Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muunmaalaiset ovat luulleet sinusta, koska olet suomalainen?

Vierailija
23.12.2024 |

Mihin stereotypioihin olet törmännyt? 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut minkäänlaisia stereotypioita. Ei ne siellä ulkomailla tiedä Suomesta yhtään mitään. Paitsi ehkä Virossa suomalaisia pidetään juoppoina ja Ruotsissa väkivaltaisina juoppoina.

Vierailija
2/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliforniassa luultiin että me syödään paljon kalaa. Koska fin on kalan evä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varsinaisesti luultu mitään, mutta sitä että en juo kahvia ihmetellään. Nämä siis ulkomaalaisia jotka asuvat Suomessa, mutta eivät ilmeisesti ole kahviajuomatonta suomalaista aiemmin tavanneet.

Vierailija
4/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäessä muunmaalaiset luulivat, että minä olisin ollut helppo ryöstettävä, mutta en soveltunutkaan lopulta heidän stereotypioihinsa.

Vierailija
5/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset ystäväni pitävät minua korkea-arvoisena arjalaisena ulkonäköni ja sukujuurteni perusteella. Isoisäni taisteli Waffen SS -joukoissa.

Vierailija
6/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Suomesta, eikös se ole siellä Neuvosto-Liitossa?

Vierailija
7/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittivät etten voi olla suomalainen koska olen tumma ja suomalaiset vaaleita sinisilmiä. Tästä järkytyksestä toivuttuaan kertoivat suomalaisten ryyppäävän kovasti. No ei menny multa putkeen sekään... 

Vierailija
8/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tietää mitään. Ammanissa jouduin jankkaamaan, että en ole venäläinen. Useampi on kuullut, että from Falkland tai England. Selittelepä siinä sitten.

Vierailija
9/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisin rikas. 

Että pitäisin hiihdosta. 

Vierailija
10/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulla on neljän päivän työviikko (taisi mennä Suomi ja Islanti sekaisin).

Että minulla on ilmainen terveydenhuolto (ei ole täysin ilmainen, toisin kuin esim jossain EU-maassa).

Että taiteilija sisarellani on taiteilijapalkka, ja voi koulutuksen jälkeen tehdä taidetta vailla myyntituloja. 

Että pidän kovasti saunomisesta ja olen alasti saunassa ventovieraiden kesken. 

Vierailija
11/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs portugalilainen lääkäri totesi minulle, että lähes kaikki suomalaiset puhuvat sujuvaa venäjää. Meni kinasteluksi, koska hän ei uskonut sitä, mitä minä asiasta sanoin.

Vierailija
12/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa luulivat että olisin onnellinen. 

Vierailija
13/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin vonko oikeasti olla suomalainen, kun olen niin sosiaalinen. Sanoin rouville, että jokainen mies on tarvittaessa sosiaalinen eli juttelee erityisen innokkaasti kauniille naisille. Kävi kuitenkin kuin Kälviällä eli jäi saamatta. ;D

Vierailija
14/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs amerikkalainen kysyi, olenko kommunisti, kun kerroin saaneeni työpaikan kirjastosta.

Menin niin äimäksi, etten edes saanut kakistettua kysymystä että mistä hän semmoisen käsityksen oli saanut? Että Suomessa vain kommunistit työskentelevät kirjastoissa?

Harmittaa vieläkin, etten kysynyt. Olisi ollut kiinnostavaa tietää tuon ennakkoluulon alkuperä.

Vierailija
15/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tietää mitään. Ammanissa jouduin jankkaamaan, että en ole venäläinen. Useampi on kuullut, että from Falkland tai England. Selittelepä siinä sitten.

Sama; Finland - England? No!

Vierailija
16/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kestäisin juoda paljon viinaa tippumatta.

Olivat oikeassa. 

Vierailija
17/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunmaalaiset eivät ole luulleet minusta mitään, koska he eivät yleensä tunne Suomea.

Ainoastaan yksi tyyppi kysyi, tunnenko sellaisen laulun kuin Suomalaisen ratsuväen marssi. Kysyi siksi, että oletti Suomalaisen ratsuväen marssin olevan Suomessa tunnettu, mutta eihän se ole.

Vierailija
18/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ulkomailla on luullut, että minulla olisi kokolias penis, koska olen suomalainen. Usein olen joutunut näyttämään, että on vain 17 cm levossa. 

Vierailija
19/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku venäläinen ja puolalainen (jotka jostain kumman syystä olivat kavereita keskenään) haastoivat minut juomaan vodkaa. Saakelin amatöörit.

Vierailija
20/54 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viimeksi ulkomailla käveltiin erään kaupan luona myyjä kiikutti esille ikkunaan kyltin: Puhumme Suomea. Koska kaveri halusi ostaa koruja, mentiin sisään. No ei siellä puhuttu suomea vaan ruotsia. Kysyin mistä tiesi, että ollaan suomalaisia, kun sen kyltin toi esille. Sanoi, että kuunteli aikaisemmin, mitä kieltä puhuttiin ohi siitä kaupasta kävellessämme. No mieluinen koru löytyi kaverilleni kouluruotsillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän