Loukkaantuisitko jos joku sanoisi että "näytätpä vanhalta"?
Kommentit (117)
En. Sehän on tosiasia. Eihän +80 mummo voi muulta näyttääkään.
Ootteko oikeasti sitä mieltä että 50 vuotias on vanha ja näyttää vanhalta? Ette sitten oo koskaan yli 80 vuotiasta nähnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kuka sanoisi. Jos joku lapsi, en loukkaantuisi. Jos joku samanikäinen, saattaisin loukkaantua. Harvemmin tuota hyvällä sanotaan.
Juuri näin. Kyllähän se aina tuntuu ikävältä, että joku haluaa ehdoin tahdoin loukata, kun voisi hyvin jättää loukkaamattakin.
Juuri tuo ajatus, että henkilö on tarkoituksella tahtonut loukata häiritsee.
Jos sanoja olisi 30+, ajattelisin hänellä itsellään olevan ikäkriisi.
Kyllä paljon on ihmisten ulkonäkö muuttunut esim 90- luvulla pappani täytti 50 v ja sai lahjaksi kiikkustuolin ja kyllä hän ikäiseltään näytti. Nykyään huvittaa sellaiset lahjat vasta 50- vuotiaalle, ei voi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko oikeasti sitä mieltä että 50 vuotias on vanha ja näyttää vanhalta? Ette sitten oo koskaan yli 80 vuotiasta nähnyt?
Olen tietysti. Ihme kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paljon on ihmisten ulkonäkö muuttunut esim 90- luvulla pappani täytti 50 v ja sai lahjaksi kiikkustuolin ja kyllä hän ikäiseltään näytti. Nykyään huvittaa sellaiset lahjat vasta 50- vuotiaalle, ei voi kuvitella.
Oho sori typo siis 70 luvulla😅
Vierailija kirjoitti:
Loukkaantuisin tai enemmänkin suuttuisin siitä, että jonkun pitää olla noin epäkorrekti. Sanoisin jotain yhtä ihanaa takaisin.
Minua on aina luultu ikäistäni nuoremmaksi. Olen pian 80 v. mutta en kuulemma näytä niin vanhalta. Viimeksi parturinikin ihmetteli, joten ei ole tarvinnut loukkaantuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias on keski-ikäinen, joka tarkoittaa sitä, että ei ole enää nuori, mutta ei vielä vanhakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun sanottu että näkö parantunut, mutta ulkonäkö huonontunut. Mulle heitti eräs tuttava tämän kun kerroin näköni parantuneen. Kai se oli huumoriksi tarkoitettu, ja heitinkin että asia korjaantuu kun ottaa silmälasit pois. Ei tuo silti kovin tahdikasta kun sanoja mies ja itse nainen.
Lisään vielä, mies yli 20 v vanhempi minua.
Jos sillä oli jo aivotkin pehmenneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias on keski-ikäinen, joka tarkoittaa sitä, että ei ole enää nuori, mutta ei vielä vanhakaan.
Olen vanha. Olen 54v.
Miksi moni 50-60-vuotias sanoo tässä ketjussa itseään vanhaksi. Mihin unohtuu keski-ikä? Muuttuuko muka ihminen suoraan nuoresta vanhaksi?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se pahalta tuntuisi mutta kuten kaikki tiedämme, tuollaista laukovia moukkia on keskuudessamme esimerkiksi työpaikoilla.
Itsestäni on tuntunut vähän kyseenalaiselta tokaisu "Ai, minä luulin et oot nuorempi" kun olen kertonut ikäni.
En ole kehdannut kysyä koskaan, miksi vaikutan nuoremmalta, juttujen vai ulkonäön perusteella.
Jos vaikutat epävarmalta? Sitä pidetään nuorten ominaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kun sanottu että näkö parantunut, mutta ulkonäkö huonontunut. Mulle heitti eräs tuttava tämän kun kerroin näköni parantuneen. Kai se oli huumoriksi tarkoitettu, ja heitinkin että asia korjaantuu kun ottaa silmälasit pois. Ei tuo silti kovin tahdikasta kun sanoja mies ja itse nainen.
Lisään vielä, mies yli 20 v vanhempi minua.
Jos sillä oli jo aivotkin pehmenneet?
En tiiä, tyypillinen suomimies👍😅 onneksi en loukkannu kovin helposti, mut eipä tuo kivalta tuntunu, turha kieltää.
Miksi moni 50-60-vuotias sanoo tässä ketjussa itseään vanhaksi? Mihin unohtuu keski-ikä? Muuttuuko muka ihminen suoraan nuoresta vanhaksi?
Vierailija kirjoitti:
En (en jaksa loukkaantua pienistä), mutta pitäisin sanojaa epätahdikkaana.
Oisko "epätahdikas" vaikka tahditon suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti alkaa olla myöhäiskeski-iän puolella, harvempi elää satavuotiaaksi, vaikka nykyään toki useampi kuin aiemmin.
En ymmärrä miten joku voi loukkaantua tosta. Kyllä maailma on täynnä luusereita vailla itsearvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä minkä ikäinen itse on eli näkökulmasta.
En ollenkaan....viinakaupan kassalla
t.Pirkko-Petteri 15v