Miten olet laihduttunut onnistuneesti?
Olen viisikymppinen nainen. Paino on viimeisimpien 5 v aikana noussut 10 kg. Tuota ennen olin aina hoikka. En ole koskaan laihduttanut, mutta nyt haluaisin 5-10 kg pois.
Mitenhän tässä kannattaisi aloittaa? Mikä on sinulla ollut toimiva helppo keino? En osaa tai jaksa mitään tarkkaa kaloreiden laskemista tai kitukuuria.
Kommentit (66)
"Laihdutus" on hulluutta. Aloin syödä vähemmän, painoni puolittui. Muita keinoja tai kiirettä ei ole.
Vai haluatko lähettää minulle rahaa? Tarinoita? Käärmeöljyjä? Vimpaimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on paras keino
Ei. Vai väitätkö ettei läskejä röökimuijia/miehiä näy katukuvassa jatkuvasti?
Vastauksena aloittajalle, itse laihdutin ihan tiputtamalla ruoan määrän todella, todella pieneksi. Siis tarkoitan vaikkapa kahta leipää tai yhtä salaattia päivässä. Nälkä katosi yllättävän pian ja kaikkeen tottuu. 10 kiloa lähti alle kahdessa kuukaudessa ja poissa ovat pysyneet.
Syötkö vielä yhtä vähän? Mulle tuli tuolla tavalla anemia.
En tietenkään, kilot lähtivät jo. Syön aivan normaalisti eli silloin kun on nälkä ja sen verran, että vatsa täyttyy. En välitä pätkääkään mistään suomalaisista ravintosuosituksista tai säännöllisistä ruoka-ajoista. Olen hoikka ja hyvinvoiva. Ollut yli kaksi vuosikymmentä.
No mä olen laihduttanut viime elokuusta 10,5kg. Ensimmäisen kuukauden noudatin erään nettivalmennuksen ateriointiohjetta. Sen kk aikana opin kuinka paljon voin syödä päivässä, että paino putoaa. Kasviksia ja proteiinia olen lisännyt ruokavaliooni sekä herkuttelua vähentänyt. Aloitin myös säännöllisen kuntosaliharjoittelun 3 x vko, tosin vuoden alusta olen käynyt 4 x vko. Lihasmassa- ja voima ovat lisääntyneet kivasti.
Nyt paino alkaa numerolla 5 ja navan kohdalta senttejä on lähtenyt 14. Ikääkin on jo reilusti yli 50, mutta ei tuo projekti ole tuntunut yhtään ylivoimaiselta, päinvastoin yllättävän helppoa. Motivaatio ja sinnikkyys ovat tärkeitä elintapamuutosten kohdalla ja pikalaihtumiset ovat tuhoon tuomittuja.
Syö terveellisesti ja vain sen määrän aterialla minkä kuluttaa. Säännöllinen ateriarytmi. Liikuntaa monta kertaa viikossa.
54v.
Lisäsin 25 mikrogrammaa kilpirauhashormonia ja paino tippuu tasaisesti vaikka en liiku pakollista enempää ja syön säännöllisesti ja hyvin. Ikää noin 60v.
Syötkö vielä yhtä vähän? Mulle tuli tuolla tavalla anemia.