Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko boomereilla yleinen tapa suhtautua lapsiinsa pilkallisesti?

Vierailija
12.04.2025 |

Omasta lapsuudesta muistan tuon pilkallisuuden, tämä jatkui koko teini-iän ja aikuisena ollessani myös vanhempien asenne oli pilkallinen. Sitten en enää viitsinyt kuunnella moista ja katkaisi välitä. Toki ihmisten välillä on vaihtelua, mutta oliko tämä jotenkin yleinen tapa suhtautua lapsiin silloin?

Kommentit (334)

Vierailija
41/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloput ovat ahdistavia.  Miksi ette ole omien lastenne kanssa ha luo heille mukavia lapsuusmuistoja?   Ai ne on narkkaamassa kun kotona iskä ja äiskä vaan läppärilään koko ajan.

Ah tuota myötätunnon määrää!

Mietipä hetki miltä tuo tuntuu sellaisesta, jonka lapsi on oikeasti narkkaamassa?

Peiliin voi vilkaista.  Oliko lapsille aikaa vai vaihtuville parisuhteille.

Vierailija
42/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat syntyneet v. 1946-1964, toisen maailmasodan jälkeen syntyneet suuret ikäluokat siis. Seuraava sukupolvi on x-sukupolvi, johon itsekin lukeudun. Lapsia kasvatettiin pelolla ja häpeällä. Myös koulussa olivat käytössä häpeärangaistukset.

Älä puhu paskaa. Suuria ikäluokkia olivat vuosina 1945-1950 syntyneet. Sen jälkeen ikäluokat alkoivat pienentyä, ja 60-luvun alussa perheissä oli usein enää vain yksi tai kaksi lasta. Minunkin äitini söi e-pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muistan kun kerroin isälleni että opiskelen insinööriksi, hän nauroi, että sinä vai hoh hoh hoo. Hän ei ole itse missään hyvä. 

Vierailija
44/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kantavat huonon kasvatuksen taakkaa koko elämänsä ajan. Myös opeetajien vastuu on iso, pitää miettiä todella tarkkaan mitä kellekkin voi sanoa, ihmiset, varsinkin lapset ovat tosi hauraita loppujen lopuksi.

Vierailija
45/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Tuo ikäluokka näki lapset jonain leluinaan, alamaisinaan ja esineinä. Ei ihmisinä.

Ilkeitä ihmisiä ja monesti todella sivistymättömiä. Sellainen tekopyhä uskovaisuus on myös ominaista.

He rakastavat hierarkioita ja ovat mielellään ruoskimassa jos löytyy joku heitä alemmaksi laitettava.

Uskovat vilpittömästi että kyllä se heidän lapsi jota kohtelivat kuin pzkaa, sitten aikuisena hoitaa heidät ja hoivaa kiitollisna sitten.

Vierailija
46/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä samoja, jotka toistaa mantraa "kaikkien kanssa pitää tulla toimeen".

Vierailija
47/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisten ihmisten kokoontuminen taas kerran.  Ei taida live-ihmissuhteita olla kun netissä vaan pyöritään.

Sinähän sen tiedät. Mä toivun leikkauksesta.

Vierailija
48/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvistä vanhemmista on tavaton pula tällä planeetalla. 

Kaikissa ikäluokissa. Mulla oli hyvät vanhemmat, vaikkei täydelliset. Kukapa on, amatöörinä kun hommaan joutuu.

Älä tuomitse, jottei sinua tuomita. 

Vierailija
49/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat 1946-1964 syntynyt sodanjälkeinen polvi. Heissä on oma hyvin tunnistettava energiansa; mentaliteettinsa ja arvopohjansa, kuten minun silmääni jokaisessa polvessa sen jälkeenkin.

Empatiassa he eivät loista.

Naureskelu ja vitsailu oman puolison ja lasten kustannuksella on ollut tuolloin yleistä. Äärimaterialistiset arvot. 

Ovathan nuo 45 vuotiaatkin pilkallisia, vaikkapa koko Suomen kansaa kohtaan (purra- ei empatiaa)

purra nyt ei onneksi edusta kaikkia 45-vuotiaita, joten aika huono oli tuo esimerkki.

Vierailija
50/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat syntyneet v. 1946-1964, toisen maailmasodan jälkeen syntyneet suuret ikäluokat siis. Seuraava sukupolvi on x-sukupolvi, johon itsekin lukeudun. Lapsia kasvatettiin pelolla ja häpeällä. Myös koulussa olivat käytössä häpeärangaistukset.

Älä puhu paskaa. Suuria ikäluokkia olivat vuosina 1945-1950 syntyneet. Sen jälkeen ikäluokat alkoivat pienentyä, ja 60-luvun alussa perheissä oli usein enää vain yksi tai kaksi lasta. Minunkin äitini söi e-pillereitä.

Suurten ikäluokkien syntymäajat vaihtelevat maittain. Suomessa niillä tarkoitetaan  tosiaan 1945-1950 syntyneitä. 

Herää kysymys ikätrolli-ap:n kotimaasta. Venäjä?

Vierailija
51/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvistä vanhemmista on tavaton pula tällä planeetalla. 

Kaikissa ikäluokissa. Mulla oli hyvät vanhemmat, vaikkei täydelliset. Kukapa on, amatöörinä kun hommaan joutuu.

Älä tuomitse, jottei sinua tuomita. 

Ei kukaan täydellisyyttä ole vaatinutkaan, mutta nuo boomereiden kasvatustavat olivat täysin ala-arvoisia. Jos nyt sulla oli hyvät vanhemmat, niin läheskään kaikilla ei ollut edes kelvollisia vanhempia.

Vierailija
52/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman onnellisin maa sosiaalidemokratian ja ihmisoikeuksien ansiosta, ei asukkaiden.

Vierailija
53/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien syntymäajat vaihtelevat maittain. Suomessa niillä tarkoitetaan  tosiaan 1945-1950 syntyneitä. 

Herää kysymys ikätrolli-ap:n kotimaasta. Venäjä?

Ihan on Suomi kotimaa. Et mitään säälittävämpää argumenttia keksinyt yrittääksesi vesittää aloituksen. Taisi kalahtaa pahasti omaan nilkkaasi aloituksen totuudet.

Vierailija
54/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 70-luvulla ja muistan miten lasten pilkkaaminen oli kyläreissuilla aikuisten huvia. Ja sitten kun lapsi pahoitti mielensä, aikuiset kuorossa nauroivat lapsen ilmeille. Nyt sitten ihmetellään kun en halua olla tekemisissä. Minulla oli lapsena kuulemma huumorintaju kuin puuhevosella pakkasella kun en aikuisten mukana nauranut itselleni.

Meillä oli niin päin, että sisarukseni sai pilkata minua ihan vapaasti vanhempienkin edessä. Sanoin jos oli kavereita kylässä (siskon tai minun), niin sai yllyttää nämäkin mukaan pilkkaamaan.

Kun pahoitin mieleni, sätittiin minua kun olen aina niin tosikko.

Siskoni haukkui ulkonäköäni, matki pilkallisesti puhettani ja ilmeitäni, myöhemmin pilkkasi painostani jne.

En ole kenenkään lapsuudenperheenjäseneni kanssa enää missään tekemisissä.

Vierailija
55/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kahdenkeskisessä kommunikoinnissa empaattinen mutta minun sanomiset, hassut pelot tms. Oli kuitenkin hauskaa kerrottavaa illanistujaisissa tuttavien kesken, minun kuullessa.

Vierailija
56/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kantavat huonon kasvatuksen taakkaa koko elämänsä ajan. Myös opeetajien vastuu on iso, pitää miettiä todella tarkkaan mitä kellekkin voi sanoa, ihmiset, varsinkin lapset ovat tosi hauraita loppujen lopuksi.

Kulttuurikysymys. Ranskassa auktoriteetit ovat selvästi kovempia, mutta ihmiset melko hyvinvoivia Suomeen nähden henkisesti. Siellä opettaja voi repiä esseen palasiksi luokan edessä ja äiti läimäyttää lasta julkisesti. Mutta ei tämä tuhoa ihmistä. Pistää vain sisuuntumaan ja opettaa.

Vierailija
57/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuulut suuriin ikäluokkiin. Naapurit ei syöneet pillereitä.

Vierailija
58/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tunnistaa sellaisen, että omaa lasta aina suositaan viimeiseksi, että ollaan niin vieraskoreita, että suositaan ja kehutaan muiden lapsia ja haukutaan omia. Jotain häpeää?

Itse jäin esimerkiksi perinnönjaossa ilman maata kun äitini kainosteli ettei meidän x mitään tarvi, ottakaa te vain. Maan arvo olisi ollut muutamia tuhansia, mutta äitini koki että en tarvi sellaista. Hän myös kaveritilanteissa otti aina sen toisen lapsen kannan ja torui minua, ja jos piti valita muiden lasten kanssa ruskean ja punaisen paidan välillä, minä sain ruskean. Hän ei koskaan pitänyt puoliani vaan kohteli minua kuin olisi aina pitänyt muista lapsista minua enemmän. Äitini on jo kuollut mutta omia lapsia saatuani usein mietin tuota käyttäytymistä, enkä vieläkään ymmärrä. 

Vierailija
59/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä heillä ole juuri millään muotoa varaa tuohon, kun tienaan enemmän kuin he koskaan yhteensä, omaisuutta enemmän kuin heillä koskaan ja käytän murto-osan alkoholia verrattuna heidän käyttöönsä.

Ts juoppoluuserit voivat yrittää arvostella elämääni, mutta  sanotaanko että pohja/vakuuttavuus arvostelulle on hieman hatara.

Vierailija
60/334 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei saisi ikinä nauraa, nämä tilanteet muistuvat valitettavasti vielä vanhanakin mieleen.

Vanhemman tehtävä on tukea ja suojella lasta kasvussa aikuisuuteen, hyvien vanhempien kasvatus luo vahvoja ja itsevarmoja aikuisia. Se on kivijalka koko loppuelämää varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi