Meillä on naisporukka, jossa tavataan 1-2 kertaa vuodessa, yksi heistä keksii aina jotain huomautettavaa
minusta. Ihmettelee huvittuneeseen sävyyn, että mitä olet oikein laittanut päällesi jne. Kerran oltiin kylpylässä, ja minulla oli punainen uimapuku, niin hän mietti että yritänkö näyttää joltain Baywatchin näyttelijältä. Toisella kertaa sitten nauratti, kun oli yön yli reissu, ja olin pakannut tavarat lentolaukkuun. Se oli noloa, kun olisi pitänyt olla sellainen weekend bag.
Hän on muuten ihan ok, mutta sivaltaa aina jotain. Olen jo tottunut siihen, niin ole viitsinyt sanoa ainakaan mitään ikävästi, ettei välit mene. Mutta kysymykseni siis, että mitä sinä vastaisit tuollaisiin? Napakasti, mutta niin ettei minua pidettäisi huumorintajuttomana / tylsänä.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole koskaan naisten kanssa, joita ystäväkseni kutsun, mitään tällaista probleemaa, mssn tapaamisessa tai tilanteessa. Ei koskaan.
Aivan käsittämättömän vaikeaa näkyy suominaisella olevan, en mä käsitä teidän tapojanne ja draamalissuiluanne näin pienistä. Kuin jokin ala-asteen tyttökerho.
Aikuiset naiset, yli 40? 🤦
En mä tosin ystäväni uikkareita kritisoisi, vaikka eivät visuaalisesti esim. leikkauksen osalta minua miellyttäisikään. En todellakaan moittisi, eikä hän minun pukuani. Päinvastoin kehaisisin häntä!
Siis mikä tää juttu on? Trollaus?
Tämähän on kuin jonkun keski-ikäisen teinipissis asteelle jääneen kirjoitus :D "Mä oon niin magee tyyppi, kaikki tykkää musta ja mä tuun kaikkien kanssa toimeen koska mä oon mä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan yhdessä jossain kaukana kotoa ja sitä alkaakin puolustautua jossain kylpylän altaan reunalla, tilanne on vähän hankala. Tilanne voikin jollain tavalla mennä lukkoon, tulla kiusallinen hiljaisuus jne. Miten sitten jatkaa yhdessäoloa, kun on yrittänyt puolustautua, muttei porukan dynamiikka salli sitä, että se kiusattu nouseekin nyt ykskaks vastarintaan. Tulee vain syvä hiljaisuus. Miten jatkaa siitä sitä yhteistä viikonloppua?
Antaa takaisin sillä samalla kepeällä sävyllä, jolla vittuilijakin operoi. Hymyssä suin samalla mitalla sivallus takaisin. Läpällä vaan kato. Jos on sellainen, että menee helposti loukkauksista lukkoon, niin kannattaa etukäteen miettiä pari hyvää heittoa ja olla valppaana.
Jos porukka pitää yhtä jonain hyväksyttynä kiusaamiskohteena eikä ei salli takaisin antamista, niin sitten on väärä porukka.
Tuo olisi ihannetilanne, että pystyisi noin puolustautumaan. Itse menisin lukkoon, vaikka olisin kuinka harjoitellut. Ei onnistuisi kepeys tositilanteessa. Minua tavallaan shokeerasi omalla kohdallani se, ettei kukaan puolustanut minua. Ilkeilijä nyt ilkeili, se ei yllättänyt, mutta se, että ne muut mukavat, ystävinäni pitämäni ihmiset vaikenivat, oli ehkä suurin shokki ja pettymys. Siinä ei pystynyt mihinkään kepeään sanailuun, kun mahassa oli valtava ahdistuksen möykky. Oi onneksi se porukka on enää muisto vain.
Jos kukaan muu ei koskaan sano mitään tuollaisista huomautuksista, niin joko he haluavat sinusta eroon tai sitten kukaan muu ei kuule sanottavan tavalla, joka loukkaa. Kutsu joskus kaikki muut luoksesi ja selvitä, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti tuollaiset menevät ihan ohi.
Eivät mene. Ne kuuluvat kanalauman hierarkiaan. Jonkun on oltava nokittavana.
Tämä nokittelu on valitettavan yleistä naisporukoissa. Mulla on pari kaveria joiden kanssa on mukavaa, kun olemme keskenämme. Mutta heti, kun seurassa on meidän porukan ulkopuolisia ihmisiä, niin nämä kaksi kaveria alkavat minua kohtaan näsäviisastelun. Ihan kuin heidän aikeenaan olisi nostaa itseään ylemmäksi väheksymällä minua. En tiedä miksi pyrkivät laittamaan minut tyhmän ihmisen rooliin. Tuo ei todellakaan ole mukavaa. Olen maininnut asiasta, mutta tapa istuu tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan yhdessä jossain kaukana kotoa ja sitä alkaakin puolustautua jossain kylpylän altaan reunalla, tilanne on vähän hankala. Tilanne voikin jollain tavalla mennä lukkoon, tulla kiusallinen hiljaisuus jne. Miten sitten jatkaa yhdessäoloa, kun on yrittänyt puolustautua, muttei porukan dynamiikka salli sitä, että se kiusattu nouseekin nyt ykskaks vastarintaan. Tulee vain syvä hiljaisuus. Miten jatkaa siitä sitä yhteistä viikonloppua?
Siinä pitää valita kumpaa epämukavuutta haluaa kestää. Hetkellistä kiusallista hiljaisuutta seurauksena siitä, että pidit puolesi ja hiljaiseksi mennyt osapuoli joutuukin menemään itseensä. Vai pidempikestoista epämukavuutta joka seuraa siitä, kun antaa muiden kohdella itseään huonosti. Ei ole sinun vastuulla kantaa toisen puolesta HÄNELLE kuuluvaa epämukavuutta, eli vastuuta omista sanomisistaan. Vaikka koko porukan fiilis menis
Onhan tuossa sekin vaihtoehto, että tilanne ei mene lukkoon, vaan kaikki muut kääntyvät kohti ap:ta ihmetellen, että sinäkö täällä määräät, mitä saa sanoa ja mitä ei. Sen jälkeen siellä kylpylän altaan reunalla voi olla se tilanne, että yhteinen illallinen ei enää olekaan ap:n juttu, vaan hänelle sanotaan aika selkeästi, ettei läsnäolonsa ole toivottavaa.
Jos kukaan muu ei vaivaannu yhden sanomisista, niin silloin kannattaa miettiä sitä, onko minun ajatteluni lähtökohtaisesti sellaista, että haluan ymmärtää asiat väärin, jotta saan riidan aikaiseksi. Usein on kyse siitä: kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä pitää valita kumpaa epämukavuutta haluaa kestää. Hetkellistä kiusallista hiljaisuutta seurauksena siitä, että pidit puolesi ja hiljaiseksi mennyt osapuoli joutuukin menemään itseensä. Vai pidempikestoista epämukavuutta joka seuraa siitä, kun antaa muiden kohdella itseään huonosti. Ei ole sinun vastuulla kantaa toisen puolesta HÄNELLE kuuluvaa epämukavuutta, eli vastuuta om
Tuo on vaihtoehto muiden joukossa, eikä minusta edes todennäköisin. Jos porukka alkaa mielistellä veetulijaa, kyse voi olla siitä, että veetuilijaa pidetään joukon johtohahmona ja ilkeyksien kohdetta porukan heikoimpana lenkkinä. Ja että todellakin huomataan ilkeily, mutta ryhmädynamiikka menee niin, että johtohahmolle suodaan se käytös. Uhria ei pidetä tarpeeksi tärkeänä, että häntä puolustettaisi.
Sanoisin kovaan ääneen että säähän akka oot kova vidduilemaan ja nauraisin remakasti päälle.
Aina kun heittelisi noita arvostelujaan niin tekisin saman, nostaisin kissan pöydälle, toistelisin sen sanomisia kovaan ääneen muille, monta kertaa, koko illan. Kuvittele, se sanoi että mun uimapuku on kuin baywatchista! Feikki-Leikkimielisesti voisit sanoa kovaa sille että ootko sää vähän tyhmä kun tuollaisia puhelet jne. Jos alkaa kitistä niin sanot että etkö sää hei huuuumoria ymmärrä, häh. Naurut päälle.
Kun tätä jatkat koko illan niin loppuu heitot.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kovaan ääneen että säähän akka oot kova vidduilemaan ja nauraisin remakasti päälle.
Aina kun heittelisi noita arvostelujaan niin tekisin saman, nostaisin kissan pöydälle, toistelisin sen sanomisia kovaan ääneen muille, monta kertaa, koko illan. Kuvittele, se sanoi että mun uimapuku on kuin baywatchista! Feikki-Leikkimielisesti voisit sanoa kovaa sille että ootko sää vähän tyhmä kun tuollaisia puhelet jne. Jos alkaa kitistä niin sanot että etkö sää hei huuuumoria ymmärrä, häh. Naurut päälle.
Kun tätä jatkat koko illan niin loppuu heitot.
Sorry, mutta tuohan kuulostaa ihan "maaniselta" touhulta. Jos ei ole yhtään tuon tyyppinen touhottaja, ei tuollaisesta tulisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tällainen porukka ja olin just samalla tavalla yhden näistä naisista maalitauluna. Milloin mitäkin. Aloin jännittää, mitähän seuraavaksi tulee. Aina hymyssäsuin hän laukoi jotain ikävää. Olin ainoa, jota hän piikitteli. Siitä on yli 10 vuotta, kun jättäydyin tästä porukasta pois. Se harmittaa lyhyesti joskus vieläkin, mutta olen saanut uusia kavereita ja olen mennyt elämässäni eteenpäin.
Olin nuorena osa porukkaa, jossa koin väheksyntää, arvostelua, välillä jopa suoranaista sorsimista. Esimerkiksi sellaista oli koko, kun aloin puhumaan, niin pari tiettyä ihmistä alkoi tahallaan puhua päälleni. Kun tapasin uusia kavereita, niin jättäydyin pois tuosta laumasta. Tuntui kuin happi olisi alkanut kulkemaan. Toki tämä porukka ihmetteli ja arvosteli jättäytymistäni, mutta ei enää kiinnostanut heidän asenteensa minua kohtaan. Uudet kaverini ottivat minut vastaan tasa-arvoisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä näpäyttää takaisin äläkä reagoi tunteella, kun hän yrittää sanoa loukkaavasti. Pidä naama ihan peruslukemilla ja pyydä häntä toistamaan mitä hän sanoi.
niin tai leikkii "tyhmää", että anteeksi mitä tarkoit tolla, en ihan ymmärtänyt, eivät ole välttis valmiina tohon reaktioon vaan nimenomaan siihen hiljaiseen häpeilevään hämmennykseen jota tavoittelevatkin. Mutta joo eipä tollasissa tyypeissä ole yleensä paljon kadehdittavaa, heidän elämä pyörii sen ympärillä että vaikuttaisivat muiden silmissä olevan aina trendien aallonharjalla ja kaikki erilainen on ihmeellistä..tyhjiä tynnyreitä. Normaalilla ihmisellä ei ole tarvetta nälviä muita, se tietää olevansa olemassa ilman sitäkin.
Onhan näitä aina jotka kommentoi.
Tai vastaa ystävän puolesta, kun joku jotain kysyy.
Mä varmaan ensi kerralla sanoisin kaikkien kuullen, että no niin, tulihan se sieltä, kun mä oikein jännityksellä odotin, mitä huomautettavaa sä tällä kertaa keksit.
Jos tää tyyppi alkaa vänkyttää, että mitä hän on muka sanonut, niin latele muutama juttu vuosien varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan ensi kerralla sanoisin kaikkien kuullen, että no niin, tulihan se sieltä, kun mä oikein jännityksellä odotin, mitä huomautettavaa sä tällä kertaa keksit.
Jos tää tyyppi alkaa vänkyttää, että mitä hän on muka sanonut, niin latele muutama juttu vuosien varrelta.
Tämä on tähän astisista ehdotuksista paras!
Vaikea kommentoida mitään, kun ei itselläninile mitään kokemusta tuollaisesta, ikinä ei ole yksikään ystävä arvostellut ja toisten puolia on pidetty.
Onpa vaikeaa. Ei tuollaisesta kannata loukkaantua. Jos pitää jonkun herkän kukkasen takia kaikkia sanoja varoa, niin ei oikein hauskaakaan voi olla. Siihen kannattaa heti vastata, että kettuako mun pukuni sulle kuuluu tai sitten voi tietysti traumatisoitua loppuiääkseen.
Kyllä kuiva rikka hännästä karisee. Suomalainen sananlasku.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vaikeaa. Ei tuollaisesta kannata loukkaantua. Jos pitää jonkun herkän kukkasen takia kaikkia sanoja varoa, niin ei oikein hauskaakaan voi olla. Siihen kannattaa heti vastata, että kettuako mun pukuni sulle kuuluu tai sitten voi tietysti traumatisoitua loppuiääkseen.
Kyllä kuiva rikka hännästä karisee. Suomalainen sananlasku.
Ainoa osaamasi huumori on sellaista, jossa pilkataan toista ihmistä. Ok.
Mielenkiintoinen keskustelu. Siellä täällä on vastaajia, jotka selvästi ovat näiden ilkeilyjen harrastajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano mieluummin suoraan, että no ei tuo nyt ollut kovin kivasti sanottu. Jos haluat siis olla ystäviä. Kaikki eivät tajua loukkaavansa. En ymmärrä, miten voit loukkaantua laukkuasiasta. Meidän porukassa voisi hyvin sanoa, että jaha, rouva on pakannut näköjään koko garderoobin mukaan. Ja kaikki nauraisivat, koska se oli vain vitsi.
Tuossa ei ollut pointtina se, kuinka paljon olin pakannut mukaan (en yhtään enempää kuin muutkaan), vaan se että se pieni lentolaukku on nolo kaikkialla muualla kuin lentokoneessa. Ap
Mä en edes tiedä mikä on lentolaukku😅 tälle saa vapaasti nauraa, minä en naura sille mitä tietoa muilla on tai ei ole🤷
Läpänheittovitsailu aka pilkkaaminen on tietyissä piireissä ainoa osattu huumorin muoto. Tähän vielä jatkuvat kaksimieliset vitsit niin ai että kun onkin kauhean hauskaa.
Narsisteissa on luultavasti paljon sm-piireissä liikkuvaa porukkaa. Usein narsistit ovat muutenkin rajattomia mitä tulee seksuaalisuuteensa. Haluavat jakaa intiimejä asioitaan, vitsailla niillä, udella muilta. Ihan pimeitä ja samalla hyvin lapsellisia ihmisiä.