Varoitus työajan noudattamatta jättämisestä!
Onko aivan totta, että työnantaja voi antaa varoituksen lomalla työn tekemisestä?
Otin lomaa, jotta saisin rästityöt pois ja nyt sain työnantajalta siitä varoituksen! Onko tämä laillisesti aivan oikein?
Kommentit (188)
Kukaan ja mikään ei estä työntekoa lomalla.
Nyt kyllä pitää ihmetellä ap:n toimintaa; ottaa lomaa, jotta voisi tehdä rästityönsä pois? Wtf?
Itse olen tehnyt joka lomalla hieman töitä, eli lukenut sähköposteja ja vastaillut, vastannut puheluihin jne.
Tykkään tehdä noin, enkä halua esim. kuukauden loman jälkeen tulla hoo moilasena purkamaan ruuhkaa, vaan lomalta paluu on varsin miellyttävä.
Eipä tämä tietenkään kaikille ole passeli, eikä läheskään kaikissa töissä pysty näin tekemään.
Itse teen yleensä kaikki hankinnat päivällä työpäivän aikana, jotta olisi selkeää laittaa työajaksi, kun on keskellä työpäivää. Pakettien vienti postiin on vähän sillä rajalla, kun vien aina töistä lähtiessä autolla kodin vieressä olevaan postiin. Itse merkkaan sen ajan mukaan, kun olisin vienyt työpaikan lähipostiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin mielenkiinnosta kysyn teiltä etätöissä olevilta. Miten te toimitte, jos se tietokoneen latausjohto hajoaa, oletteko oikeasti monta päivää tekemättä työtä, ennenkuin posti teille uuden johdon tuo?
Normaalisti menisin työpaikalle ja hakien uuden johdon tai välineet sieltä. Kerran kuitenkin puhelimen laturi hajosi työmatkalla, joten silloin menin ihan kauppaan ja ostin uudet. Ja suht isossa firmassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ja mikään ei estä työntekoa lomalla.
Nyt kyllä pitää ihmetellä ap:n toimintaa; ottaa lomaa, jotta voisi tehdä rästityönsä pois? Wtf?
Itse olen tehnyt joka lomalla hieman töitä, eli lukenut sähköposteja ja vastaillut, vastannut puheluihin jne.
Tykkään tehdä noin, enkä halua esim. kuukauden loman jälkeen tulla hoo moilasena purkamaan ruuhkaa, vaan lomalta paluu on varsin miellyttävä.
Eipä tämä tietenkään kaikille ole passeli, eikä läheskään kaikissa töissä pysty näin tekemään.
Joku sähköpostien luku nyt on normaalia, mutta tuossa ap:n tapauksessa kyse ei ollut siitä. Kyllä tuollainen kokoaikainen työnteko on lomalla kielletty, ellei ap ole johtoasemassa työaikalain ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tulee työnrästejä? Mitä työajalla teet ja miksi ne pitää hoitaa vapalla ajalla?
Toisilla on niin paljon töitä, että siihen ei vaan yksinkertaisesti työaika riitä.
En ole ap, mutta kyllä itsekin teen keskimäärin 20h/vko töitä työajan päälle jotta kaiken saa hoidettua.
Kenellään ei ole töitä niin paljon, että niitä on pakko tehdä työajan ulkopuolella. Jos työaika ei riitä, sitten työantaja taho palkkaa lisää työntekijöitä tai karsii vastaanottamiaan asiakkuuksia. Elämässä pitää olla muutakin kuin työtä.
Seuraavan kerran kun on ylennys tiedossa, kenen luulet paikan saavan?
Sinunlaisten, jotka tuijottaa työaikaansa liiton kirja kädessä vai sen joka hoitaa työnsä loppuun kellonajoista välittämättä?
Ja kuka sen päättää, mitä toinen ihminen elämässään tekee? Toisille se työ tosiaan on intohimo, ja ainoa asia mitä haluaa tehdä.
Eiköhän tässä jonkinmoinen tasapaino ole paras. Totta kai järkevä työntekijä joustaa välillä, mutta kyllähän vuoden aikana niiden tuntien tulisi tasoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaanhoitajat elä irrallaan muusta yhteiskunnasta, vaan heillä on käytössään ihan samat tiedot erilaisista työtehtävistä kuin sinullakin. Yllättikö?
Selkeästi tässä ketjussa kirjoittava sairaanhoitaja ei ymmärtänyt haastetta.
No ei varmasti ymmärtänyt, kun sinun kuvaamaasi haastetta ei ole muilla kuin sinulla. Ei edes meillä, jotka teemme etätöitä joustavalla/vapaalla työajalla. Kaikki muut paitsi sinä osaavat kertoa, milloin ovat töissä ja milloin eivät. Turhaan sinä siitä sairaanhoitajalle räyhäät, että kapasiteettisi ei riitä noin yksinkertaisen asian hahmottamiseen.
Tässä pari esimerkkiä. Aamulla menen kahvin kanssa koneelle ja avaan päivän lehden. Lukiessani talousuutiset merkkaanko työn alkamaan vai en? Lähden illalla hakemaan hajonneen tietokoneen johdon til
Kaikkihan nuo ovat työaikaa, tietenkin. Kaikki liittyvät työntekoon. Jos viikonloppuisin teen omasta halusta töitä, niin en niistä mitään viikonlopputunteja merkkaa, vaan ihan normi tunnit.
Ihan noin mielenkiinnosta kysyn teiltä etätöissä olevilta. Miten te toimitte, jos se tietokoneen latausjohto hajoaa, oletteko oikeasti monta päivää tekemättä työtä, ennenkuin posti teille uuden johdon tuo?