Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (18360)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä on nykyvastine fanille ja fanitukselle?"
Enpä osaa sanoa, koska minulle ei sitä kerrottu edellisessä, nyt jo suljetussa ketjussa, vaikka yritin tivata sitä monta kertaa monta päivää. Ilmeisesti nämä nuoremmat sukupolvet ovat niin hassuja, että eivät enää fanita ketään eivätkä mitään.
Tosin ei sitä tämän(kään) ketjun perusteella todeksi uskoisi. 🙄
Ehkäpä ne diggaavat tai diggailevat. Sanat katoavat ja ilmestyvät takaisin vuosikymmenten välein kuten moni muukin asia. Ja aina nuoriso uskoo keksineensä ne ihan ite.
Nykyisin ihmisiä seurataan. Tähdillä on seuraajia. Fanittaminen kuuluuu johonkin 80-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Boomer on yhtä kuin suuret ikäluokat, vuosina 1945-49 syntyneet. Älä yritä tuoda amerikanenglantilaisia termejä suomeen ja Suomeen. Emme ole amerikkalaisia täällä, jos nyt mitenkään voit älynmurusillasi sellaista ymmärtää.
Kiitos.
Joku täällä väitti että boomerin synonyymi on keski-ikäinen. Keski-ikäinen on 38-55 -vuotias. Boomerithan ovat nykyään kahdeksankymppisiä.
Olen rojalisti ja hieman pettynyt kun tässä ketjussa ei keskustella Augustista ja Augustuksesta.
^^ Unohdin mainita, että tuo Chandaukaa diktaattorin otteista syyttänyt Lynda Chalker on siis 82-vuotias. Ei voida olettaa, että hän olisi välttämättä enää kovinkaan hyvin perillä siitä, mitä Sentebalen ympärillä tapahtuu. Kaikki eivät ole yhtä teräviä kuin kuningatar Elisabeth. Ketjun keskusteluun viitaten, Chalker taitaapi olla boomeri.
Suomenkielisissä käyttöyhteyksissään boomerilla halutaan nähdäkseni viitata ennen kaikkea tietyn ikäpolven ihmisten oletettuun ideologiseen jälkeenjääneisyyteen, kuten itsepintaiseen ajatukseen siitä, että vaikkapa ilmastonmuutoksen torjuminen tai globaalin eriarvoisuuden torjuminen ei ole millään tavalla "minun tehtäväni".
Se ei siis näin ollen konnotaatioltaan enää tyystin vastaa alkuperäistä englannin kielistä vastinettaan 'baby boomer', joka suomeksi olisi juurikin suuret ikäluokat. Boomer siis nykykäyttöyhteyksissään, etenkin sosiaalisessa mediassa, on merkitykseltään moraalisesti halventava, toisin kuin vaikkapa 'suuret ikäluokat', joka on varsin yleisesti käytetty, sinänsä neutraali, termi esimerkiksi terveystieteessä selvitettäessä vaikkapa ko. kohortin muuta väestöä suurempaa sydän- ja verisuonitautien sairastavuutta
"Minä kerroin pelkästään, mitä Financial Times kirjoitti asiasta. Miksi kritisoit minua siitä, etten ole referoinut jotain toista lehteä? Minunko tässä yksin pitää palstalle kirjoittaa pikapikaa tutkielma aiheesta? Olen kyllä tietoinen siitä, että tietyt piirit haukkuvat puolestaan Chandaukaa. Mutta kuten huomaat, kyseessä ovat juuri Harryn tuttavapiiriin kuuluvat, joita on syytetty asioitten maton alle lakaisemisesta. Voit kyllä ihan hyvin itse kirjoittaa kattavan puolustuskirjoituksen Harryn ja kumppaneiden toimista, johon tuot esimerkiksi prinssi Seeison serkun näkemyksen."
Siteeraamani pätkä oli ihan samasta FT:n artikkelista, ei jostain toisesta lehdestä. Osoittaa vaan kuinka puoluellisesti tässä ketjussa kirjoitellaan, tosiasioista viis. Ja jos et ole kanssani samaa mielta niin sitten haukun sinut maanrakoon, irvailen ja nimittelen. Näinhän se menee, vai?
Vierailija kirjoitti:
Siteeraamani pätkä oli ihan samasta FT:n artikkelista, ei jostain toisesta lehdestä. Osoittaa vaan kuinka puoluellisesti tässä ketjussa kirjoitellaan, tosiasioista viis. Ja jos et ole kanssani samaa mielta niin sitten haukun sinut maanrakoon, irvailen ja nimittelen. Näinhän se menee, vai?
Sinä annoit ymmärtää, että Chalker sanoi noin torstain The Timesissa. Minä kirjoitin vain siitä, mitä Chandauka oli nyt sanonut Financial Timesille. Näkökulmani oli Chandaukan vastaukset. Eli ei ole minun tehtäväni alkaa toistaa sellaisia vastapuolen asioita, jotka on esitetty jo monta päivää sitten, ja joita on tässäkin ketjussa jo tuotu esiin, oletan. Sinä henkilönä et kiinnosta minua pätkääkään, ja minulle on ihan sama, mitä sinä minusta ajattelet. Kirjoittelen täällä vain Sussexeista. Harryn vanhojen tuttavien sanomisiin on syytä suhtautua kriittisesti.
Seeison serkun kommentti:
In an interview The Times, Dr. Kelello LerotholiSeeiso's cousin, a now-ex-trustee who has worked with the charity since its founding in 2006said he was "worried about the emotional well-being of both princes" in light of their resignation.
"I think given their commitment to the welfare of kids, they are torn apart at the thought of looking like theyre abandoning them when they know that theyre not abandoning them," Lerotholi said.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomer on yhtä kuin suuret ikäluokat, vuosina 1945-49 syntyneet. Älä yritä tuoda amerikanenglantilaisia termejä suomeen ja Suomeen. Emme ole amerikkalaisia täällä, jos nyt mitenkään voit älynmurusillasi sellaista ymmärtää.
Kiitos.
Mitä sanaa käyttäisit boomerin tilalla?
Suuret ikäluokat, sitähän se tarkoittaa (baby boom).
Suuret ikäluokat? Emme me ole suuria ikäluokkia, ne ovat meitä kaksikymmentä vuotta vanhempia. Meidän syntyessä koettiin juuri maastamuuttoa ja maaltamuuttoa, ei siihen aikaan juuri ehditty vaaveleiden tekemistä ajatella. Minäkin olisin saattanut jäädä syntymättä, jos olisin ollut vanhempieni esikoinen, mutta minä olinkin iltatähti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Mitä sanaa käyttäisit boomerin tilalla?
Keski-ikäinen. Minun ikäluokkani on nykyisin keski-ikäistä.
Eihän keski-ikäiset ole boomereita.
Sitä juuri olen yrittänyt selittää. 🙄
Vierailija kirjoitti:
"Minä kerroin pelkästään, mitä Financial Times kirjoitti asiasta. Miksi kritisoit minua siitä, etten ole referoinut jotain toista lehteä? Minunko tässä yksin pitää palstalle kirjoittaa pikapikaa tutkielma aiheesta? Olen kyllä tietoinen siitä, että tietyt piirit haukkuvat puolestaan Chandaukaa. Mutta kuten huomaat, kyseessä ovat juuri Harryn tuttavapiiriin kuuluvat, joita on syytetty asioitten maton alle lakaisemisesta. Voit kyllä ihan hyvin itse kirjoittaa kattavan puolustuskirjoituksen Harryn ja kumppaneiden toimista, johon tuot esimerkiksi prinssi Seeison serkun näkemyksen."
Kyllä minusta pikemmin vaikutti siltä, että sinä olit tässä se irvailija, kun tuon toisen lainaama pätkä ei sinua miellyttänyt, ts. "ollut samaa mieltä" kanssasi.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Financial Times on tehnyt jutun Sentebalesta. Siinä Chandauka kertoo, että Harryn toksinen brändi vaikeutti lahjoitusten saamista ja ylemmän henkilökunnan rekrytointia. Oli vaikea löytää lahjoittajia Yhdysvalloista. Brittihenkilökuntaa kaihersi vallan väheneminen, kun päämaja siirrettiin Etelä-Afrikkaan. Afrikassa haluttiin enemmän päästä vaikuttamaan, mitä siellä paikallisesti tehdään. Chandaukan henkilökohtaiset suhteet Harryyn viilenivät sen jälkeen, kun tämä kieltäytyi kehumasta julkisesti Marklea, kun tällä oli ongelmista huhtikuussa 2024. Chandauka ei halunnut sotkeutua Sussexien pr-pyrkimyksiin.
Huomionarvoista on, että nyt uutena luotettuna Sentebalessa on Iain Rawlinson, joka työskenteli prinssi Williamin Trusk Trustissa. Hän tukee Chandaukaa, joka on sanonut Harrysta myös niin, että tämä pyrkii nyt romahduttamaan järjestön,
Mitä Sussexien menestystä??
Ota meghanistilasit pois silmiltäsi ja kerro, miten muuten ne ovat menestyneet kuin saaneet potkut mm. Spotifyltä. Eivät myöskään kelvanneet Diorin mainoskasvoiksi. No, Harry olisi, mutta se olisi laahannut Meghanin mukanaan eikä Dior missään tapauksessa taas halunnut Meghania. Niin jäivät isot kasat rahaa saamatta Harryltä, koska Harry on nössö ja Meghanin tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä on nykyvastine fanille ja fanitukselle?"
Enpä osaa sanoa, koska minulle ei sitä kerrottu edellisessä, nyt jo suljetussa ketjussa, vaikka yritin tivata sitä monta kertaa monta päivää. Ilmeisesti nämä nuoremmat sukupolvet ovat niin hassuja, että eivät enää fanita ketään eivätkä mitään.
Tosin ei sitä tämän(kään) ketjun perusteella todeksi uskoisi. 🙄
Ehkäpä ne diggaavat tai diggailevat. Sanat katoavat ja ilmestyvät takaisin vuosikymmenten välein kuten moni muukin asia. Ja aina nuoriso uskoo keksineensä ne ihan ite.
Nykyisin ihmisiä seurataan. Tähdillä on seuraajia. Fanittaminen kuuluuu johonkin 80-luvulle.
Seurataan. Kuulostaa stalkkaukselta, mutta sitä juuri nuoret tekevätkin: luikitaan perässä, vaanitaan jahdataan, kiusataan. Että ihan hyvän kuvauksen keksit, onnittelen!
Vierailija kirjoitti:
Suomenkielisissä käyttöyhteyksissään boomerilla halutaan nähdäkseni viitata ennen kaikkea tietyn ikäpolven ihmisten oletettuun ideologiseen jälkeenjääneisyyteen, kuten itsepintaiseen ajatukseen siitä, että vaikkapa ilmastonmuutoksen torjuminen tai globaalin eriarvoisuuden torjuminen ei ole millään tavalla "minun tehtäväni".
Se ei siis näin ollen konnotaatioltaan enää tyystin vastaa alkuperäistä englannin kielistä vastinettaan 'baby boomer', joka suomeksi olisi juurikin suuret ikäluokat. Boomer siis nykykäyttöyhteyksissään, etenkin sosiaalisessa mediassa, on merkitykseltään moraalisesti halventava, toisin kuin vaikkapa 'suuret ikäluokat', joka on varsin yleisesti käytetty, sinänsä neutraali, termi esimerkiksi terveystieteessä selvitettäessä vaikkapa ko. kohortin muuta väestöä suurempaa sydän- ja verisuonitautien sairastavuutta
Eli nuoremmat ikäpolvet siis siirtelevät maalitolppia omien eriskummallisten käsitystensä takia? Selevä.
Ei ole Suomella enää mitään toivoa. *huokaus*
Vierailija kirjoitti:
Niinhän meghanistit tekevät koko ajan. Miten ihmeessä se on voinut jäädä sinulta huomaamatta??
Sentebalea kuohutti muistaakseni vuonna 2018 syytökset siitä, että nuoria tyttöjä olisi hyväksikäytetty. Sentebale ei kuulemma rankaissut siitä ketään. Asia vaiennettiin samantyyppisesti kuin African Parksissa. Harrya on vaadittu ottamaan kantaa julkisesti, mutta Harryn oman taustan tuntien hän ei varmaankaan suostu sellaiseen. Halutaan pitää kulissit ehjinä ja ottaa vain poseerauskuvia lasten ja elefanttien rinnalla. Tosin Harrya ei USA:n vuosina ole Afrikka pitkään aikaan kiinnostanut ennen viime vuoden "valtionpäämies" - kiertuetta. Jostain luin, että Harry olisi halunnut kehittää Sentebalea siihen suuntaan, että se järjestäisi seminaareja ja tuottaisi ohjelmia, eli työllistäisi patruunaa.
"Mitä Sussexien menestystä??
Ota meghanistilasit pois silmiltäsi ja kerro, miten muuten ne ovat menestyneet kuin saaneet potkut mm. Spotifyltä. Eivät myöskään kelvanneet Diorin mainoskasvoiksi. No, Harry olisi, mutta se olisi laahannut Meghanin mukanaan eikä Dior missään tapauksessa taas halunnut Meghania. Niin jäivät isot kasat rahaa saamatta Harryltä, koska Harry on nössö ja Meghanin tossun alla."
Kai sitten kärsit muistisairaudesta.
1. Piti kerjätä Charlesilta rahaa - eivät kerjänneet
2. Piti tulla maitojunalla takaisin hoviin - eivät ole tulleet.
3. Harry ei osaa mitään - niinpä vain sai kirjansa maailman huipulle
4. Netflix sarjansa on kaikkei katsotuin - huima menestys.
5. Ostivat Montecitosta kartanon jonka rinnalla Frogmore on ulkohuussi.
6. Harrysta on kehittynyt puhuja joka saa miljoonan/puhe.
7. Meghanilla omat projektit joita hovi yritti tappaa. Ura nousussa.
8. Molemmat ovat globaaleja kuuluisuuksia, joka päivä mediassa.
9 Harry voitti Murdochin oikeudessa $10-$20 miljoonaa taskuun.
10. Invictus, Harry nostanut sen koko maailman tietoisuuteen.
Lyttääjä lyttää negatiivisella maailmankuvallaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä Sussexien menestystä??
Ota meghanistilasit pois silmiltäsi ja kerro, miten muuten ne ovat menestyneet kuin saaneet potkut mm. Spotifyltä. Eivät myöskään kelvanneet Diorin mainoskasvoiksi. No, Harry olisi, mutta se olisi laahannut Meghanin mukanaan eikä Dior missään tapauksessa taas halunnut Meghania. Niin jäivät isot kasat rahaa saamatta Harryltä, koska Harry on nössö ja Meghanin tossun alla."
Kai sitten kärsit muistisairaudesta.
1. Piti kerjätä Charlesilta rahaa - eivät kerjänneet
2. Piti tulla maitojunalla takaisin hoviin - eivät ole tulleet.
3. Harry ei osaa mitään - niinpä vain sai kirjansa maailman huipulle
4. Netflix sarjansa on kaikkei katsotuin - huima menestys.
5. Ostivat Montecitosta kartanon jonka rinnalla Frogmore on ulkohuussi.
6. Harrysta on kehittynyt puhuja joka saa miljoonan/puhe.
7. Meghanilla omat projektit joita hovi
Melkoiset harhat Meganistilla. Netflix sarja katsotuin? 😂 Kirjankin kirjoitti haamukirjoittaja.
"Melkoiset harhat Meganistilla. Netflix sarja katsotuin? 😂 Kirjankin kirjoitti haamukirjoittaja."
Kenen kuva oli kirjan kannessa? Haamukirjoittajan? Kyllä vaan Netflix sarja oli huipulla silloin kun se oli uusi, ei tietenkään v.2025, luulisi sinunkin tuon ymmärtävän. 🤣 (Tai sitten ei.)
Lapset fanittaa jotain Hevisaurusta, keski-ikäiset/boomerit Jari Sillanpäätä ja sitten on urheiluseurojen fanittamista. Mutta aika hämmentävää kun keski-ikäinen fanittaa jotain Jeremy Clarksonia. Kuulostaa että lapsuudessa tai nuoruudessa on jäänyt jokin vaihe elämättä.