Loukkaantuisitko jos joku sanoisi että "näytätpä vanhalta"?
Kommentit (117)
Turha totuudesta olisi loukkaantua, mutten minä moisen ihmisen kanssa tuon jälkeen tekemisissä viitsisi olla.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, miksi siitä pitäisi loukkaantua? Ihan varmasti näytän vanhalta jonkun sellaisen mielestä, joka ei ole nähnyt minua vuosiin. Sehän on ihan normasli reaktio. Ne joiden kanssa on usein tekemisissä, eivät kiinnitä asiaan huomiota.
Ja mitä ihmettä se vanhalta näyttäminen nyt edes tarkoittaa? Sehän tarkoittaa juurikin vertaamista siihen muistikuvaan, mikä sanojalla on minusta.
Miksi muuten oletetaan, että nuorelta näyttäminen olisi joku kehu ja vanhalta näyttäminen loukkaus? Ihminen on ikäisensä ja sellaisenaan hyvä.
Niin, on normaalia, että ihminen vanhenee tai muuten ulkonäkö muuttuu, mutta mijsi se pitäisi ääneen sanoa? Kyllä jokainen itsekin tietää muuttuneensa.
Sanotko sinä aina ihmisille, joita et ole aikoihin nähnyt, oletpas sinä PirjoPentti ryppyinen/läski/luiseva/kalju/harmaantunut? Jos kyllä, voisit miettiä toisenkin kerran, tuntuuko se kuulijasta mujavalta.
Vierailija kirjoitti:
En pahastuisi jos vanhentuneeksi sanotaan.
Olen huomannut oudon ilmiön koronarokotettujen keskuudessa. Monien ulkonäkö on muuttunut vanhentuneeksi.
Pahin oli mun hammaslääkäri jota en ollut nähnyt yli vuoteen enkä meinannut tunnistaa häntä. Oli muuttunut niin vanhemman näköiseksi että oli kuin eri ihminen.
Kyseinen ham.lääkäri on noin 30v nainen.
Mistä sinä tiedät muiden rokotukset? Saati muut sairaudet?
Kysyitkö vielä hammaslääkäriltäsi, että miten olet noin vanhentunut?
Melkoinen torvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi loukkaantua tosta. Kyllä maailma on täynnä luusereita vailla itsearvostusta.
Sanoja ei arvosta sitten toista osapuolta yhtään😘
Kuulostaa ihan Suomelta vuosimallia 2025...hetkinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko oikeasti sitä mieltä että 50 vuotias on vanha ja näyttää vanhalta? Ette sitten oo koskaan yli 80 vuotiasta nähnyt?
Kysy joltain parikymppisenä nykyään, niin heidän mielestä 30 on jo vanha ja 40 ikäloppu.
Eikä vain nykyään, aina on parikymppisen mielestä 40v. ollut ikäloppu. Siitä vanhemmat odottelee parikymppisen mielestä jo kuolemaa toinen jalka haudassa.
No allekirjoittanut ei ikinä ole noin ajatellut.
-sejollevastasit
Loukkaantuisin. Koska tarkoitus on loukata. Kukaan järkevä normaali ei tuollaisia sano kenellekään. Koska ei ole tarpeen sanoa että oletpa vanhan näköinen, oletpa lihava tai oletpa idiootti. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.
Mielummin vanha, kuin aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut oudon ilmiön koronarokotettujen keskuudessa. Monien ulkonäkö on muuttunut vanhentuneeksi.
Pahin oli mun hammaslääkäri jota en ollut nähnyt yli vuoteen enkä meinannut tunnistaa häntä. Oli muuttunut niin vanhemman näköiseksi että oli kuin eri ihminen.
Melkoinen torvi.
Rokote vastainen usein on
Parikymppisenä naisena, jota välillä luullaan 16-vuotiaaksi, se olisi itseasiassa todella huvittavaa. Tahditonta, mutta en usko että loukkaantuisin siitä. Olen ihan sinut oman ulkonäköni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen torvi.
Rokote vastainen usein on
Uusi luuri ei näköjään ymmärrä vielä yhdyssanoja
En mä noin vähistä hetkahda.
Ei vielä näin oo käynyt, mutta
ehkä tässä tapahtuu äkkirupsahdus
menopaussin jälkeen. Ei voi tietää.
Punaisissa Converseissani käyn alle 23-vuotiaasta.
M 52
En suuttuisi eikä muutenkaan kiinnosta mitä ventovieraat ajattelee minusta, mutta ihmettelen kyllä näitä, joilla on kauhea hätä muiden ihmisten ulkonäöstä, reaktioista ym. Kauhean pienet ja mitättömät ympyrät eikä varmaan tapahdu mitään omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyisin kyllä.
Mutta et pyöristyisi?
En. Itseltä meinasi lipsahtaa tuo, kun törmäsin sattumalta messuilla vanhaan koulukaveriin yli 30 vuoden takaa. Hän tunnisti minut heti, minä en pitkään aikaan..