Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet laihduttunut onnistuneesti?

Vierailija
19.04.2025 |

Olen viisikymppinen nainen. Paino on viimeisimpien 5 v aikana noussut 10 kg.  Tuota ennen olin aina hoikka. En ole koskaan laihduttanut, mutta nyt haluaisin 5-10 kg pois.

Mitenhän tässä kannattaisi aloittaa? Mikä on sinulla ollut toimiva helppo keino? En osaa tai jaksa mitään tarkkaa kaloreiden laskemista tai kitukuuria.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti iästäkin, itse olen 30+ normaalipainoinen eikä ole sillä tavalla ylimääräistä, että olisi vaikka jenkkiksiä, vatsamakkaroita, leuan alla löysää tai reidet osaisivat yhteen, mutta kuitenkin on vähän liikaa massaa siihen mikä on luontainen olotilani.

Nyt ma-pe välillä lähti heti 2kg ihan vaan sillä etten syönyt herkkuja, vaan pelkästään tarvittavan määrän ruokaa. Eli varmaan tästä ylimääräisestä massasta iso osa on jotain herkuttelun tuottamaa sokeripöhöä. 

Vierailija
42/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reidet osuisivat yhteen 

(tuo on kyllä rakenteellinenkin asia, toisilla osuu reidet yhteen vaikka olisivat hoikkia) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut ihan vaan jättämällä pois herkut. + margariinin  

N50

Vierailija
44/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kerran päivässä, ihan mitä halusin. Lisäksi lenkkeilin. Ei tarvinnut laskea kaloreita, makroja tai hiilareita koska kerran päivässä syömällä ei kaloreita voi kertyä liikaa. 12kg lähti kahdessa kuukaudessa ja poissa ovat pysyneet jo vuosikausia. Laihdutus on pirun yksinkertaista; syö vähemmän. Piste.

Vierailija
45/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele nälällä laihduttamista. Nälkävelka on varmin tapa saada kilot takaisin. Tunnet sen siitä kun a) ajattelet paljon ruokaa b) fantasioit siitä mitä söisit jos voisit. Ilman nälkää olen laihduttanut noin tahtia kilon kuussa.

Vierailija
46/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikimmillani olen ollut kun olet syönyt vähärasvaisesti ja aika ortorektisesti käytännössä, vaikkei ortoreksia ollutkaan.

Vierailija
47/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kerran päivässä, ihan mitä halusin. Lisäksi lenkkeilin. Ei tarvinnut laskea kaloreita, makroja tai hiilareita koska kerran päivässä syömällä ei kaloreita voi kertyä liikaa. 12kg lähti kahdessa kuukaudessa ja poissa ovat pysyneet jo vuosikausia. Laihdutus on pirun yksinkertaista; syö vähemmän. Piste.

Mulla ei jostain syystä toimi tämä. Monta kuukautta syönyt kerran päivässä ja painoa tullut varmaan viisi kiloa lisää. 

Vierailija
48/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät sokerin pois karkit limsat leivokset siiderit, tai ainakin suurimman sokerilähteen

Vierailija
49/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisessä todnäk suvun geenit määrittäneet omenavartalon koska vanhoissa valokuvissa isä, sedät ja isoisä minun näköiset. Noin 50v- iässä alkoi aikuisiän diabates tehdä tuloaan jonka mukana sitten lääkitys metformiini, Victoza ja insuliini. Painoa noin 93 kg ja pituus 170. Tuon Victozan piti auttaa ylipainoon mutta ei, se vaihdettiin heti kun pystyi Ozempiciin joka tehosi yli odotusten.

Diabeteshoitaja sanoi että "hyvä responssi". Toissa viikolla paino noin 74 kg, tähään hätään en muista kauanko Ozempicia käyttänyt mutta paino ollut jo kauan tuota luokkaa, ja insuliinin sain jättää pois kauan sitten. Viikottainen aamusokerin mittauksen lukuarvo on välillä 5-6.

Aamulla syön yleensä yhden palan ruisleipää + päälliset, lounasaikana tavaomaisen kaupan mikroaterian + hapankorput, iltapäivällä taas ruisleivän ja illalla esim. pikkupurkillisen hedelmiä tai ruisleivän. Juomana vissy ja zerot pitkin viikkoa. Olut ei maistu eikä enää viini ruoan kanssa. Viinaksien käyttö lähes olematonta. Hyvä näin.

Vierailija
50/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi laihduttaa.

Vierailija
51/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan otsikon kysymykseen: tekemällä pysyvän elämäntapamuutoksen.

Älä ajattele että voit laihduttaa. Parhaimmillaan laihdut ja sitten lihot takaisin. Ajattelet alitajuisesti onnistuneesi kun laihduit, ja syöt huomaamattomasti kuten ennenkin ja palaat takaisin lähtöpisteeseen.

Tee pysyvä muutos. Se on ainoa joka toimii.

Tein pysyvän elämäntapamuutoksen ja olen pysynyt laihana siitä lähtien. Tiedän että jos en jatka tätä pysyvää muutosta, lihon takaisin. Niin yksinkertaista se on.

Joka päivä katson itseäni alasti peilistä. Se muistuttaa siitä että muutos pitää olla pysyvä ja entiseen ei saa palata. 

Vierailija
52/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan otsikon kysymykseen: tekemällä pysyvän elämäntapamuutoksen.

Älä ajattele että voit laihduttaa. Parhaimmillaan laihdut ja sitten lihot takaisin. Ajattelet alitajuisesti onnistuneesi kun laihduit, ja syöt huomaamattomasti kuten ennenkin ja palaat takaisin lähtöpisteeseen.

Tee pysyvä muutos. Se on ainoa joka toimii.

Tein pysyvän elämäntapamuutoksen ja olen pysynyt laihana siitä lähtien. Tiedän että jos en jatka tätä pysyvää muutosta, lihon takaisin. Niin yksinkertaista se on.

Joka päivä katson itseäni alasti peilistä. Se muistuttaa siitä että muutos pitää olla pysyvä ja entiseen ei saa palata. 

Olisit nyt kertonut edes vähän miten teit sen elämäntapamuutoksen. Mitä muuta kuin katsella itseä alasti peilin edessä?

Vierailija
53/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläisessä todnäk suvun geenit määrittäneet omenavartalon koska vanhoissa valokuvissa isä, sedät ja isoisä minun näköiset. Noin 50v- iässä alkoi aikuisiän diabates tehdä tuloaan jonka mukana sitten lääkitys metformiini, Victoza ja insuliini. Painoa noin 93 kg ja pituus 170. Tuon Victozan piti auttaa ylipainoon mutta ei, se vaihdettiin heti kun pystyi Ozempiciin joka tehosi yli odotusten.

Diabeteshoitaja sanoi että "hyvä responssi". Toissa viikolla paino noin 74 kg, tähään hätään en muista kauanko Ozempicia käyttänyt mutta paino ollut jo kauan tuota luokkaa, ja insuliinin sain jättää pois kauan sitten. Viikottainen aamusokerin mittauksen lukuarvo on välillä 5-6.

Aamulla syön yleensä yhden palan ruisleipää + päälliset, lounasaikana tavaomaisen kaupan mikroaterian + hapankorput, iltapäivällä taas ruisleivän ja illalla esim. pikkupurkillisen hedelmiä tai ruisleivän. Juomana vissy ja zerot pitkin viikkoa. Olut ei maistu

Suvun geenit? Ruokavalio on pelkkää hiilihydraattia ja sitten diabetes yllättää? Ja nyt käytät lääkettä ongelmaan jonka voisi korjata ruokavaliomuutoksella? En voi käsittää.

Vierailija
54/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin 8kg Saxendalla.

Vierailija
55/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain se että tipahdin pienelle sairauspäivärahalle melkein vuodeksi. Ei ollut varaa oikeen ostaa mitään ja joskus elin päivän parilla voileivällä, välillä tein keittoruoan 4-5 päiväksi. Ei ollut varaa ostaa alkoholia eikä herkkuja. -16kg 8 kk:ssa. Tästä aikaa 1.5v eikä ole tulleet kilot takaisin. En tosin mässäillekään mitenkään. 

Vierailija
56/66 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt juuri mitään moneen viikkoon. Olo on kevyt ja mukava. 

Vierailija
57/66 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö karkkeja, sokerilimppareita tms. Muutenkaan en juurikaan syö ketjussa mainittua "sontaa". Söin ennen moninkertaisesti nykyiseen verrattuna, nyt vaan saa syödä tosi vähän, jotta ei lihoisi.

Ap

Vierailija
58/66 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jostain syystä toimi tämä. Monta kuukautta syönyt kerran päivässä ja painoa tullut varmaan viisi kiloa lisää. 

No sitten juot ne kalorit. Muuten tuollainen ei ole mitenkään fysiologisesti mahdollista. Jos ihminen syö kerran päivässä yhden aterian ja muuten juo vettä, siitä ei voi tulla painoa lisää. Laita korkki kiinni ja kokeile uudestaan.

Vierailija
59/66 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on paras keino

Vierailija
60/66 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on paras keino

Ei. Vai väitätkö ettei läskejä röökimuijia/miehiä näy katukuvassa jatkuvasti? 

Vastauksena aloittajalle, itse laihdutin ihan tiputtamalla ruoan määrän todella, todella pieneksi. Siis tarkoitan vaikkapa kahta leipää tai yhtä salaattia päivässä. Nälkä katosi yllättävän pian ja kaikkeen tottuu. 10 kiloa lähti alle kahdessa kuukaudessa ja poissa ovat pysyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä