Kela pakottaa meidät muuttamaan halvempaan asuntoon mutta maksaako Kela sitten vuokravakuuden 3 150 € ja muuttokustannukset 500-1000€?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Sattuuko kokkarepersu tietämään, että työpaikkoja on nykyään paljon vähemmän kuin siellä kultaisella 80-luvulla? Et ole koskaan ilmeisesti kuullut tekoälystä ja robotisaatiosta? Varo vaan, jonain päivänä, ihan lähitulevaisuudessa, se tekoäly voi viedä sinultakin työn...
Oikeistolaiset elävät menneisyydessä. Eivät ymmärrä että maailma on muuttunut ja palkkatöitä ei kaikille riitä ja tulevaisuudessa vielä vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Sattuuko kokkarepersu tietämään, että työpaikkoja on nykyään paljon vähemmän kuin siellä kultaisella 80-luvulla? Et ole koskaan ilmeisesti kuullut tekoälystä ja robotisaatiosta? Varo vaan, jonain päivänä, ihan lähitulevaisuudessa, se tekoäly voi viedä sinultakin työn...
Käytiin jo puolison kanssa äänestämässä ja voin vakuuttaa, etteivät äänemme menneet persuille eikä demareille. Paskoja molemmat!
Että perskokkareita ittelles vaan! 😁
Muuttaminen on tosiaan kallista. Ei se niin vaan mene, että vuokrataan paku kannetaan kamat kämppään. Vanhan vuokravakuuden saa vasta, kun kämppä on tyhjä ja siivottu. Uuteen asuntoon taas pääsee sisään vasta, kun vuokravakuus on maksettu. Eli vanhasta vuokravakuudesta ei ole paljon iloa, ellei meinaa omaisuuttaan kadulla säilyttää väliaikaa.
Vuokria joutuu yleensä maksamaan päällekkäin. Uusi asunto yleensä heti vapaa ja vanhassa on irtisanomisaika. Vuokranantajat harvoin harrastavat hyväntekeväisyyttä.
Itse olen säästänyt nyt muuttoon ja noin pari tonnia se tulee maksamaan kaksiosta halvempaan kaksioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Olen demari, kiitos vain kehuista.
Ajatusmaailmasi ainakin on kuin kokkarepersulla konsanaan. Aito demari ei koskaan sano "mene töihin" koska ymmärtää, että tänä päivänä työttömiä on paljon enemmän kuin työpaikkoja. Elämme globalismin ja tekoälyn aikakaudella ja fakta on, että työpaikkoja tulee katoamaan vielä miljoonittain, maailmanlaajuisesti. Siinä ei auta hokea "mene töihin" kun niitä töitä ei yksinkertaisesti ole. Ainakaan sella
Klassinen No True Scotsman. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela pakota mihinkään muuttamaan. Se ei vaan maksa ylimääräistä osaa, joka pitää sitten itse kustantaa.
Kyllähän Kela tavallaan painostaa muuttamaan. Jos et löydä halvempaa asuntoa. Niin Kela ei maksa tarpeeksi rahaa jotta vuokran pystyy maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tehty vaikka asunto olisi ollut halvempi. Ei kumpikaan. Eli itse täytyy ottaa laina tai säästää vakuutta varten. Ei suomalaisille haluta tehdä mitään. Vaikka vakuus tulisi halvemmaksi kuin kalliissa asuminen, harva virkailija osaa laskea, se vakuus menee vain kerran ja kallis vuokra aina. Ei vaadita alakoulun laskutaitoa kelassa. Tai sitten jatkaa asumista kalliissa, sekin yksi vaihtoehto. Voi yrittää pyytä osamaksua vakuudelle mutta tuskin käy. Ei noissa virastoissa auteta kaikki pitäisi itse maksaa. He myös luulee että rahavakuus tulee itselle, vaikka ne menee omistajan tilille. Kela vastaus ei tee koskaan raha vakuutta.
Ei Kela eikä sossu myönnä rahavakuutta, vaan maksusitoumuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Oikeistolaiset elävät menneisyydessä. Eivät ymmärrä että maailma on muuttunut ja palkkatöitä ei kaikille riitä ja tulevaisuudessa vielä vähemmän
Nimenomaan punavihervasemmistolaiset elävät menneisyydessä. Peilaus eli projisointi on yksi mielen keinoista selittämään asioita. Google olkoon ystäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Olen demari, kiitos vain kehuista.
Ajatusmaailmasi ainakin on kuin kokkarepersulla konsanaan. Aito demari ei koskaan sano "mene töihin" koska ymmärtää, että tänä päivänä työttömiä on paljon enemmän kuin työpaikkoja. Elämme globalismin ja tekoälyn aikakaudella ja fakta on, että työpaikkoja tulee katoamaan vielä miljoonittain, maailmanlaajuisesti. Siinä ei auta hokea "mene töihin" kun niitä töitä ei yksinkertaisesti ole. Ainakaan sella
Kyllä niitä kotiin syötettäviä mukavuuden haluisia demareita riittää tässä maassa. Yhtään ei hävetä elättää itseään repimällä elanto toisten selkänahasta.
T. Lidlin kassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttokustannukset? Paku kympillä ja kantakaa itse roinanne.
Muuten hyvä mutta miten ajaa jos ilman ajokorttia? Minulle kela ehdotti ja virkailija ei vastannut kun kysyin miten ajaa ilman ajokorttia. Siitä saa sakot. Muuttokulujen lisäksi sakot.
Eikä KENELLÄKÄÄN tuttavapiirissäkään tietenkään ole korttia. Ja kaikki lisäksi pyörätuolissa ja osalta puuttuu kädetkin että muuta tässä sitten. Ja ylipainoakin on niin paljon sillä ainoalla jolla kädet ja jalat toimii ettei se saa edes itseään kakkoskerrokseen saati sitten tavaroita kannettua. Että kyllä nyt pitäisi JONKUN TEHDÄ PUOLESTA.
En tunne pyörätuoli ihmisiä mutta autoa ei ole kellään ei voi pyytää ketää, sellainen oma tilanne. Onko niin vaikee käsittää hyvä huutaa sellaisen jolla on kaikkea. Meillä muilla ei ole kaikkea valmiiksi. Itse kuljin ennen metrolla ja en tunne enää ketään jolla ajokorttia, he ovat kuolleet sukulaisista 90% ja osa muuttanut kauas ilman yhteydenottoa. Ja jos nyt keksii jonkin kaukaisen sukulaisen, kyllä vaatisi muuttokuljetus rahaa varmasti, yhtä olen jo kysynyt, enää en kysy hän ei tullut ei voi luottaa. Halvin kysytty muuttokuljetus olisi ollut 500e 1-3 huonekalulle. Ainoa vaihtoehto säästää tai muuttaa kävellen jos ei autoa. Kela ym. Eivät asiaa ymmärtänyt. Nämä kelat jättää täysin oman onnen nojaan eivätkä ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Heh juur tehtiin kuun vaihteessa muutto ilman apuvoimia motonetista kämänen kärry päiväksi kympillä ja nokkakärryt vitosella. Muita kuluja max 40e rustan muuttolaatikoihin
Muuten hyvä mutta kuka maksaa ajokortti ensin? Jos ei ole. Sossu ei eikä kela. Paljonko sakko jos ajaa ilman korttia?
Vierailija kirjoitti:
Paljon kultalusikka ihmisiä, ei kaikilla ole autollisia ystäviä tai sukulaisia ja jos on ne vaatii rahaa muuttokuljetuksesta. Minulla ei ole ketään ja kela kehotti muuttaa ajaen, siis ilman ajokorttia tulisi muuttaa ja ajaa. Paljoa tavaraa ei ole. En lähde ajaa ilman ajokorttia ja autoa. Ainoa vaihtoehto olisi säästää, tai tarjota muuttoapua ja nekin kelasta varmaan autollisille vain. Ei täällä piitata yhtään autottomista! kaikki tulee itse maksaa ja järjestää. Sosiaalitoimisto ei myöskään ole ymmärtänyt vaikka selitin asiaa, ei mennyt perille. He oletti voi muuttaa kävellen tai ajaen ilman ajokorttia.
Autoilu ei tee kultalusikkaa. Miksi itse oletat että sinulle kuuluu keskiluokkaiset palvelut muiden piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttokustannukset? Paku kympillä ja kantakaa itse roinanne.
Muuten hyvä mutta miten ajaa jos ilman ajokorttia? Minulle kela ehdotti ja virkailija ei vastannut kun kysyin miten ajaa ilman ajokorttia. Siitä saa sakot. Muuttokulujen lisäksi sakot.
Eikä KENELLÄKÄÄN tuttavapiirissäkään tietenkään ole korttia. Ja kaikki lisäksi pyörätuolissa ja osalta puuttuu kädetkin että muuta tässä sitten. Ja ylipainoakin on niin paljon sillä ainoalla jolla kädet ja jalat toimii ettei se saa edes itseään kakkoskerrokseen saati sitten tavaroita kannettua. Että kyllä nyt pitäisi JONKUN TEHDÄ PUOLESTA.
En tunne pyörätuoli ihmisiä mutta autoa ei ole kellään ei voi pyytää ketää, sellainen oma tilanne. Onko niin vaikee käsittää h
Feisbuukista löytää kyllä pikkutavaroille kuskaajan alle satasella
Muutto tulisi kelalle halvemmaksi kun maksaa niitä kalliita vuokria, siis yksi kertamaksu muutolle ja vakuus, kuin vuosia kalliissa asunnossa. Jos osaa laskea. Moni ei osaa enää. Kaikilla ei ole jäljellä sukulaisia jotka auttaisi ilmaiseksi muutossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Käytiin jo puolison kanssa äänestämässä ja voin vakuuttaa, etteivät äänemme menneet persuille eikä demareille. Paskoja molemmat!
Että perskokkareita ittelles vaan! 😁
Haistelkoot kotonaan omia kokkareitansa kaikki työtä vieroksuvat ruikuttajat.
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis asunto sekin, josta vuokravakuus kahdelta kuukaudelta on 3150 euroa.
Asun Kaivopuistossa. Kaksio merinäkymällä, joka on minun henkiselle voinnille elintärkeä. Olen asunut siinä jo 10 vuotta ja Kela on aina hyväksynyt ja maksanut vuokrat. Nyt vasta on alkanut pakottamaan muuttamaan halvempaan.
Voiko ihmiselle tehdä näin? Pitääkö ottaa yhteyttä YK:n ihmisoikeusvaltuutettuun?
Ap
Nimitakuun saatte ja minimi muuttoavustuksen, esim kierrätyskeskus tekee muuttoja. Tottakai ne maksaa, jos olette työttömiä ja muuton takia tulot tippuisi alle suojaosuuden.
Eiköhän sossu maksa kohtuulliset muuttokustannukset jos ei ole muita tuloja kuin tuet eikä autoa. Veronmaksajien kustannukset on kuitattu nopeasti halvemmalla vuokralla, koska yksiön tavaramäärän muuttaminen ei kovin montaa satasta maksa. Vuokravakuuksia ei ole enää kellään suurella vuokra-asuntoja tarjoavalla taholla, joten sellaiseen on tyytyminen. Turha haaveilla mistään kivasta yksityisen tarjoamasta vuokra-asunnosta omistusasujien keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhanpäiväisille kommentoijille:
Riippuu asunnon kunnosta, koko vakuutta ei välttämättä saa takaisin. Töihinkään ei noin vain mennä. Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia, että voisi itse vuokrata pakettiautoa.
Ja noinkaan yksinkertaia asioita ne turhanpäivöiset kommentoijat eivät kykene ymmärtämään. Tyhminä oletetaan että kaikilla on ajokortti ym.
Tyhmät ihmiset järjestävät asiansa niin, ettei ole töitä, ei ajokorttia, ei vuokravakuuksia, ei säästöjä, ei varaa muuttoapuun, ei ajokortillisia ystäviä, joilta vois pyytää apua... Hyvin on korttinsa pelanneet kieltämättä.
Tyhmät ihmiset luulevat että se töiden saaminen on yksin työttömästä kiinni että työnantajillla ei ole mitään roo
Meneekö kaveritkin siinä samalla, kun työpaikkakin? Ja säästöt, ettei pysty kavereille korvaamaan edes pientä korvausts muuttoavusta?
Se, mitä tässä Ihmettelin, oli tuo, että joka v*tun ikinen asia omassa elämässä on sössitty niin, ettei mikään onnistu eikä pärjää omillaan. Kelan (veronmaksajien) pitäis kantaa vastuu ihan kaikesta?
Eli Kela maksaa ekstraa säästääkseen? Mitkä ovat nettohyödyt? Miinuksisia!