Onko boomereilla yleinen tapa suhtautua lapsiinsa pilkallisesti?
Omasta lapsuudesta muistan tuon pilkallisuuden, tämä jatkui koko teini-iän ja aikuisena ollessani myös vanhempien asenne oli pilkallinen. Sitten en enää viitsinyt kuunnella moista ja katkaisi välitä. Toki ihmisten välillä on vaihtelua, mutta oliko tämä jotenkin yleinen tapa suhtautua lapsiin silloin?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Ei vain boomereilla, alle 60v äidilläni oli sama kasvatustapa. En oppinut mitään tunnetaitoja, paitsi piilottamaan tunteet täysin, kun kaikkiin negatiivisiin vastattiin nauramalla ja pilkkaamalla.
Yleensä naisten juttu. Keittiöantropologina veikkaan, että liittyy poikasten häätämiseen pesästä lisääntymään. Eli liittyy suvun jatkumiseen.
Näkeehän sen kun facen kommenttiosioita katsoo missä vaan apu lehden tms julkaisussa. Siellä on Irmelit, Pirjot ja Ritvat äänessä ivallisesti kommentoiden.
Omassa perheessä tuota ainakin oli ja sillä on ollut kauaskantoiset vaikutukset.
Täydellisten ihmisten kokoontuminen taas kerran. Ei taida live-ihmissuhteita olla kun netissä vaan pyöritään.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloput ovat ahdistavia. Miksi ette ole omien lastenne kanssa ha luo heille mukavia lapsuusmuistoja? Ai ne on narkkaamassa kun kotona iskä ja äiskä vaan läppärilään koko ajan.
Mies on lapsen kanssa jääkiekkoharkoissa ja minä lähden kohta illaksi töihin.
Olen ajatellut että boomereita oli jo 30-luvulla syntyneet tai ainakin 30-luv. lopulla ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Täydellisten ihmisten kokoontuminen taas kerran. Ei taida live-ihmissuhteita olla kun netissä vaan pyöritään.
Oi oi ja voi voi kun ei taaskaan osata olla.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloput ovat ahdistavia. Miksi ette ole omien lastenne kanssa ha luo heille mukavia lapsuusmuistoja? Ai ne on narkkaamassa kun kotona iskä ja äiskä vaan läppärilään koko ajan.
He asuvat jo omillaan. Olemme itse läppäreillä ja teemme töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, tarkoitat nykyiset 70 - 90 -vuotiaat? En usko.
Kyllä. Äitini on syntynyt 1936 ja koko hänen kasvatusmetodinsa, mikäli sellaista oli, perustui lasten vähättelyyn ja nolaamiseen. Sekä tietenkin päivittäiseen ruumiilliseen kuritukseen.
Tähän lisäisin vielä omien lasten kadehdinnan.
Boomereiden eetokseen kuuluu, että kun he olivat lapsia, ei ollut MITÄÄN, ei siis MITÄÄN. Heidän lapsilleen on taas heidän mielestään "tuotu kaikki eteen".
Täydellinen kyvyttömyys nähdä, että jokaisella sukupolvella on omat haasteensa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samalla tavalla nuoremmat sukupolvet, 1990-luvulla ja sen jälkeen syntyneet lapset ja nuoret aikuiset tekevät omille vanhemmilleen ja muillekin itseään vanhemmille ihmisille.
En ole huomannut, mutta jos näin olisi, niin miksi odotatte parempaa käytöstä takaisin kuin olette itse antaneet? Silla on myös hieman erilainen psykologinen vaikutus vanhemman pilkata lasta kuin toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat 1946-1964 syntynyt sodanjälkeinen polvi. Heissä on oma hyvin tunnistettava energiansa; mentaliteettinsa ja arvopohjansa, kuten minun silmääni jokaisessa polvessa sen jälkeenkin.
Empatiassa he eivät loista.
Naureskelu ja vitsailu oman puolison ja lasten kustannuksella on ollut tuolloin yleistä. Äärimaterialistiset arvot.
Ovathan nuo 45 vuotiaatkin pilkallisia, vaikkapa koko Suomen kansaa kohtaan (purra- ei empatiaa)
Vierailija kirjoitti:
Ah tuota myötätunnon määrää!
Mietipä hetki miltä tuo tuntuu sellaisesta, jonka lapsi on oikeasti narkkaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme jos ihmissuhteet ovat vaikeita boomereiden ja heidän edeltäjienäskin kasvatuksen ja hoidon (tai sen puutteen) jälkeen. Tuossa ylempänä oli muuten juuri boomereille ja heidän edeltäjilleen tyypillinen kommentti. Niin, kukaan ei ole täydellinen ihminen, mutta te lapsillenne naureskelijat olette kyllä alinta kastia.
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen kun facen kommenttiosioita katsoo missä vaan apu lehden tms julkaisussa. Siellä on Irmelit, Pirjot ja Ritvat äänessä ivallisesti kommentoiden.
Joo. Olkoon mikä vaan artikkeli, niin siellä buumerit kommentoi "tiesin tämän jo lapsena... eikö muka kaikki tiedä... ei nykylapset enää mitään osa..... netistä kaiken etsivät.... toista se oli minun nuoruudessani....". Osalla vielä capslock jämähtänyt päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että boomereita oli jo 30-luvulla syntyneet tai ainakin 30-luv. lopulla ainakin.
Varsinaisesti boomereita ovat ne suuret ikäluokat, mutta ennen sotiakin syntyi paljon lapsia. Sotien ajan he elivät ilman isää.
Vierailija kirjoitti:
Juu, en minä ole koskaan pilkannut ketään, etenkään omaa lastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain boomereilla, alle 60v äidilläni oli sama kasvatustapa. En oppinut mitään tunnetaitoja, paitsi piilottamaan tunteet täysin, kun kaikkiin negatiivisiin vastattiin nauramalla ja pilkkaamalla.
Yleensä naisten juttu. Keittiöantropologina veikkaan, että liittyy poikasten häätämiseen pesästä lisääntymään. Eli liittyy suvun jatkumiseen.
Ai 0-16-vuotiasta lasta häädetään lisääntymään pilkkaamalla? Ihan varmasti.
Mun vanhemmat ovat olleet hyviä. He eivät ole käyttäytyneet noin.