Kysymys isille, jotka ovat niukasti tai ei ollenkaan tekemisissä lapsensa kanssa
Kysymykseni on osoitettu miehille, jotka ovat harvakseltaan tai ei ollenkaan tekemisissä oman lapsensa kanssa.
Miksi et ole tekemisissä lapsesi kanssa? Mikä siihen on syynä? Tai jos tapaat/soittelet lapsesi kanssa harvoin, niin miksi et ole useammin yhteydessä, esim. Videopuhelulla?
Kerran Tinderissä eräs mies sanoi, että hänellä on exän kanssa kolme lasta, joista yhdellä on lievä kehitysvamma, eikä hän suostu tulemaan hänen luokseen eikä tämä mies halua viettää aikaa exänsä asunnossa, että voisi siellä edes olla lapsensa kanssa.
Tähän saavat myös vastata yh-äidit, jotka tietävät syyn sille, että miksi lapsen isä ei ole tekemisissä lapsesi kanssa.
Kommentit (116)
Olen nainen mutten ole tekemisissä lapsen kanssa.
Miksi et ole tekemisissä lapsesi kanssa? Mikä siihen on syynä? Tai jos tapaat/soittelet lapsesi kanssa harvoin, niin miksi et ole useammin yhteydessä, esim. Videopuhelulla?
- koska lapsen isä on todella vaarallinen ja aiheuttanut minulle erittäin vakavia fyysisiä ja henkisiä haittoja käytöksellään, sekä kohdistanut minuun rikoksia. Myös muihin naisiin.
Kerran Tinderissä eräs mies sanoi, että hänellä on exän kanssa kolme lasta, joista yhdellä on lievä kehitysvamma, eikä hän suostu tulemaan hänen luokseen eikä tämä mies halua viettää aikaa exänsä asunnossa, että voisi siellä edes olla lapsensa kanssa.
- minä en halunnut lapsena tavata isää koskaan, sillä oli aggressiivinen ja seksuaalisesti virittäytynyt. Veljen seurassa oli siedettävää vierailla, yksin koin tapaamiset e r i t t ä i n ahdistavina. Lopetin tapaamiset heti kun mahdollista.
Lapset aistivat enemmän kuin aikuiset. He aistivat väkivaltaiset ajatukset, muistot, ym. He näkevät näistä painajaisia ja kokevat ahdistusta. Jos lapsi ei halua tavata jotakin aikuista, uskokaa tätä, älkääkä pakottako. Jos lapsi sanoo pelkäävänsä jotakin aikuista, uskokaa tätä, älkääkä pakottako.
Mitä mieheen tulee joka on poistettu lastensa äidin ja lasten elämästä, hippulat vinkuen pakoon. Myytti hullusta eksästä on myytti. Se nainen ei aivan satavarmasti ollut hullu ennen miehen tapaamista ja tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten todella, todella monet miehet tekee lapsia ihan vain sen takia että nainen haluaa.
Tiedetään. Siksihän tämäkin avaus on tehty, koska liian monilla miehillä ei ole munaa ilmaista omaa tahtoaan. Näille mieheksi itseään kutsuville rassukoille pllu on tärkeämpi asia kuin lapset.
Niin. Mies on siittävä koiras. Mikä tässä tulee teille vielä yllätyksenä? Mikä on se myyttinen mieshahmo-fantasia, jota yritätte siittävässä koiraassa nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi ei halua tavata isäänsä, isän valinnoissa joku on mennyt pahasti pieleen. Normaalissa isäsuhteessa ei synny tilannetta, että lapsi systemaattisesti kieltäytyy tapaamasta isäänsä. Edes sairaassa isäsuhteessa ei sellaista välttämättä synny, vaan lapsi saattaa haluta isän luokse, vaikka siellä olisi hengenvaarallista. Lapset rakastavat vanhempiaan välillä sokeuteen asti. Eli suhde lapseen on jäänyt kokonaan muodostumatta, jos lapsi ei koskaan halua nähdä isäänsä.
Kotona voi lapsen olla mahdotonta asua sen jälkeen kun kertoo äidille että haluaa olla isän kanssa tekemisissä
Lapsihan voi muuttaa isänsä luokse. Iskä voi laittaa prosessin aluille.
Miten naiivia :D Lapsi ei todellakaan voi tuosta vaan muuttaa isäll
Ymmärsin edellistä edellisen olevan sarkasmia. Isä valehtelee, ettei exä anna tavata lapsia ja lapsen äidin luona asuminen muuttuisi hel tiksi, jos hän vaatisi lapsia luokseen ja lapset vielä viihtyisivät isällä. Summa summarum isän sädekehä on kiillotettu plus ei tarvitse rajoittaa elämää lasten tapaamisilla ja hoitamisilla.
En osaa ihan selittää, mutta tavallaan lapset olivat jo alusta alkaen äitinsä lapsia. Äiti valitsi mm. Nimet, ja heillä oli alun alkaen sopimus, että äiti hoitaa asiat. Kyse oli siis myös heidän keskinäisestä sopimuksestaan. Veljeni ei siis yksipuolisesti ole päättänyt, että äiti hoitaa kaiken.
--
Ei sun tarvitse selittää. Tuli jo selväksi, että veljesi on munaton mies, jolla ei ollut pokkaa ilmaista omaa tahtoaan, vaan suostui pelkästään pllunsaamisen takia tulemaan isäksi vasten omaa tahtoaan. Tuollaiset miehet pitäisi steriloida jo teininä. Säästyisi moni lapsi traumoilta ja terapiareissuilta ja huonoilta parisuhteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten todella, todella monet miehet tekee lapsia ihan vain sen takia että nainen haluaa.
Tiedetään. Siksihän tämäkin avaus on tehty, koska liian monilla miehillä ei ole munaa ilmaista omaa tahtoaan. Näille mieheksi itseään kutsuville rassukoille pllu on tärkeämpi asia kuin lapset.
Niin. Mies on siittävä koiras. Mikä tässä tulee teille vielä yllätyksenä? Mikä on se myyttinen mieshahmo-fantasia, jota yritätte siittävässä koiraassa nähdä?
Mies on ihan ihminen siinä missä nainenkin. Jopa sinulla on peniksen lisäksi myös aivot, vaikka sitä ei heti uskoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysymys on osoitettu vain iseille?
t. lapsi, jota oma äiti ei halunnut tavata edes vauva-aikana
Aika marginaalitapauksia tällaiset äidit roisin kuin isät.
Sekö estää keskustelun, että tapauksia on vähemmän? Vai onko tässäkin kyse mammapalstalle tyypillisestä "haukutaan vain miehiä" ajatusmaailmasta?
Eiköhän äideillä ole aina hyvin vakava mt-ongelma tai nisti-ongelma, jos ei halua lastaan nähdä. Isien syyt moninaisimmat. Siksi relevanttia kysyä näin. Eri
Tai sitten se mies on vaarallinen. Ei laki suojele millään tasolla naista miehen teoilta. Esim. niiden kaikkien asioiden lisäksi mitä mies minulle teki, hän mm. suoraan silmieni edessä kannusti lasta pahoinpitelemään minua - siis vauvana. Läpällä. Pilkkasi ja haukkui vauvaa.
En ole typerys. Jos mies on väkivaltainen minua kohtaan ja agitoi poikalasta pahoinpitelemään minua vauvasta asti, osaan kyllä laskea 1+1 miten tilanne tulee etenemään lapsen kasvaessa.
Katsos kun minun elämäni on oikeasti ihan hyvää sinkkunakin. En käytä päihteitä, ei ole diagnooseja, kaikki on kunnossa. Mutta se että joku pahoinpitelee minua ja välineellistää sekä usuttaa lastani pahoinpitelemään minua ei kuulosta sellaiselta kohtalolta, jonka ansaitsen.
Yksityiskohtiin siitä, miksi synnytin lapsen, en viitsi mennä tunnistusriskin vuoksi. Mutta sanotaanko nyt näin, että sekään ei mennyt "oikein".
Onkohan turhaa toiveajattelua että lapseni isä palaisi näkemään lastaan kun on nyt poistanut sähköpostini blokkauksen.? Voi kuulostaa naurettavalta mutta puoli vuotta sitten hän kirjoitti kirjeen jossa ilmoitti ettei aio tavata lasta kun vasta kun tämä on täysi ikäinen..
Sitten blokkasi kaikkialta. Nyt oli lapsen synttärini aikaan poistanut sähköposti blokkauksen ja lähetin hänelle lapsestamme kuvia. Ei kuulu kuitenkaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ihan selittää, mutta tavallaan lapset olivat jo alusta alkaen äitinsä lapsia. Äiti valitsi mm. Nimet, ja heillä oli alun alkaen sopimus, että äiti hoitaa asiat. Kyse oli siis myös heidän keskinäisestä sopimuksestaan. Veljeni ei siis yksipuolisesti ole päättänyt, että äiti hoitaa kaiken.
--
Ei sun tarvitse selittää. Tuli jo selväksi, että veljesi on munaton mies, jolla ei ollut pokkaa ilmaista omaa tahtoaan, vaan suostui pelkästään pllunsaamisen takia tulemaan isäksi vasten omaa tahtoaan. Tuollaiset miehet pitäisi steriloida jo teininä. Säästyisi moni lapsi traumoilta ja terapiareissuilta ja huonoilta parisuhteilta.
No, minä tunnen veljeni aika hyvin. Munaton hän ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihan ihminen siinä missä nainenkin. Jopa sinulla on peniksen lisäksi myös aivot, vaikka sitä ei heti uskoisikaan.
Minä en kokenut noin tyttölapsena. Äidin seurassa oli paljon mukavampaa, turvallisempaa ja pystyin hengittämään.
Se että isä haluaa tavata lapsia on varmasti totta. Mutta haluaako lapsi tätä on ihan eri asia. Moni vauvakin alkaa itkemään jos mies pitää heitä, koskettaa heitä, saattaa pelätä jopa tämän ääntä. Miehen halu vauvaa tai lasta kohtaan ei tee sitä vauvalle tai lapselle luonnolliseksi, turvalliesksi tai mukavaksi. Lakiteksti ei muuta biologiaa. Päin vastoin, tuollaisen pakottaminen saattaa jättää lapsiin todella pahoja psyykkisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan turhaa toiveajattelua että lapseni isä palaisi näkemään lastaan kun on nyt poistanut sähköpostini blokkauksen.? Voi kuulostaa naurettavalta mutta puoli vuotta sitten hän kirjoitti kirjeen jossa ilmoitti ettei aio tavata lasta kun vasta kun tämä on täysi ikäinen..
Sitten blokkasi kaikkialta. Nyt oli lapsen synttärini aikaan poistanut sähköposti blokkauksen ja lähetin hänelle lapsestamme kuvia. Ei kuulu kuitenkaan mitään.
Täysin turhaa haihattelua. Älä anna mitään tuollaiselle luuserille. Ei ansaitse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
No, minä tunnen veljeni aika hyvin. Munaton hän ei kyllä ole.
Sinä olet jäävi arvioimaan. Kyllähän jokaiselle normaaliälyiselle on selvää, että mies on munaton, jos ei ole valmis olemaan isä ihan kaikille lapsilleen tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
No, minä tunnen veljeni aika hyvin. Munaton hän ei kyllä ole.Sinä olet jäävi arvioimaan. Kyllähän jokaiselle normaaliälyi
Minäkin itse asiassa nykytietojeni valossa ottaisin mieluummin isäksi sellaisen miehen joka ei vaadi läsnäoloa ja aktiivista isyyttä, vaan on enemmän sinut oman luontonsa kanssa ja kunnioittaa naisen emo-luonnetta. Poikalapsen toki pyrkisin tutustuuttamaan isään vähän vanhemmalla iällä. Ihan pieni lapsi tarvitsee kuitenkin ensisijaisesti äitiään ja tarvitsee tätä 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
No, minä tunnen veljeni aika hyvin. Munaton hän ei kyllä ole.Sinä olet jä
Ai sä olitkin vain emohullu. No se selittääkin sen, miksi puolustelet "miestä", joka ei ota vastuuta teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit harrastavat tuota kaikkea. Lasten hylkäämistä, katoamista ja tulemista oman mielen mukaan (vaikka vuosiksi tai vuosikymmeniksi), blokkailua ja blokkien purkua.
Hei, mies on ilmoittanut, ettei aio tavata lasta. Lopeta kuvien lähettely ja nollakontakti isään. Käännä asia niin päin, että ei todellakaan ole tervetullut, kun lapsi on aikuinen, koska teidän perhe ei kaipaa, tarvitse eikä halua noin luokatonta isää.
Olen itse tuollaisen isän lapsi ja suhtautuminen isään oli ihan liian ymmärtävää ja se vaikutti koko elämän kaikkiin rajoihini ja johti huonoihin tilanteisiin. Olen nyt keski-ikäisenä terapiassa opettelemassa sitä vastarintaa, rajaa ja oikeutettua suuttumusta, mikä jäi tekemättä vuosikymmenet sitten.
Mies teki heti eron jälkeen selväksi, ettei tarvitse tuoda lasta hänen luokseen hoitoon koska silloin pääsisin menemään jonnekin.
Niinpä kävimme muutaman kerran iskän luona kylässä, että lapsi edes näkisi isäänsä. Isä ei jutellut lapselle, vaan kehui minulle matkojaan ja naisjuttujaan. Lapsi kyllästyi pian noihin vierailuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit harrastavat tuota kaikkea. Lasten hylkäämistä, katoamista ja tulemista oman mielen mukaan (vaikka vuosiksi tai vuosikymmeniksi), blokkailua ja blokkien purkua.
Hei, mies on ilmoittanut, ettei aio tavata lasta. Lopeta kuvien lähettely ja nollakontakti isään. Käännä asia niin päin, että ei todellakaan ole tervetullut, kun lapsi on aikuinen, koska teidän perhe ei kaipaa, tarvitse eikä halua noin luokatonta isää.
Kiitos paljon, tää oli tosi arvokas ja tärkeä viesti. Hänessä oli tosi nrsisitisia piirteitä kun pari kertaa oli Suomessa muutaman viikon. Koitti tehdä minua mustasukkaiseksi flirttailemall tuntemattomille naisille ja sitten muutamissa hetkissä kun olisin tarvinnut myötätuntoa hän sanoi ettei osaa olla empaattinen.
Olen ajatellut että tosta huolimatta olisi hyvä lapselle että näytän isästä kuvia ja puhun neutraalisti, mitä mieltä olet? Mutta tuo on totta että minun pitää näyttää lapseni arvo äijälle ja osoittaa ettei ole ok temppuilla noin ja on Off suhdetta ei ole ok olla omaan lapseen!
Mun kysymys näille isille on, että oliko lapsen/lasten hankinta 100% ex.vaimon päätös.
Tämähän on siis "the suurin" epätasa-arvo, mikä edelleen vallitsee, suurempi kuin armeija asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
No, minä tunnen veljeni aika hyvin. Munaton hän ei kyllä ole.Sinä olet jäävi arvioimaan. Kyllähän jokaiselle normaaliälyi
Kyllä, olen jäävi, mutta en silti sanoisi, että sadan hengen menestyvän yrityksen toimitusjohtaja olisi ihmisenä munaton. En tässä kuitenkaan ala hänen motiivejaan avaamaan, vaikka joistain tiedän.
En ole tuo emohullu alempaa.
T. veljensä sisko
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen mutten ole tekemisissä lapsen kanssa.
- koska lapsen isä on todella vaarallinen ja aiheuttanut minulle erittäin vakavia fyysisiä ja henkisiä haittoja käytöksellään, sekä kohdistanut minuun rikoksia. Myös muihin naisiin.
- minä en halunnut lapsena tavata isää koskaan, sillä oli aggressiivinen ja seksuaalisesti virittäytynyt. Veljen seurassa oli siedettävää vierailla, yksin koin tapaamiset e r i t t ä i n ahdistavina. Lopetin tapaamis
No nyt oli sakeeta huttua tämä