellille oli aikaa seikkailla kyseisen romun valikoissa ja sain äänenvoimakkuutta pykälän verran alennettua ja jotain niistä pois. Mutta en kaikkia ja esimerkiksi tuo täysin virheellisesti toimiva nopeusrajoitusvalvonta pitää seikkailla kolmen valikon takaa pois päältä joka kerta kun autolla lähtee uudelleen liikkeelle. Musk-mobiilissa sen kuulemma saa pois täppäämällä nopeusrajoituskylttiä.
Miksi meidän liikenneturvallisuus romutetaan tuommoisella tunaroinnilla? Naurettavinta on kun ruudulle tulee PLIM keskity liikenteeseen!
Kuka näitä lakeja säätää? Uskon että autovalmistajat mielellään tekisivät nämä järkevästi. Esim minun 3v vanha ID3 ohjaa ja avustaa tosi lempeästi ja huomaamattomasti, rauhoittaa nopeutta hiukan ennen risteystä jne ilman että sitä juuri edes huomaa. Ja antaa minun keskittyä havainnoimaan liikennettä. Mutta tämä korean ihme, se oikein TAISTELEE saadakseen kuljettajan huomion itseensä.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ajaa uudella autolla? Vanhoja käytettyjä on pilvin pimein. Itse ajan 90-luvun autolla. Yhtään plim plomia ei ole tullut.
Miksi ajaa turvattomalla vanhalla temppuilevalla paskalla jos on varaa uuteen?
Ostaa sellaisen jossa noita typeriä häkytysääniä on mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koeajoin Volkkarin uutta sähköautoja viime viikolla.
Samanlainen pimpelipomhirvitys. Lisäksi ajotietokoneessa kaikki OIKEASTI AJOSSA tarvittavat toiminnot, puhallin nopeudet yms on piilotettu jonnekin huitsin helkuttiin, ensisijaisia ovat valikot joista pääset someen ja uutisiin sun muihin typeryyksiin!
Melko ärsyttävää kun haluaisit puhallusta tuulilasille, muttet pääse kuin X:ään ja spotifyhyn!
Nyt pitäisi palata taaksepäin ajassa ja ottaa autojen käyttöliittymiin mallia vanhoista Nokian puhelimista.
Niihin käyttökiittymiä suunnittelivat ihmisten käyttäytymistä opiskelleet henkilöt, joilla ei ollut lainkaan ohjelmointi-osaamista. Heidän ansiostaan käyttökuittymät olivat järkeviä eikä niiden käyttämiseen tarvinnut insinöörin tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Aja kapealla tiellä aivan tien reunaan tai jopa hiukan pientareen puolelle antaaksesi tilaa leveälle kuljetukselle niin saat tapella kaista-avustinta vastaan, joka yrittää tappaa sinut.
Yleensä näissä tilanteissa kaista(päinen)-avustin hellittää kun laittaa vilkun päälle, kuten on muutenkin syytä laittaa silloin. Tien reunassa ajava pyöräilijä voi myös aiheuttaa vaikka mitä kun avustimelle ei kelpaa kaistaviivan ylitys eikä pyöräilijää päin ajaminenkaan, mutta silloinkin vilkun käyttö kertoo systeemille että nyt annetaan kuskin ajaa tämä tilanne ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU paskoo tahallaan autot mielettömillä vaatimuksillaan ihan pelkän autovihamielisen ideologiansa vuoksi, turvallisuus on pelkkä tekosyy ja troijan hevonen johon nämä mielettömyydet verhoillaan.
Meinaat että euroopan suurimmat autontuottajamaat toimivat näin?
Se on toimittava kuten eu käskee tai itkettävä ja toimittava kuten eu käskee. Voi tietysti lopettaa myös toimintansa ja siihen suuntaan näyttää euroopan autoteollisuus olevan ajautumassakin, samoin moni ulkopuolinen autonvalmistaja on todennut ettei tänne kannata tuoda enää kuin hyvin harvoja malleja kohtuuttomien vaatimusten vuoksi joita ei ole missään muualla maapallolla.
Ihan normalilla kauppareissulla näkee kyllä lähes joka mantereella tehtyjä autoja kun
Samat vaatimukset koskevat kaikilla mantereilla valmistettuja autoja, jotka halutaan tuoda Eurooppaan myyntiin. Sama autotehdas tekee eri kohdemaihin eri tavalla varusteltuja autoja.
Se toimii samalla periaatteella kuin elintarvikkeiden myynti. Joissakin maissa saa myydä melkein mitä vaan, mutta EU:ssa rajoitetaan monien lisäaineiden määrää. Samaa tuotetta tehdään eri reseptillä eri maihin.
Minulla sai jatkuvat huomioäänet pois, paitsi yhtä. Jos laitan kauppakassin viereiselle istuimelle, auto piippaa hermijaraastavasti ja häiritsee jo liikenneturvallisuutta, kun se luulee, että autossa on matkustaja ilman turvavyötä.
Kaverilla on aina autot uusinta hottia, sähköautoja. Pari kertaa olen istunut kyydissä ja tosiaan se äänimerkkien määrä on järkyttävä... sanoinkin hänelle että itse en jaksaisi kuunnella moista. Kuulemma hälytykset saisi pois päältä mutta ne pitää vissiin joka kerta erikseen kytkeä pois kun lähtee liikkeelle. Ymmärsin, että varsin työlästä hommaa...
Kiitos ei itselle tuollaisia autoja, ajan vanhoilla koneilla niin kauan kun niitä vaan ikinä mistään kaupasta saa.
Mua ärsyttää toi sama asia aivan suunnattomasti. Kävin hakemassa meidän uudet firman leasingautot ja voi hemmetti sitä plim plom sekamelskaa! Saahan ne osan pois, mutta ala nyt siinä 120 km/h vauhdissa räpläämään jotain kosketusnäyttöä ja sieltä kaivaa asetuksia, josta ne saa pois päältä. Ja kun se pitää tehdä joka kerta uudestaan, aina kun lähdet autolla ajamaan sammutuksen jälkeen.
Omat autot on aina ollut vanhoja, uusin mikä mulla on ikinä ollut oli vuoden 2004 auto, jonka just vasta myin pari kuukautta sitten pois, ajoin sillä 8 vuotta. Siinä ainoa plim plom oli turvavyön merkkiääni, joka sekin oli raivostuttava. Nykyisessä vuoden 2000 autossa ei ole enää sitäkään, ja on virkistävää ajella sillä, kun sen pienen parinkymmenen metrin siirtämisen ajan ei tarvitse kuunnella sitä, ettei ole turvavyötä kiinni. Uusilla autoilla ajaminen on raivostuttavaa, kun huomio kiinnittyy koko ajan niihin äänimerkkeihin, joka on just vaan se ilmotus siitä että ulkona on alle neljä astetta lämmintä. Kuka noita jaksaa?
Monissa uusissa autoissa ovenkahvat on ihan kummallisia. Jos kahvaa ei pysty käyttämään ilman ohjetta niin vika on suunnittelijassa.
Taitaa olla justiin korealaisten ominaisuus tuo plim plom. Mulla -21 Lexus eikä piippaa mitään.
Mitään korealaista ei pidä mennä ostamaan. Siellä tahdotaan kaiken piippaavan ja välkkyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU paskoo tahallaan autot mielettömillä vaatimuksillaan ihan pelkän autovihamielisen ideologiansa vuoksi, turvallisuus on pelkkä tekosyy ja troijan hevonen johon nämä mielettömyydet verhoillaan.
Meinaat että euroopan suurimmat autontuottajamaat toimivat näin?
Se on toimittava kuten eu käskee tai itkettävä ja toimittava kuten eu käskee. Voi tietysti lopettaa myös toimintansa ja siihen suuntaan näyttää euroopan autoteollisuus olevan ajautumassakin, samoin moni ulkopuolinen autonvalmistaja on todennut ettei tänne kannata tuoda enää kuin hyvin harvoja malleja kohtuuttomien vaatimusten vuoksi joita ei ole missään muualla maapallolla.
Ei ole, mutta suomalaiset on niin saatánan tyhmää porukkaa, ettei osaa erota tuosta valtiot tuhoavasta kriisi ja paskageneraattosirta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli plimplim ja näyttöön kahvikupin kuva. On aika pitää tauko. Siinä sitten ajaessa alat mennä säätään näyttöä monen valikon takaa.
Tai annat sen kupinkuvan olla siinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko ajaa uudella autolla? Vanhoja käytettyjä on pilvin pimein. Itse ajan 90-luvun autolla. Yhtään plim plomia ei ole tullut.
Ostaa sellaisen jossa noita typeriä häkytysääniä on mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Nuo eivät ole mitään EU-määräyksiä. Vuokra-autoissa on varmaan kaikki ilmoitukset päällä, koska niitä ajaa milloin minkäkinlainen tollo (vai mitä, ap?). Ne ilmoitukset voi ottaa pois päältä.
Ja seuraavan startin jälkeen kaikki on taas päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta autoa ostaessa laite kannattaa ottaa vähän pidemmälle koeajolle. Nuo rasittavat pimputtajat ei tule esille korttelin kiertämällä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä woke-autoja joita pakotetaan kohta EU-markkinoillekin.
Varoitusten kytkemisrstä pois tehdään rangaistavaa kunnon vihervassutyyliin.
Munusta ne meni tuollaisiksi 2022
Tuo minun bemari yritti suuressa viisaudessaab kääntyä kylki edellä bussin eteen. Mutkainen tie, vetinen jäätikkö, kitkarenkaat. Yritin mennä mutkassa tien reunaan, niin kaista-automaatti väänsi niin rajusti vastaan, että auto lähti luisuun. Onneksi on nelikko ja sain luiston kiinni...
Toinen juttu tuossa on aivan liian voimakas rekuperaatio (plugari) jota ei saa päältä. Jos auton laskee moottorijarrulle liukkaalla, niin siitä tulee ohjauskyvytön pulkka kun kaikki neljä pyörää menettää pitonsa.
Bayerilainen insinööri kuvittelee olevansa kovinkin fiksu talviautoilija, mutta tuskin on keksintöään itse kokeillut liukkaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylinopeusvaroitus piippaa ja näyttää 50 80 alueella tie on jäässä ja tukkirekka porhaltaa ohi. Sellaista koria ei olekkaan että selviää 20t puukasan alle jäämisestä.
Luotettavastihan noita ei saa laittaa toimimaan, kun kalliiden tielisäverotolppien tuotto loppuisi.
Ihan normalilla kauppareissulla näkee kyllä lähes joka mantereella tehtyjä autoja kun pitää silmänsä auki.