Varoitus työajan noudattamatta jättämisestä!
Onko aivan totta, että työnantaja voi antaa varoituksen lomalla työn tekemisestä?
Otin lomaa, jotta saisin rästityöt pois ja nyt sain työnantajalta siitä varoituksen! Onko tämä laillisesti aivan oikein?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin on paljon ilmaa työajassa, jos ehtii työajan puitteissa käydä ostoksilla ja vaihdella lamppujakin. Itsellä ei työaika meinaa riittää edes omiin hommiin, saati että pystyisin huoltomiehen hommia tekemään omieni ohella. Olisi kiva päästä tuollaiseen porvoolaiseen firmaan, jossa voi surutta merkitä työajaksi kaikki kodin kunnostustyöt, siivoamisen jne. jne.
No tässähän nimenomaan oli kyse siitä, että merkatako työajaksi vai ei? Ja ei ne johdot tai muut sieltä itsestään sisään kävele, ihan joku joutuu ne hankkimaan. Paljon kauemmin siinä huollon tilaamisessa, laskutustietojen toimittamisessa ja laskun hoitamisessa menisi, kun siinä parin minuutin lampun vaihdossa.
NO EI MERKATA. Lopeta tuo aivoton jankkaaminen helvetin va jakki!!!
No kyllä minä merkkaisin, jos jotain työasiaa joutuisin lähtemään hakemaan. En minä sitä omalla ajallani tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Kovin on paljon ilmaa työajassa, jos ehtii työajan puitteissa käydä ostoksilla ja vaihdella lamppujakin. Itsellä ei työaika meinaa riittää edes omiin hommiin, saati että pystyisin huoltomiehen hommia tekemään omieni ohella. Olisi kiva päästä tuollaiseen porvoolaiseen firmaan, jossa voi surutta merkitä työajaksi kaikki kodin kunnostustyöt, siivoamisen jne. jne.
Nuo asiathan voivat kuulua työsopimukseen. Olen ollut töissä pienissä yhdistyksissä ja meno on ollut juuri tuollaista, eli yhden ihmisen vastuulla voi olla vaikka laskutus, kukkien kastelu, ikkunoiden pesu, kokoustarjoiluiden osto kaupasta ja postin kuljetus.
Siitä vaan hakemaan vastaavaa paikkaa, jos niin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän nimenomaan oli kyse siitä, että merkatako työajaksi vai ei? Ja ei ne johdot tai muut sieltä itsestään sisään kävele, ihan joku joutuu ne hankkimaan. Paljon kauemmin siinä huollon tilaamisessa, laskutustietojen toimittamisessa ja laskun hoitamisessa menisi, kun siinä parin minuutin lampun vaihdossa.
NO EI MERKATA. Lopeta tuo aivoton jankkaaminen helvetin va jakki!!!
No sinä oletkin SAATANANA HOORANPENTU JOKA EI TAJUA MISTÄÄN VTTUAKAAN!!!
No kyllä minä merkkaisin, jos jotain työasiaa joutuisin lähtemään hakemaan. En minä sitä omalla ajallani tekisi.
Loisteputki omaan kotiisi ei ole mikään työasia. Kuinka helevtin tyhmää porukkaa täällä oikein on????
Vierailija kirjoitti:
Joku ne hommat joutuu tekemään ja pienissä organisaatioissa työnkuvat on aika laajoja. Jos ei itse tehdä, niin joka tapauksessa jostain ne joutuu tilaamaan ja sitä kautta hoitamaan. Samanlaisia tiloja toimistot ovat kuin koditkin ja samoja huoltotöitä joutuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Loisteputki omaan kotiisi ei ole mikään työasia. Kuinka helevtin tyhmää porukkaa täällä oikein on????
Siis työpaikalle sitä oltiin hakemassa. Jos jotain työhön tarvittavaa asiaa joudun kaupasta hakemaan, niin kyllä minä sen työajaksi merkkaan, tietenkin.
Millaisessa puuhastelupajassa vaativa asiantuntijajohtaja joutuu merkkaamaan erikseen työaikansa eikä ole kiinteällä kuukausipalkalla hommissa? Jopa minä, tavallisena toimistorottana, olen kuukausipalkkalainen. Ei ole siis hevonvtun merkitystä sillä, käynkö ostamassa lampun itse vai tilaanko huoltoyhtiön paikalle. Saman kuukauipalkan saan kummassakin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosilomalaki: Työnantaja ei saa pitää työntekijää työssä tälle kuuluvan vuosiloman aikana
Onko kukaan tässä ketjussa, edes ap, väittänyt tuollaista?
Ap nimenomaan on. Luepa aloitustekti ihan ajatuksen kanssa.
No ei ole. Lue itse:
Onko aivan totta, että työnantaja voi antaa varoituksen lomalla työn tekemisestä? Otin lomaa, jotta saisin rästityöt pois ja nyt sain työnantajalta siitä varoituksen! Onko tämä laillisesti aivan oikein?
Toisin sanoen ap:n työnantaja nimenomaan EI HALUNNUT hänen tekevän töitä lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis työpaikalle sitä oltiin hakemassa. Jos jotain työhön tarvittavaa asiaa joudun kaupasta hakemaan, niin kyllä minä sen työajaksi merkkaan, tietenkin.
Eihän oltu. Juurihan tuo jankkaaja kertoi, että kyse on hänen omasta kodistaan ja osakkaana hän itse vastaa lampuista. Hän on vaativissa asiantuntijatehtävissä pienessä firmassa, jossa toimarikin joutuu hoitamaan tällaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa puuhastelupajassa vaativa asiantuntijajohtaja joutuu merkkaamaan erikseen työaikansa eikä ole kiinteällä kuukausipalkalla hommissa? Jopa minä, tavallisena toimistorottana, olen kuukausipalkkalainen. Ei ole siis hevonvtun merkitystä sillä, käynkö ostamassa lampun itse vai tilaanko huoltoyhtiön paikalle. Saman kuukauipalkan saan kummassakin tapauksessa.
On sillä varmaan työnantajalle merkitystä joutuuko maksamaan huoltoyhtiön paikalle vai ei. Todennäköisesti heidän tuntitaksansa on suurempi kuin sinun tuntipalkkasi, jos kerran olet tavallinen toimistorotta etkä kovapalkkainen asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosilomalaki: Työnantaja ei saa pitää työntekijää työssä tälle kuuluvan vuosiloman aikana
Onko kukaan tässä ketjussa, edes ap, väittänyt tuollaista?
Ap nimenomaan on. Luepa aloitustekti ihan ajatuksen kanssa.
No ei ole. Lue itse:
Onko aivan totta, että työnantaja voi antaa varoituksen lomalla työn tekemisestä? Otin lomaa, jotta saisin rästityöt pois ja nyt sain työnantajalta siitä varoituksen! Onko tämä laillisesti aivan oikein?
Toisin sanoen ap:n työnantaja nimenomaan EI HALUNNUT hänen tekevän töitä lomalla.
Kyllä on. Jos ap tekee töitä lomalla, se tulkitaan siten, että työnantaja pitää ap:ta töissä lomalla. Juuri tästä syystä ap sai sen varoituksen. Hän aiheutti toiminnallaan sen, että työnantaja voi joutua vaikeuksiin, koska lain silmissä se on työntantaja joka vastaa tästä asiasta, ei työntekijä. Sitähän ei millään voi todistaa, onko aloite työnteosta lomalla lähtenyt ap:lta vai työnantajalta. Sopimusasioissa laki on aina heikomman puolella eli työnantaja joutuu vastuuseen, jos asiasta tehdään esim. oikeusjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä varmaan työnantajalle merkitystä joutuuko maksamaan huoltoyhtiön paikalle vai ei. Todennäköisesti heidän tuntitaksansa on suurempi kuin sinun tuntipalkkasi, jos kerran olet tavallinen toimistorotta etkä kovapalkkainen asiantuntija.
Ei sillä ole. Jokainen vähänkään kartalla oleva firma hoitaa kiinteistönhuoltosopimuksen kiinteähintaisella sopimuksella eikä suinkaan niin, että jokaisesta hommasta tulee erillinen lasku. Ihan järjetön ajatus, että käytettäisiin aikaa siihen, että joka homma maksetaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän oltu. Juurihan tuo jankkaaja kertoi, että kyse on hänen omasta kodistaan ja osakkaana hän itse vastaa lampuista. Hän on vaativissa asiantuntijatehtävissä pienessä firmassa, jossa toimarikin joutuu hoitamaan tällaisia asioita.
Ei, kun työpaikalle. Firma on se osakas siellä taloyhtiössä, missä toimisto on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUKUTAITO! Kerroin ihan selkeästi olevani kuukausipalkalla. Se tarkoittaa sitä, että minulla ei ole tuntipalkkaa, vaan saan joka kuukausi saman summan riippumatta siitä, kuinka monta tuntia teen töitä. Huoltosopimukset ovat yleensä kiinteitä sopimuksia, jotka laskutetaan tietyllä aikavälillä riippumatta siitä, miten paljon hommia on ollut. Eikä nuo perushuoltomiehet nyt mitään kovapalkkaisia asiantuntijoita ole, joten senkin puoleen kovin huvittavaa uhoamista sinulta.
Ei sillä ole. Jokainen vähänkään kartalla oleva firma hoitaa kiinteistönhuoltosopimuksen kiinteähintaisella sopimuksella eikä suinkaan niin, että jokaisesta hommasta tulee erillinen lasku. Ihan järjetön ajatus, että käytettäisiin aikaa siihen, että joka homma maksetaan erikseen.
Taloyhtiössä on toki huolto, joka sen vastuulle kuuluvat asiat hoitaa. En oikeasti nää mitään järkeä ottaa jotain erillistä huoltoyhtiötä, kun eipä niitä hommia niin paljon pienessä toimistossa kuitenkaan ole. Jos lamppu pitää kerran vuodessa vaihtaa, niin onhan se nyt järkevämpää hoitaa itse, jos sitä aikaa kuluu se pari minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun työpaikalle. Firma on se osakas siellä taloyhtiössä, missä toimisto on.
Ei ole osakas. Liikehuoneistot eivät ole mitään osakkeita niin kuin asunnot ovat. Ja aika usein firmat ovat niissä ihan vain vuokralaisina, koska se on taloudellisesti vähiten riskejä sisältävä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kyseessä on alaisten kysymykset mitä merkata työajaksi tai ehkä ennemmin kahvipöytäkeskustelut tuosta työajan määrittämisestä. Koko keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että meillä porukka pohtii välillä mitä merkata työajaksi ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä on toki huolto, joka sen vastuulle kuuluvat asiat hoitaa. En oikeasti nää mitään järkeä ottaa jotain erillistä huoltoyhtiötä, kun eipä niitä hommia niin paljon pienessä toimistossa kuitenkaan ole. Jos lamppu pitää kerran vuodessa vaihtaa, niin onhan se nyt järkevämpää hoitaa itse, jos sitä aikaa kuluu se pari minuuttia.
No ihan kuule se taloyhtiön huolto hoitaa nämä asiat. Et ole tainnut koskaan olla työelämässä, kun sinulle tulee uutena tietona, että liikehuoneisoissa on lähes aina kiinteistönhuoltosopimus, joka kattaa lampunvaihdot, vuotavien hanojen korjaamiset jne. jne. jne. Hyvin harvalla firmalla on niin epätoivoinen tilanne, että pitää käyttää talousjohtajaa tai vastaavaa lampunvaihtajana. Sillä talousjohtajalla on ihan omat hommansa hoidetavana. Nimenomaan järkevää on se, että jokainen hoitaa oman tonttinsa eikä ala säätää mitään ylimääräistä. Turha sille kiintestöfirmalle olisi maksaa, jos toimari hoitaa kaiken itse.
Se kuuluu hoitaa näin: Työnnät loisteputken perseeseesi. Sen jälkeen istut kuumalle saunan kiukaalle ja työnnät samalla haarukan pistorasiaan. Aika suorittamiselle alkaa N-Y-T NYT!!!