Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos joku sanoisi että "näytätpä vanhalta"?

Vierailija
18.03.2025 |

No?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kivalta tuntuisi. Vastakysymykseni olisi, et kai ole varhaisdementikko kun et osaa säädellä käyttäytymistäsi.

Vierailija
22/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kehutaan aina nuoremman näköiseksi. Olen 50v.

Ei kauan. Se loppuu pian.

Ei lopu jos käy leikkelyttämässä naamansa iättömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä suomalaista small talkkia. Nälvitään ja huomautellaan negatiivisia asioita koska niin on aina tehty. 

Vierailija
24/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että ei tarvi häävi olla, että pääsee sanomaan. Kumpikohan sitten loukkaantuisi😅

Vierailija
25/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan vanhuutta enemmän kuin nuoruutta, joten en loukkaantuisi. "Näytätpä nuorelta" ei myöskään ole mikään kehu, kun miettii mitä siinä oikeasti sanotaan. 

Tämä on kyllä totta. Olen saanut kuulla siitä, miten nuorelta näytän ja ei sekään mukavalta tunnu. Kun odotin esikoista ja olin töissä hotellissa, niin aina minua luultiin tet-harjoittelijaksi, vaikka olisin ollut vuoron vastaava. Yritä siinä sitten selvittää jollekin ulkomaalaiselle bisnesmiehille, että minä olen vuoropäällikkö, kun joku ongelma ilmeni. Nykyään olen 40+ ja huomaan ihoni rypistyvän pikkuhiljaa. Myös hiukset harmaantuvat ja ilme on väsynyt ja vanha. Kohta saa sitten kuulla toiseen suuntaan kommentteja. Ihan kuin ulkonäkö olisi ainut asia ihmisessä. 

Vierailija
26/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha, outoa jos näyttäsin nuorelta. 

Vierailija
27/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se loukkaa sillloin, kun vanhat sanoo niin. Nuoret ymmärtäisi, jos joku sanoisi. He eivät välitä...

Vanhoilla ei tunnu aina olevan realistista käsitystä siitä, miten vanhalta se oma naama näyttää. On turha vaivautua arvostelemaan muita. Riittäisi, kun katsoisi peiliin ja olisi rehellinen siitä, mitä näkee. Kukaan kuudennella kymmenellä oleva ei näytä nuorelta.

Ei 50-60-vuotias silti vielä vanhuskaan ole, vaan keski-ikäinen. Ei ihminen muutu suoraan nuoresta vanhaksi.

Vierailija
28/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on vanha.

Vierailija
29/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut että maalla varsinkin päivitellään että "kylläpä se tuokin on vanhentunut", niillä itttelläään on suun ympärys täynnä ns. katkeran naisen viivoja, tulleet varmaan toisten asioitten vatvomisesta? Pitävät itseään kauniina nämä ihmiset ja ihmettelen mistä se itsetunto tulee. 

Vierailija
30/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan vanhuutta enemmän kuin nuoruutta, joten en loukkaantuisi. "Näytätpä nuorelta" ei myöskään ole mikään kehu, kun miettii mitä siinä oikeasti sanotaan. 

Tämä on kyllä totta. Olen saanut kuulla siitä, miten nuorelta näytän ja ei sekään mukavalta tunnu. Kun odotin esikoista ja olin töissä hotellissa, niin aina minua luultiin tet-harjoittelijaksi, vaikka olisin ollut vuoron vastaava. Yritä siinä sitten selvittää jollekin ulkomaalaiselle bisnesmiehille, että minä olen vuoropäällikkö, kun joku ongelma ilmeni. Nykyään olen 40+ ja huomaan ihoni rypistyvän pikkuhiljaa. Myös hiukset harmaantuvat ja ilme on väsynyt ja vanha. Kohta saa sitten kuulla toiseen suuntaan kommentteja. Ihan kuin ulkonäkö olisi ainut asia ihmisessä. 

Kyllä. Näytät nuorelta = näytät siltä ettei sinulla ole vielä elämänkokemusta eikä tietoa. 

Mutta kulttuurissamme tietämättömyyttä ihannoidaan enemmän kuin oppia, kokemusta ja kypsyyttä. Kumma juttu. 

Vierailija
31/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se loukkaa sillloin, kun vanhat sanoo niin. Nuoret ymmärtäisi, jos joku sanoisi. He eivät välitä...

Vanhoilla ei tunnu aina olevan realistista käsitystä siitä, miten vanhalta se oma naama näyttää. On turha vaivautua arvostelemaan muita. Riittäisi, kun katsoisi peiliin ja olisi rehellinen siitä, mitä näkee. Kukaan kuudennella kymmenellä oleva ei näytä nuorelta.

Ei 50-60-vuotias silti vielä vanhuskaan ole, vaan keski-ikäinen. Ei ihminen muutu suoraan nuoresta vanhaksi.

Keski-ikäinenkin on teinin tai parikymppisen näkökulmasta vanha. Ikä on myös suhteellinen asia.

Vierailija
32/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannun kaikesta, mikä on tarkoitettu loukkaamaan.

Eiköhän jokainen tiedä miltä näyttää, jos omistaa peilin.

Vierailija
33/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Näytät nuorelta = näytät siltä ettei sinulla ole vi

Meillä nyt on muutenkin aika outo kulttuuri. Sellainen nuiva, tyhmä ja pahantahtoinen.

Vierailija
34/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisen mielestä jo 30v on vanha. Ja se näkyy jo naamasta. Uskoopa setä mitä tahansa. 

Vierailija
35/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut. Sanoista että kiitos samaa 

Vierailija
36/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttävät ikäistään nuoremmilta, se on ihan selviö. Itse olen tullut kuitenkin huomaamaan, että kun aloin rypistyä, leukaperät roikkua, minua alettiin kehua "nuorekkaaksi". Nykyään pidän sitä synonyymina sille, että näytän oikeasti vanhalta. Kehujille se on puolestaan tapa olla kohtelias. 

Vierailija
37/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kehutaan aina nuoremman näköiseksi. Olen 50v.

Ei kauan. Se loppuu pian.

Uskomaton.Sama täällä kun olin 50 kymppinen.Rupsahdat kun täytät 60.Sitä odollesta.

Vierailija
38/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta yhtä lailla loukkaantuisin myös, jos minua sanottaisiin nuoren näköiseksi. En ole kumpaakaan, vaan keski-ikäinen.

Vierailija
39/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyisin. Sanoisin varmaan että niinkö.

Vierailija
40/117 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä