Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela pakottaa meidät muuttamaan halvempaan asuntoon mutta maksaako Kela sitten vuokravakuuden 3 150 € ja muuttokustannukset 500-1000€?

Vierailija
06.04.2025 |

Ei minulla työttömällä ole varaa maksaa..

Kommentit (237)

Vierailija
21/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

En mene t:eri 

Vierailija
22/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat ovat kyllästyneitä saamattomiin lorvailijoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhanpäiväisille kommentoijille:

Riippuu asunnon kunnosta, koko vakuutta ei välttämättä saa takaisin. Töihinkään ei noin vain mennä. Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia, että voisi itse vuokrata pakettiautoa. 

Pitäskö Kelan myöntää sulle samointein ajokorttikin? Toiset käy sitä varten niin kutsutun autokoulun, mutta kai se noinkin käy.....

Mä muuten haluaisin rekkakortin, maksaisko Kela sen?

Vierailija
24/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asunnon kunnosta, koko vakuutta ei välttämättä saa takaisin. Töihinkään ei noin vain mennä. Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia, että voisi itse vuokrata pakettiautoa. 

Ja noinkaan yksinkertaia  asioita  ne turhanpäivöiset kommentoijat eivät kykene ymmärtämään. Tyhminä oletetaan että kaikilla on ajokortti ym.

Vierailija
25/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota.

Vierailija
26/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aikoinaan tein kuljetus liikkeessä sossun muuttoja

Vierailija
27/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kelan pitäisi hoitaa homma kun itsehän tilanteen aiheuttivat.

Ei ole aiheuttanut

Vierailija
28/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole tärkeämpää tekemistä?

Vierailija
29/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noinkaan yksinkertaia  asioita  ne turhanpäivöiset kommentoijat eivät kykene ymmärtämään. Tyhminä oletetaan että kaikilla on ajokortti ym.

Tyhmät ihmiset järjestävät asiansa niin, ettei ole töitä, ei ajokorttia, ei vuokravakuuksia, ei säästöjä, ei varaa muuttoapuun, ei ajokortillisia ystäviä, joilta vois pyytää apua... Hyvin on korttinsa pelanneet kieltämättä.

Vierailija
30/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limusiinillako olet muuttamassa? Muutin vuosi sitten. Suuri pakettiauto ja polttoaineet n. 75€. Kaksi kaveria mukaan, joille pitsat ja pari olutta. Rahaa meni n. 100€ ja aikaa n. 3 tuntia.

Vierailija
31/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajat ovat kyllästyneitä saamattomiin lorvailijoihin!

Meneehän esim. työnmarkkinatuesta  veroa 20pros.

Vierailija
32/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa kun muuttaa halpaan jossa vuokra on kriteerien mukaan,tietysti.miten tuliton voisi muuten muuttaa???

Olen miettinyt jos joskus itse joudun muuttaa halvempaan nyt ei ole ajankohtaista kun vuokra huomioidaan kokonaan mutta jos ensi vuonna vaikka joudun niin 50 kiloisena naisenako kannan oman sohvan ja sängyn yksin. Töissä kun muutin käyton muuttopalvelua. Minulla ei ole kuin hyvin vanhoja/sairaita sukulaisia. 

Vierailija
33/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koko vakuuden saa takaisin jos ei ole perseillyt siellä asunnossa.

Vierailija
34/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kelan pitäisi kaikki maksaa?

Jos Kela maksaa verotonta asumistukea ehtojensa mukaiseen asuntoon, niin eiköhän se riitä.

Liian isoon ja kalliiseen asuntoon ei pidäkään laittaa varonmaksajien rahoja tukena, hankkikoon jokainen sellaisen ihan itse sitten, kun on varaa sellaiseen omasta pussista.

Vierailija
35/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallis asunto sekin, josta vuokravakuus kahdelta kuukaudelta on 3150 euroa.

Vierailija
36/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa kun muuttaa halpaan jossa vuokra on kriteerien mukaan,tietysti.miten tuliton voisi muuten muuttaa???

Olen miettinyt jos joskus itse joudun muuttaa halvempaan nyt ei ole ajankohtaista kun vuokra huomioidaan kokonaan mutta jos ensi vuonna vaikka joudun niin 50 kiloisena naisenako kannan oman sohvan ja sängyn yksin. Töissä kun muutin käyton muuttopalvelua. Minulla ei ole kuin hyvin vanhoja/sairaita sukulaisia. 

Jos olet näitä, jotka miehiä vihaa ja pelkää, niin soita pari karhua mukaan.

Vierailija
37/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinähän saat nykyisestä vakuuden takaisin.

Olen eri ja oma vakuuteni on 300€, että eipä se paljoa lohduttaisi tuossa tilanteessa.

Vierailija
38/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kelalta. Noi katsotaan aina tapauskohtaisesti.

Vierailija
39/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa mitään. Ne vain antaa vakuuden sillä määrällä. Rahaa ei siirry. Kyllä niiden kuuluu maksaa muutto halvempaan.

Vierailija
40/237 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh juur tehtiin kuun vaihteessa muutto ilman apuvoimia motonetista kämänen kärry päiväksi kympillä ja nokkakärryt vitosella. Muita kuluja max 40e rustan muuttolaatikoihin