Kela pakottaa meidät muuttamaan halvempaan asuntoon mutta maksaako Kela sitten vuokravakuuden 3 150 € ja muuttokustannukset 500-1000€?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Maksaa kun muuttaa halpaan jossa vuokra on kriteerien mukaan,tietysti.miten tuliton voisi muuten muuttaa???
Olen miettinyt jos joskus itse joudun muuttaa halvempaan nyt ei ole ajankohtaista kun vuokra huomioidaan kokonaan mutta jos ensi vuonna vaikka joudun niin 50 kiloisena naisenako kannan oman sohvan ja sängyn yksin. Töissä kun muutin käyton muuttopalvelua. Minulla ei ole kuin hyvin vanhoja/sairaita sukulaisia.
Tälläisessä tapauksessa hyödyntäisin somea ja siellä olevia ryhmiä. On olemassa paljon ihmisiä valmiita auttamaan. Pieni korvaus tai bensarahat tms. Toiset tekee ihan hyväntekeväisyytenä,jos on oikeasti avun tarpeessa. Sitten joskus voi itsekin auttaa muita jossain missä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhanpäiväisille kommentoijille:
Riippuu asunnon kunnosta, koko vakuutta ei välttämättä saa takaisin. Töihinkään ei noin vain mennä. Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia, että voisi itse vuokrata pakettiautoa.
Ja noinkaan yksinkertaia asioita ne turhanpäivöiset kommentoijat eivät kykene ymmärtämään. Tyhminä oletetaan että kaikilla on ajokortti ym.
Tyhmät ihmiset järjestävät asiansa niin, ettei ole töitä, ei ajokorttia, ei vuokravakuuksia, ei säästöjä, ei varaa muuttoapuun, ei ajokortillisia ystäviä, joilta vois pyytää apua... Hyvin on korttinsa pelanneet kieltämättä.
Kaikki ei ole kaltaisiasi opportunisteja jotka valitsee ihmiset elämäänsä sen perusteella miten paljon niitä voi käyttää hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti maksaa. Ja tuparit.
Aika väsynyttä paskaa, ap.
Kela maksaa myös uudet huonekalut ja kaiken mitä keksit pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinähän saat nykyisestä vakuuden takaisin.
Ei ole nykyisessä mitään vakuutta
Ap
Ai? Mutta uudessa sitten on oltava?
En ole ap mutta jotkut isot vuokrayhtiöt houkuttelevat vuokralaisia sillä että ei vakuutta mutta yksityinen sen lähes aina vaatii.
Mulla oli uudessa kaupungissa alkuun työnantajani omistama pieni asunto eikä tarvinnut antaa vakuutta. Kun olin tottunut kaupunkiin halusin isomman ja sitten piti olla 2 kk vakuus. Miten tällainen vaihtelu voi olla jollekin outoa? Nyt on jo oma kämppä. Työsuhdeasunto ei se eka kuitenkasn ollut. Hänellä vain sattumoisin oli juuri vapautunut yksi, omisti muutaman sijoitusasunnon. Kaikilta muilta sen vakuuden vaati. mutta yhteen toiseen tuli myöhemmin minun sisko ja sillon riitti että toimin henkilötakaajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnon kunnosta, koko vakuutta ei välttämättä saa takaisin. Töihinkään ei noin vain mennä. Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia, että voisi itse vuokrata pakettiautoa.
Ja noinkaan yksinkertaia asioita ne turhanpäivöiset kommentoijat eivät kykene ymmärtämään. Tyhminä oletetaan että kaikilla on ajokortti ym.
Tyhmät ihmiset järjestävät asiansa niin, ettei ole töitä, ei ajokorttia, ei vuokravakuuksia, ei säästöjä, ei varaa muuttoapuun, ei ajokortillisia ystäviä, joilta vois pyytää apua... Hyvin on korttinsa pelanneet kieltämättä.
Tyhmät ihmiset luulevat että se töiden saaminen on yksin työttömästä kiinni että työnantajillla ei ole mitään roo
Jos sen ajokortin päättää jättää ajamatta, niin ei se sitä tarkoita, että ajokortittomuuden tuottamat ongelmat on automaattisesti yhteiskunnan jotenkin sinulle ratkaistava. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa kun muuttaa halpaan jossa vuokra on kriteerien mukaan,tietysti.miten tuliton voisi muuten muuttaa???
Olen miettinyt jos joskus itse joudun muuttaa halvempaan nyt ei ole ajankohtaista kun vuokra huomioidaan kokonaan mutta jos ensi vuonna vaikka joudun niin 50 kiloisena naisenako kannan oman sohvan ja sängyn yksin. Töissä kun muutin käyton muuttopalvelua. Minulla ei ole kuin hyvin vanhoja/sairaita sukulaisia.
Ei muuttoavun ole pakko olla sukulaisia. Pyydä kavereita /työkavereita/naapureita (uusia tai vanhoja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset luulevat että se töiden saaminen on yksin työttömästä kiinni että työnantajillla ei ole mitään roo
Se on hienoa uhriutua. Missä on ihmisen oma vastuu? Ajokortti pn oletus nykypäivänä, ei kenenkäln mielihaluista ole kyse että sitä tarvitaan. Sairastua voi juu ja kaikkea, sitä varten on myös vakuutukset.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän hyvin, ettei kaikilla ole ajokorttia. Se on valinta, ja silloin voi joutua maksamaan enemmän muuttoautosta, ei siinä sen ihmeempää. Ps. Ei kannata pistää asuntoa palasiksi niin saa sen vakuuden takaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Kelan tehtävä ole maksella jos itse olette paskoneet vuokra-asuntonne. Olisi kannattanut pitää huolta. Normaali kuluminen ei vähennä vakuutta, vaatii jotain oikeaa sotkemista ja hajoittamista että koko vakuutta ei saa takaisin.
Vuokravakuus saa olla maksimissaan 3 kuukauden vuokra.
Kela ei maksa ellei ole perusteita maksaa.
Pst. Tuol oli 4 huonetta ja keittiö 800 eurolla vuokrattavana. Astianpesukoneet ja kaikki.
Toivottavasti ei maksa! Ihan tarpeeksi te kelarotat ootte vieny matalapalkka-alojen työntekijöiden verorahoja kun ette itse saa mitään aikaseksi.
Miten maksaa noin paljon muutto?
"Paku kympillä" , itse pakkaatte ja muutatte kuten normaalit ihmiset.
Kun muutimme 240m2 > 120m2 aikaa meni 6h ja rahaa bensoineen parisataa.
Saattehan te vuokravakuuden nykyisestä, maksakaa sillä uusi!?
Ihme idareita pummeja
Uskomatonta tämä, että Kela maksaisi muuton. Eiköhän ap:llakin ole joku kaveri, jolla on ajokortti. Ylipäätään nämä Kela-elättien marina on aina tätä samaa. Selkä kipeä, miehellä polvi paskana, ei ole kavereita avuksi, ei ajokorttia jne. Jessus sitä avuttomuuden määrää, kun pitäisi ihan itse kantaa tavaransa.
Muuttopalveluita käyttää vain varakkaat ja sossupummit. Normaalit työssäkäyvät ihmiset kantaa itse hikihatussa roinansa, koska yksinkertaisesti ei ole varaa maksaa toisille siitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta tämä, että Kela maksaisi muuton. Eiköhän ap:llakin ole joku kaveri, jolla on ajokortti. Ylipäätään nämä Kela-elättien marina on aina tätä samaa. Selkä kipeä, miehellä polvi paskana, ei ole kavereita avuksi, ei ajokorttia jne. Jessus sitä avuttomuuden määrää, kun pitäisi ihan itse kantaa tavaransa.
Muuttopalveluita käyttää vain varakkaat ja sossupummit. Normaalit työssäkäyvät ihmiset kantaa itse hikihatussa roinansa, koska yksinkertaisesti ei ole varaa maksaa toisille siitä.
Aikamoinen kantaminen ja kuljettaminen esim henkilöautolla Hesasta Ouluun. Tosi halpaa ajaa ees taas 1000 kertaa.
Tarkoitat varmaan, että toimeentulotuessa kehotetaan etsimään halvempaa asuntoa, mutta ei ne pakota, toimeentulotuessa otetaan vain sitten huomioon se tietty vuokra määrä, mikä on menoihin kunta kohtaisesti määritelty eli ette saa täysimääräisenä tukea vuokraan. Mutta, pakkoa ei ole muuttamiselle.
Ai eikö maksa? Ihme juttu. Johtuisiko se sitten siitä, että teiltä aikuisilta ihmisiltä odotetaan jonkinlaista osallistumista ja vastuunottoa itseltäänkin? Kuulostat siltä, että oletat kelan maksavan kaikille aikuisille viikkorahaa ihan van hengittämisestä. Käännypä vaikka vanhempiesi puoleen, he voivat maksaa kun noin avuttoman lapamadon kasvattivatkin.
Ai eikö maksa? Ihme juttu. Johtuisiko se sitten siitä, että teiltä aikuisilta ihmisiltä odotetaan jonkinlaista osallistumista ja vastuunottoa itseltäänkin? Kuulostat siltä, että oletat kelan maksavan kaikille aikuisille viikkorahaa ihan van hengittämisestä. Käännypä vaikka vanhempiesi puoleen, he voivat maksaa kun noin avuttoman lapamadon kavattivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin tollo on jo valmiiksi kelan elätti. Ollut jo ilmeisesti hyvän tovin kun nyt tuli ilmoitus ettei aiempi vuokra menee enää sellaisenaan läpi. Jos ei kuukausiin tai vuosiin kykene mitään työtä tai varasuunnitelmaa kehittämään, on todellakin tyhmä. Tämä maa on täynnä ilmaisia koulutuksia. On kausitöitä. On ties kuinka monta tuhatta avointa työpaikkaa, mutta nirsoillaan. On mahdollista muuttaa. Ja mikä valtaisa uutinen: on mahdollista myös itse työllistää itsensä ja perustaa toiminimi ja firma. Niin tuhannet ja tuhannet muutkin ovat tehneet. Ei tarvitse halvaantuneena maata laakereillaan ja odottaa, että se mystinen joku muu hoitaa sen työpaikan. Sen voi luoda myös itse. Ellei ole tyhmä. Ja avuton.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kelan pitäisi hoitaa homma kun itsehän tilanteen aiheuttivat.
Samaa mieltä. Kun kerran vaaditaan hakemaan edullisempi asunto (ja sehän ei myöskään ole Kelan mukaan probleema, jos halvempaa asuntoa ei ole, silti pitää sellainen etsiä), niin kyllä tämän vaatimuksen seurauksista pitää Kelan ottaa myös vastuu. Halvempaan muuttamisen tulee olla tosiasiallisesti mahdollista, jos sellaista kerran vaaditaan. Yhteiskunnan on otettava vastuu myös muista seurauksista mm apua lapsille, jos kaverisuhteet katkeavat muuton vuoksi. Ei se voi sellaista olla, että yksilöiltä vaan vaaditaan kohtuuttomia ja elätellään jotain toiveunia, että asiat järjestyy itsekseen ja joku muu selvittää sitten seuraukset.
Tyhmät ihmiset luulevat että se töiden saaminen on yksin työttömästä kiinni että työnantajillla ei ole mitään roolia. Fiksua olla hankimatta ajokorttia jos ei autoa tarvi. Ei sitä sen takia hankita että jos joskus sattuu tarvii jos kuitenkaan ei ole aikomusta autoa ostaa.
Mulla on auto ja kortti koska asun maaseudulla enkä halua kaupunkiin muuttaa. Täällä asuakseen pitää olla jos meinaa kaupoissa käydä ja muutenkin.
Työpaikan voi menettää vaikka olis miten fiksu. Meinaatko että kaikki lähemmäs puoli miljoonaa työtöntä ovat tyhmiä? Jos olet töissä ja joudut työttömäksi vaikka syystä joka ei johdu susta niin muutut tyhmäksi sillä sekunnilla? Sitten joudut elää säästöillä ennenkuin tukia saat ja kun säästöt loppuu niin olet täysin tukien varassa jos et uutta työpaikkaa saa.
Asiat ei kaikilla mene kuten esim. sulla. Maailma ei pyöri sen mukaan miten sä asiat koet ja miten asiat sun kohdalla tapahtuu.