Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällinen muistutus: julkisella ei voi shoppailla gynejä sukupuolen perusteella, vaan jos haluat naisgynen niin sitten omalla rahalla 🤗

Vierailija
13.04.2025 |

Tuliko selväksi? Verorahoilla ei kustanneta jotain naisgyneshoppailua vaan otat sen minkä palveluita on saatavilla!

Kommentit (445)

Vierailija
61/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettele sinä a bimp vaan koirie si pimppuja,a

Vierailija
62/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan mene miehen vastaanotolle. Oli mikä univormu päällä tahansa.

Muistathan sitten maksaa yksityisellä oman palvelusi.

Eivät päästä maksamatta pois, että joo, väkisinhän sen muistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit tämän aloituksen, ap? Onko miesgynekologien palveluista kieltäytyminen isokin ongelma Suomessa?

En ole ap, mutta on. Se on niin suuri että ne terveyskeskuslääkärit eivät osaa hommiaan kun kieltäydytään opetustilanteistakin. Tästä oli Hesarissa juttu jossa gynekologian opettaja lääkiksessä, naistohtori kirjoitti ja vetosi naisiin että lopettaisivat tämän syrjinnän ihan oman etunsa nimissä.

Vierailija
64/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on (miehen) raiskaama, en mene miesgynelle. Ja kyllä, silloin odotan ja olen saanutkin naisgynen julkisella puolella.

Voi herramunjee. Ei kai sellainen johda normaalilla ihmisellä koko sukupuolen karsastamiseen? Mua on naiset lyöneet, alanko nyt vaatia mieslääkäriä? 

Miksi ei? Mutta minua on lyönyt sekä miehet , että naiset. En silti vertaa sitä raiskaukseen. 

puhutaan sukupuolesta, joka edustaa noin 50% maapallon väestöstä. Jos alat heitä kaikkia pelkäämään kun yksi tekee väärin niin on se sairasta. 

No se gyne koskee juuri siihen elimeen johon raiskauksessa koskettiin, niin tä

Se on ymmärrettävää heti raiskaukssen jälkeen, mutta jos tila jää pysyväksi ja ihminen sen jälkeen alkaa pelätä jokaista miestä, niin terapiaan pitäisi mennä. Elämästä tulee aika vaikeaa nimittäin, jos vaika joutuu joskus johonkin hätäleikkeukseen, tai joutuu käymään gynen päivystyksessä eikä mistään saa siihen hätään naislääkäriä ajoissa: Aikuisen ihminen pitäisi kyetä ymmärtää, että jos tiettyä sukupuolta edustava ihminen tekee jotain, niin se ei merkitse, että kaikki samaa sukupuolta tekevät.

Julkisellakin muuten voi shoppailla ihan hyvin naisgynenkin. se hoituu siten, että vaikka esiteitolomakkeeseen laittaa toiveen naislääkäristä ja uskokaa tai älkää, niin jos se vain on mahdollista, niin sen saa.

Itse en ole koskaan esittänyt toivetta lääkärin sukupuolesta, koska en minä siellä naista tai miestä mene tapaamaan, vaan lääkäriä. Lääkärit ovat minulle alalleen koulutettuja ihmisekehoon erikoistuneita ammattilaisia eikä minulla sen kummempaa suhdetta heihin tule. Siihen kelpaa ihan hyvin niin naine kuin mieskin.

Vierailija
65/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käy gynellä. Turhaa hommaa.

Vierailija
66/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesgynekologin välttely on puhdasta sukupuolisovinismia eikä sellasta todellakaan pitäisi hyväksyä.

Vierailija
67/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi riisuuntumaan mieslääkärille muuta kuin jos olisi pakko, eli olisi jokin onnettomuus tai henkeä uhkaava vamma tms. Muuten pyytäisin aina naispuolisen lääkärin sellaiseen tilanteeseen jossa pitäisi olla alasti.

Siinähän pyydät mutta et saa. Verorahoilla ei sinun leikkejäsi rahoiteta.

Istuisin vastaanottohuoneessa niin kauan kunnes asian tunteva (ja ystävällinen ja muutenkin adiallinen) naispuolinen terveysalan ammattilainen olisi paikalla. Eipä ole onneksi ollut tarvetta lääkäreissä käydä kuin rokotuksissa.

Vartija vie kyllä sinut pois jos alat jotain istumalakkoja pitämään. Lain mukaan sinulla on oikeus kieltäytyä tutkimuksesta mutta ei ole oikeutta ottaa terveydenhoitoa panttivangiksi ja estää sen toimintaa.

Vierailija
68/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesgynekologin välttely on puhdasta sukupuolisovinismia eikä sellasta todellakaan pitäisi hyväksyä.

Oikeastaan se on sukupuolifeminismiä mutta periaatteessa olet oikeassa.

Vierailija
69/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologin työtä tehdään käsillä ja instrumenteilla, ei pippelillä tai pimperolla. Jotkut eivät tunnu tajuavan tätä seikkaa.

Naisilla on pienemmät kädet.

Eikä meillä todellakaan ole mitään julkisen puolen gynepalveluita kuin erikoissairaanhoidossa. Sinne ei kukaan mene ilman lähetettä.

AP luuli keksineensä ovelankin jutun naisten kiusaksi, mutta ampui iloisesti ohi.

Vierailija
70/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynekologin työtä tehdään käsillä ja instrumenteilla, ei pippelillä tai pimperolla. Jotkut eivät tunnu tajuavan tätä seikkaa.

Naisilla on pienemmät kädet.

Eikä meillä todellakaan ole mitään julkisen puolen gynepalveluita kuin erikoissairaanhoidossa. Sinne ei kukaan mene ilman lähetettä.

AP luuli keksineensä ovelankin jutun naisten kiusaksi, mutta ampui iloisesti ohi.

Se erikoissairaanhoitokin kuuluu julkiseen puoleen!

Vierailija
71/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kävisi missään tilanteessa miesgynellä. 

Itse en sinulle kustantaisi mielelläni sukupuolisyrjintämahdollisuuksia joten maksathan itse gynesi?

T: Ei ap

Me kuule maksetaan aina omat gynemme. 

Ette kuule maksa julkisella jota aloitus koskee.

Kuule kun julkisella nämä palvelut ovat niin kiven alla että se ei ole koskaan ollut realistinen vaihtoehto. Kävin ekan kerran gynellä 18-vuotiaana, menin yksityiselle, koska silloinkaan 80-luvulla julkiselle puolelle ei mihinkään perustarkastuksiin e-pillereitä varten päässyt. Tilanne on pysynyt samana nämä kymmenet vuodet. Mikä hiutale sinä oikein olet kun tällaisesta väännät?

Vierailija
72/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tarvinnut, kuin tasan kerran käydä. Multa itseasiassa puhelimessa kysyttiin, että onko asialla väliä kumman luokse haluaisi ennemmin. Valitsin samaa sukupuolta siksi, että vaikka sukupuoli ei määrittele pätevyyttä, en pystyisi olemaan rennosti toisen edessä. Ja koska siitä ei tule yhtään mitään, jos jännität kokoajan. Mielipiteitä on erilaisia ja ihmiset kokevat tilanteet aina eri tavalla.

Vierailija
73/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on (miehen) raiskaama, en mene miesgynelle. Ja kyllä, silloin odotan ja olen saanutkin naisgynen julkisella puolella.

Voi herramunjee. Ei kai sellainen johda normaalilla ihmisellä koko sukupuolen karsastamiseen? Mua on naiset lyöneet, alanko nyt vaatia mieslääkäriä? 

Miksi ei? Mutta minua on lyönyt sekä miehet , että naiset. En silti vertaa sitä raiskaukseen. 

puhutaan sukupuolesta, joka edustaa noin 50% maapallon väestöstä. Jos alat heitä kaikkia pelkäämään kun yksi tekee väärin niin on se sairasta. 

Raiskaus ja uhrin syyllistäminen on sairasta!

Vierailija
74/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki pysty traumojen vuoksi menemään miehelle. Ja nainenkin voi toiminnallaan aiheuttaa niitä lisää. Julkisella olisi hyvä että voi valita lääkärin.

Tuo sama koskee kaikkia lääkäreitä, ei vain gynejä. Kuinka pitkälle ollaan valmiita tätä kustantamaan?

Miten niin "kustantaa"? Minä olisin valmis odottamaan vähän kauemmin aikaa naislääkärille, jos hänelle sattuu olemaan pidempi jono. Ei minun takiani nyt sentään tarvitse mitään uusia lääkäreitä palkata töihin.

Jos naislääkäreille on yleisesti ottaen enemmän tunkua kuin mieslääkäreille, voisi toki ehkä yksi jos toinenkin taho pohtia, mistä tämä johtuu.

Vierailija
75/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekkin lautalaiselle on taas ongelma naisten terveyspalveluista. Ne naisten alapäätutkimukset kun ovat HIEMAN eri luokkaa kuin miesten pallien tarkistaminen niin moni nainen haluaa naisgynen ihan oikeutetusti. 

Vierailija
76/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin yksityiselle ja naisgyne.

Vierailija
77/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole tarvinnut, kuin tasan kerran käydä. Multa itseasiassa puhelimessa kysyttiin, että onko asialla väliä kumman luokse haluaisi ennemmin. Valitsin samaa sukupuolta siksi, että vaikka sukupuoli ei määrittele pätevyyttä, en pystyisi olemaan rennosti toisen edessä. Ja koska siitä ei tule yhtään mitään, jos jännität kokoajan. Mielipiteitä on erilaisia ja ihmiset kokevat tilanteet aina eri tavalla.

Ajanvaraajan toiminta rikkoo tasa-arvolakia eikä mikään laki velvoita tuollaiseen kyselyyn.

Vierailija
78/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit tämän aloituksen, ap? Onko miesgynekologien palveluista kieltäytyminen isokin ongelma Suomessa?

En ole ap, mutta on. Se on niin suuri että ne terveyskeskuslääkärit eivät osaa hommiaan kun kieltäydytään opetustilanteistakin. Tästä oli Hesarissa juttu jossa gynekologian opettaja lääkiksessä, naistohtori kirjoitti ja vetosi naisiin että lopettaisivat tämän syrjinnän ihan oman etunsa nimissä.

Ei kellään naisella ole mitään velvollisuutta uhrata värkkiään rahastettavaksi "opetustilanteisiin" ja vielä "oman etunsa nimissä". Naurettavaa rakenteellista naisvihaa.

Vierailija
79/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekkin lautalaiselle on taas ongelma naisten terveyspalveluista. Ne naisten alapäätutkimukset kun ovat HIEMAN eri luokkaa kuin miesten pallien tarkistaminen niin moni nainen haluaa naisgynen ihan oikeutetusti. 

Nainen maksaa oikeutetusti sen valintansa yksityisellä.

Vierailija
80/445 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa miespuolinen gynekologian opiskelija r aiskasi toisen opiskelijan. Mies todettiin syylliseksi, mutta ei saanut rangaistusta, ettei ammatti häiriinny. Miettikää. Gynekologiaan erikoistuva r aiskaa ja ei saa rangaistusta. Mitähän se niille potilailleen meinaa tehdä.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän