Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys isille, jotka ovat niukasti tai ei ollenkaan tekemisissä lapsensa kanssa

Vierailija
22.03.2025 |

Kysymykseni on osoitettu miehille, jotka ovat harvakseltaan tai ei ollenkaan tekemisissä oman lapsensa kanssa. 

Miksi et ole tekemisissä lapsesi kanssa? Mikä siihen on syynä? Tai jos tapaat/soittelet lapsesi kanssa harvoin, niin miksi et ole useammin yhteydessä, esim. Videopuhelulla?

Kerran Tinderissä eräs mies sanoi, että hänellä on exän kanssa kolme lasta, joista yhdellä on lievä kehitysvamma, eikä hän suostu tulemaan hänen luokseen eikä tämä mies halua viettää aikaa exänsä asunnossa, että voisi siellä edes olla lapsensa kanssa. 

Tähän saavat myös vastata yh-äidit, jotka tietävät syyn sille, että miksi lapsen isä ei ole tekemisissä lapsesi kanssa.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ulospäin hieno ydinperhe. Isä proffa ja äitikin virassa. Mutta käytännössä olisi ollut ihan sama vaikkei isää olisi ollut. 

Isä ei koskaan puhunut meille lapsille mitään, teki tärkeitä töitään, kotona luki lehteä, katsoi uutisia ja keskusteli äitini kanssa. 

Asuimme äitini perimässä talossa, ja äitini venytti penniä, että sai meille vaatteet, ym pakolliset jutut. 

Isäni oli pihi ja säästi omat rahansa itselleen. Osti kuitenkin veljensä kanssa uusia autoja, kävi harrastusmatkoillaan ympäri maailman, osti urheiluvälineitä, tietokoneita ym itselleen. Tuki omaa sukuaan. 

Välillä katsoi meitä hämmästyneenä ikään kuin ihmetellen keitä me lapset oikein olemme js mitä teemme kodissaan. Olemme kuitenkin todistetusti hänen lapsiaan, hänellä oli pari ulkoista, periytyvää seikkaa jotka oli meilläkin, että mikään tällainen ei ollut syy. 

Emme faktuaalisesti olleet hänelle olemassa mitenkään. En muista hänen sanoneen mitään sellaista minulle, mikä olisi jäänyt mieleen. En edes muista oliko paikalla rippi- ja yo-juhlissani. Kuvissa ei näy.. 

Vierailija
102/116 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapseni isä asuu ulkomailla (länsi Euroopassa) ja lapsi sai alkunsa lomaromanssista.

Isä näki lastamme 2 krt sitten päätti että liian vaikeaa. Itse pidän hänelle ovia kyllä auki ja olen tehnyt sen selväksi koska lapsen olisi parempi tuntea isänsä jotenkin mutta tietysti ei ole hyväksi toistuvat feidailutkaan. 

En kaipaa tähän kuittailuja: tämä on oikeaa elämää meille ja pitää minua valveilla monet yöt kun olisin toivonut asioiden menneen toisin. 

Suomi-mamma lomailee. Tuliaisina isätön lapsi.

Joku sentään tekee lapsia toisin kuin tuollainen mieslapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te joiden lasten äidit " ei anna tavata" tai ovat "vieraannuttaneet" teidät lapsista niin en usko yhtään sanaa. Todellisuus on nimittäin se, että esim minun eksä saa tavata lapsia. Ei ollut riittävä peruste että hakkasi minut lasten edessä ja iski puukon kasvojeni viereen. Ei tehnyt nääs mitään lapsille, joten tavata saa jopa uhkasakon nojalla. Eli joko olette tehneet lapsille jotain kerrassaan hirvittävää tai puhutte paskaa.

Miten ihmeessä lasten annetaan tuollaisessa tilanteessa tavata isää? Tai miksi ne lapset haluaa tavata?

Ei ne haluakaan. Ovat alle 12 niin eivät saa itse päättää, jos en anna lapsia niin saan 1000€ uhkasakon. Lapset huutavat jaloissani ja roikkuvat takissa että älä mene. Pakko on antaa. Tällaisilla sekopäillä ei tässä maassa ole kuin oikeuksia.

Eniten ihmetyttää miten saatoit olla niin arvostelukyvytön että lisäännyit tuollaisen miehen kanssa, vieläpä useamman kerran?

Vierailija
104/116 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysymys on osoitettu vain iseille? 

t. lapsi, jota oma äiti ei halunnut tavata edes vauva-aikana

Aika marginaalitapauksia tällaiset äidit roisin kuin isät.

Ja tämänkö pitäisi lohduttaa äitinsä hylkäämää lasta?

Vierailija
105/116 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIksi, että naisen kanssa oli sovittu, ettei lapsia tule. Olin liian nuori vasektomiaan, joten käytin kumia. Epäilen että akka kaapi mällit kortsun pohjalta toosaansa. Myöhemmin myönsi että halusi lapsia vaikka minulle väitti muuta. Elarit olen maksanut, muuten en ole ollut tekemisissä.

Vierailija
106/116 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys täytyy osoittaa ex-vaimolleni ja lasteni äidille. Erosi, vei lapset,muutti uuden luo - vieraannutti.

Mikä esti sinua ottamasta selvää, missä lapset ovat ja vaatimasta tapaamisia tarvittaessa oikeusteitä myöten?

Ei vanhemmalla ole tapaamisoikeutta mitä vaatia oikeusteitse. Tapaamisoikeus on lapsen oikeus tavata vanhempaa.

Höpöhöpö. Jos tosissasi haluat tavata lapsiasi, kyllä se onnistuu. Suomessa kun ei ole lakia, jonka nojalla toinen huoltaja voi estää toista tapaamasta lapsiaan ilman erittäin painavia perusteluja. Pelkkää selitteyä tuollainen "ei mulla ole mitään oikeuksia". 

Näinpä. Tuosta aiheesta on väitöstutkimuksia oikeustieteen alalta, miten hallintolain toteuttaminen lapsen edun (joka on  vanhemmilla usein eriävä) toteutuu. Asian päättää viimekädessä tuomari. Jos oikein sössii asiat eikä valvotut ja tuetut tapaamisetkaan ole enää lapsen edun mukaista, silloin noin voi viimekädessä todeta, että ei ole oikeuksia. 

Vierailija
107/116 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eniten ihmetyttää miten saatoit olla niin arvostelukyvytön että lisäännyit tuollaisen miehen kanssa, vieläpä useamman kerran"

Lainaaminen ei toimi mobiililla, niin mennäänpä näin. Joo en minäkään, valitettavasti kristallipallo oli tuossa kohtaa epäkunnossa. Eikä mieskään ilmoittanut että lasten ollessa muutaman vuoden ikäinen aikoo avata korkin ja ryhtyä ryyppäämään. 

Vierailija
108/116 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIksi, että naisen kanssa oli sovittu, ettei lapsia tule. Olin liian nuori vasektomiaan, joten käytin kumia. Epäilen että akka kaapi mällit kortsun pohjalta toosaansa. Myöhemmin myönsi että halusi lapsia vaikka minulle väitti muuta. Elarit olen maksanut, muuten en ole ollut tekemisissä.

Tätä samaa satua sepittää muuten jokainennä vastuuntunnoton nilkki. Oikeasti eivät ole ottaneet vastuuta ikinä . 

Vierailija
109/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa satua sepittää muuten jokainennä vastuuntunnoton nilkki. Oikeasti eivät ole ottaneet vastuuta ikinä . 

Ei ole mitään satua. Tokikaan en tiedä, oliko raskaus vahinko vai ei, mutta ainakaan nainen ei syönyt pillereitä vaikka niin väitti. Ja tosiaan, vastuuta en ole ottanut, koska en halunnut ottaa. Juuri siksi vähän niinkuin sovittiin, ettei lapsia tule. Koska en halunnut kantaa vastuuta lapsista. Capisce?

Vierailija
110/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eniten ihmetyttää miten saatoit olla niin arvostelukyvytön että lisäännyit tuollaisen miehen kanssa, vieläpä useamman kerran"

Lainaaminen ei toimi mobiililla, niin mennäänpä näin. Joo en minäkään, valitettavasti kristallipallo oli tuossa kohtaa epäkunnossa. Eikä mieskään ilmoittanut että lasten ollessa muutaman vuoden ikäinen aikoo avata korkin ja ryhtyä ryyppäämään. 

Jos olisit valinnut kilttimiehen, ei tätäkään ongelmaa olisi. 

Vierailija
111/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on teini-iän hairahdus, jonka silloinen partneri päätti omin päin pitää.

Hänellä on isäpuoli jonka kanssa kasvoi.

Ei minulla ollut osaa päätökseen hänen pitämisestään, eikä mitään yhteyttä muutenkaan.

Nuorempana asia oli erittäin arka, mutta ei enää moniin vuosiin.

Vierailija
112/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas vieraannutettujen isien SYYLLISTÄMIS - ja HAUKKUMISKETJU!

67 alanuolta kertoo akoista kaiken.

Vierailija
113/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraannuttava synnyttäjä, jota ei kiinnosta Suomen laki, ihmisoikeudet, lapsen etu, tai käräjien määräys

elarit yllättäen kiinnostaa

Suomi on fasistinen maa, joka tukee vieraannuttamista ja ihmisoikeusrikoksia

Vierailija
114/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas vieraannutettujen isien SYYLLISTÄMIS - ja HAUKKUMISKETJU!

Ikävä pilata fantasiasi, mutta kyllä se monilla on ihan isän oma päätös, ettei ole yhteydessä lapseensa. Turha uhriutua, kun tilanne ei ole ihan noin yksioikoinen. 

Olet vain fasisti, joka keksii tekosyitä rikkoa lakia ja ihmisoikeuksia. Taidat äänestää vihreitä, kuten usea vieraannuttava fasisti. Vihreät profiloituu vihreiden fasistien ja luonnontuhoajien puolueena.

Vierailija
115/116 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieraannuttaminen on ihan todellinen ilmiö, vaikka mammat täällä kuorossa muuta väittävät. Seurasin sivusta tilannetta, jossa äiti toistuvasti jätti lapsen tuomatta sovittuihin tapaamisiin. Oikeutta käytiin pari vuotta, ja lopulta sossut poliisin avustuksella hakivat lapsen isälleen. Mutta siinä ajassa nainen oli jo ehtinyt aivopestä lapsen täysin isää vastaan. Oli selvää, että tapaamiset eivät olleet kummallekaan miellyttäviä, kun hysteerisesti itkevä lapsi vaatii koko ajan päästä takaisin äidin luo.

Vierailija
116/116 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ulospäin hieno ydinperhe. Isä proffa ja äitikin virassa. Mutta käytännössä olisi ollut ihan sama vaikkei isää olisi ollut. 

Isä ei koskaan puhunut meille lapsille mitään, teki tärkeitä töitään, kotona luki lehteä, katsoi uutisia ja keskusteli äitini kanssa. 

Asuimme äitini perimässä talossa, ja äitini venytti penniä, että sai meille vaatteet, ym pakolliset jutut. 

Isäni oli pihi ja säästi omat rahansa itselleen. Osti kuitenkin veljensä kanssa uusia autoja, kävi harrastusmatkoillaan ympäri maailman, osti urheiluvälineitä, tietokoneita ym itselleen. Tuki omaa sukuaan. 

Välillä katsoi meitä hämmästyneenä ikään kuin ihmetellen keitä me lapset oikein olemme js mitä teemme kodissaan. Olemme kuitenkin todistetusti hänen lapsiaan, hänellä oli pari ulkoista, periytyvää seikkaa jotka oli meilläkin, että mikään tällainen ei ollut syy. 

Emme faktuaalisesti

Kuulostaa todella tutulta. Myös oma isäni hyvässä virassa. Tiedän faktana, ettei ollut ylppäreissäni tai rippijuhlissa.

Nykyään netti mahdollistaa tiedonsaannin niin harvempi nainen jää tai ryhtyy tuollaisiin liittoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi