Sain tyttäret pienellä ikäerolla 90luvun lopussa ja annoin kauneimmat tietämäni nimet. Nyt harmittaa millainen leima noilla nimillä on
Esikoinen siis Janita ja pikkusisko Julia. Tytöt itse kyllä ovat tykänneet nimistään.
Kommentit (29)
Eipä se Janita ole sen pahempi kuin Jani. Aikansa lapsi, ja tuskin tulee uudelleen muotiin meidän elinikänämme. Julia taas on klassikko.
Julia on klassikko. Janita, no, jos itse tykkää, sitten ei mtään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Julia on tosi kaunis nimi 😍
Julia Tukiainen oli kaunis.😍
Pojan päiväkotikaveri oli tuohon aikaan Jemina. Leikkivät paljon yhdessä. Oli kyllä kaukana weeteestä Jeminan vanhemmat.
Mikä ihmeen leima noilla nimillä on? Minusta ihan normaaleja nimiä...
Ei ole mitään leimaa! Jos joku netin roskajoukko ja juoruakkalauma väittää näin, jätä omaan arvoonsa. Yrittävät tehdä rumaa leimaa, todennäköisesti kateuttaan. Ovat niin kauniita nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Pojan päiväkotikaveri oli tuohon aikaan Jemina. Leikkivät paljon yhdessä. Oli kyllä kaukana weeteestä Jeminan vanhemmat.
No, Jeminaa pahempaa WT-nimeä silti saa hakeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Jeminaa pahempaa WT-nimeä silti saa hakeaa.
Miinojen kannatus ja yleinen arvostus on viime kuukausina vai jo vuosina ollut kansan syvissä riveissä noussut. - Nimet heijastavat aina myös aikaansa...
Jemiina on jo melko vanha Suomessa käytössä oleva nimi. Paljon vähemmä "wt- nimi" se on minusta kuin vaikka Brooke tai Yessica - yhdistettynä suomenkieliseen sukunimeen, ilman nitään läheistä liitäntää toisen kielialueen läheiseen.
Sinkkumies
Mikä vika noissa nimissä on? Onhan nuo tuhat kertaa paremmat kuin nyky nimet esim. Daria, Fionaliina, Ruusunnuppu jne ...
Tyttäresi Janita ja Julia varmasti arvostavat äiti-muorinsa joulupäivän avautumistasi täällä vauva-palstalla. 😆
Nuo on neutraaleja aikansa nimiä. Ei lainkaan huonoja. Ei nuo nimet herätä mitään ajatuksia, ja mielestäni tuo on hyvän nimen merkki.
Itselläni on hyvin vahvasti sukupolvinimi. Se on kuitenkin ihan neutraali nimi. Toisaalta tällaisena lievästi ikäkriisisenä keski-ikäisenä se vähän harmittaa, kun nimeni kuultuaan jokainen pystyy arvaamaan muutaman vuoden tarkkuudella milloin olen syntynyt.
Tutun 2010-luvun loppupuolella syntyneiden lasten nimet ovat Minna ja Julia. Jotenkin harvinaisia nykyisin. Monet Minnat ovat 50 v ja Juliat 30 v.
No se lienee pääasia, että tyttäret itse pitävät nimistään, eivätkä heidän ninensä ainakaan omaan korvaani mitenkään erityisesti särähdä tai saa minua ajattelemaan, että mitä ihmettä nimenantaja (tai nimen ottanut) on aikanaan ajatellut nimeä valitessaan ja siitä päättäessään...
Sinkkumies