Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.
Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut lentävät viimeistään 2027 ulos hallituksesta kuten leppäkeihäät.
Ja mikä muuttuu sun mielestä?Monia huonoja päätöksiä tehtiin juuri edellisen hallituksen aikana,.esimerkkinä vaikka iäkkäiden työttömien kyykyttäminen.
Työttömien kannalta ei ole hyvää hallitusta. Kaikki puolueet haluavat kyykyttää työttömiä.
Hain kaupunginjohtajan paikkaa, mutta en päässyt edes haastatteluun. Nyt on tunnelma piloilla ja paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
Nainen närkästyy aina ammatista riippumatta kun on keksinyt keinon että pääsee itse mahdollisimman helpolla ja kun se ei onnistu kun joku asia puuttuukin mikä olisi pitänyt olla tämmöisen naisen suunnitelman mukaan aiheuttaa naisille närkästymisen, Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.
Kyllä mullekin närkästyttiin. Sain pari vuotta sitten todella kummallisen virkailijan.
Kerroin hänelle työntekoani rajoittavat sairauteni.
Olin muuttanut toisesta kaupungista ja tuo virkailija vaati mun kaikki terveystodistukset ajantasaisina. Olin antanut ne aiempaan kaupunkiin parisen vuotta siemmin. Hän ei vaivautunut sieltä hankkimaan. Mun oli pakko pyytää uudet lääkäriltä. Minulla on vamma, joka ei tule paremmaksi.
Sitten kun toimitin uudet, hän meni tolaltaan. Ai olet noin sairas ja ihmetteli ja jankutti sitä moneen kertaan. Sanoin vaan, että niinhän minä sanoin. Hänellä taasen oli varmaan joku mt-ongelma. Sekopää. (Mulla fyysinen)
Ei ole muuten velvollisuutta toimittaa, eikä virkailijalla ole oikeutta vaatia, kaikenattavia lääkärintodistuksia ja sairaushistoriaa lääkärintodistuksineen. Sen sijaan kohtuu tuore lääkärin virallinen arvio ja lausunto työkyvystä tulee toimittaa (mikä on ainakin pitkäaikaissairauksissa ymmärrykseni mukaan n. 2v voimassa). Jos tilanne sairauksien ja työkyvyn osalta merkittävästi muuttuu, niin sitten tulee myöskin toimittaa uusi virallinen lääkärin työkykyarvio.
TYP:ssähän tuota ei ole noudatettu, vaan halusivat kaikki tiedot (terveydenhoitaja tai sosiaalityöntekijä katsoi). Tekivät, mitä huvitti. Valvonta olematonta ja, jos jäi kiinni, ei tullut mitään rangaistusta. Ihan hirveää kyykytystä!
Miksi ei voida palata siltä osin kasarimeininkiin, että töitä sai paljon helpommin kuin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikka hiihtää töihin että huono selitys että ei ole autoa olla menemättä töihin.
Ja kesällä juosta.
Jahas jahas. Minulle tarjotut työtarjoukset ovat 50 - 90 km päässä kotoani.
Meinaatko, että hiihtelen 100 - 180 km vuorokaudessa? Tai juoksen samat matkat.
Maratoonareillakin menee 50 km juoksuun 4 - 5 tuntia. (Tavan harrastajalla).
Eli 10 tuntia juoksemista/pvä plus 8 tuntia töitä. Vuorokaudessa jäisi 6 tuntia kotihommiin plus yöuniin kaikkiaan.
Niin valitat että sinulle jää 6 tuntia vapaa-aikaa sekä viikonloput? Mene töihin ja kuntosi nousee siinä samalla.
Sinä voit mennä 1900-luvun alkuun. Tulet rakastamaan sitä!
Vierailija kirjoitti:
Olen aikoinaan ollut rekrytoimassa työttömiä töihin ja kyllä siinä ihmeellisiä selityksiä sai kuulla, miksi ei voi ottaa tarjottua työtä vastaan.
Käräyttelin näitä, joille työ ei kelvannut sitten työkkäriin.
Kun pienipalkkainen osa-aikatyö ruokakaupassa kelpaa sadoille ja sadoille hakijoille (myös työttömille), niin kyllä sinun tarjoamissasi paikoissa on jotain todella pahasti vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikoinaan ollut rekrytoimassa työttömiä töihin ja kyllä siinä ihmeellisiä selityksiä sai kuulla, miksi ei voi ottaa tarjottua työtä vastaan.
Kun pienipalkkainen osa-aikatyö ruokakaupassa kelpaa sadoille ja sadoille hakijoille (myös työttömille), niin kyllä sinun tarjoamissasi paikoissa on jotain todella pahasti vialla.
Tuo edellinen kommentoija, joka käräyttelee viattomia ihmisiä, on pimee. Se saa kiksejä käräytellessään. Kuvittelee olevansa suuressakin valta-asemassa.
Todellisuudessa hän paljastaa olevansa rekryämässä väkisin ihmisiä paikkaan, jonne KUKAAN ei halua mennä.
Ja sen takia ne käräyttelyt on turhia, koska karenssia ei tule tuosta syystä.
Noloa rekryäjälle. Jotain siellä rekrypäässä on todella pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijana ei tarvitse ilmoittaa sairauksista mutta jos tarjotaan työpaikkaa joka ei sovellu ja on saamassa karenssin, niin silloin pelastaa se lääkärintodistus.
Samoin jos ei ole työkykyä hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Koska työkkärin tädit eivät itse ole lääkäreitä, auttaa lääkärinlausunnot asiakasta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Uraohjaaja ennen pilipalityöllistämiskurssin alkamista: - Rakennuksen edessä on sitten parkkipaikkoja, jonne voit jättää autosi, jos tulet tänne kauempaa. (Asuin noin 300 metrin päässä kurssipaikasta, enkä omista autoa. Nämä tiedot olisivat löytyneet tietokannasta, jos kyseinen muija olisi vaivautunut tekemään kotiläksynsä.)
Näille kursseille osallistuu satoja vuosittain. Onpa loukkaavaa, ettei ehditä syynäämään jokaisen osoitetietoja.
Typerää nillitystä taas kerran.
Menkää nyt töihin aikuiset ihmiset!
työkkärit antaa usein laittomia päätöksiä luottavat ettei asiakas valita oikeusasiamiehellle tms.
auton omistamis lakia ei ole joten sellaista ei voi edellyttää.
omassa kunnassa työkkäri on ohjannut palkkatuki töitä ja työttömiä pakkohaastatteluun ,paikkoihin joiden johto on tuomittu oikeudessa esim.veropetoksista ym. onneksi 2 tyyppiä joutu vankilaan ,mutta bisnekset pyörii, eri henkilöiden taholta.työkkäri ei tutki työnantajia ja niiden taustoja yhtään. yksi henkilö kuului rikospiireihin. eli tutkikaa työttömät myös paikkojen taustat. no ihme ettei ketään hae.....
yksi sai liiketoiminta kiellon ja asuu nyt helsingissä.....
työttömiä syytetään turhaan, jos on kiva työpaikka niin sinne hakee satoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.
Ei työkkärin työntekijöidenkään tarvitse sietää v*ttuilua, rähjäämistä ym. huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka "Menkää töihin!" ei tajua mistään mitään.
Ja vasurit vieläkin vähemmän kun noiden ainoa panos yhteiskunnan kehittämiseen on loputon persuista länkytys.
Näinhän se on. Ei ole vasemmisto ikinä parantanut työtä tekevien tilannetta mitenkään. Oikeisto on ja parantaa nytkin.
t.persu ikuisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko orgąsmin aina?
En saanut. Tein vain siten, kuin minua oli ohjeistettu. Jos jollain oli validi syy, niin häntä en käräyttänyt.
Ne tekosyyt oli aivan vitsikirja tasoa. Mm tie on liian liukas, en uskalla ajaa autolla 4-5 km päähän kotoa töihin.
😆
Ei kukaan pidä Marinin hallitus parhaana, ei edes hyvänä. Sehän romahti nykyhallituksen syliin ja sitä tässä nyt korjaillaan, koska vaihtoehtoja ei ole. Siitä johtuu leikkaukset, joista syytetään Orpon hallitusta. Syy on Marinin, Kiurun, Saarikon jne.
Nämä sun jatkuvasti tekemät "595 €:n työmarkkinatuki" -aloitukset on jo niin nähty! Ne ei nouse yhtään sun ulinan seurauksena!
MENE HELVETTI TÖIHIN!!!!
Vierailija kirjoitti:
Hain kaupunginjohtajan paikkaa, mutta en päässyt edes haastatteluun. Nyt on tunnelma piloilla ja paha mieli.
Ei kannata yrittää kovasti, siinä tulee vain hiki ja paha mieli!
Tätä ketjua lukiessa en yhtään ihmettele, että olette työttömiä ja pitkäaikaisia sellaisia. Ja ilomielin tuollaiselta poistaa tukia. Teidän mielestä teillä ei ole kuin oikeuksia ja mitään velvollisuuksia omaa elämää kohtaan ei ole. Olette aivan järkyttäviä asiakkaita ja kiitän ylintä henkeä siitä, että en joudu työssäni kohtaamaan tuollaisia ihmisiä, tai miksi teitä nyt voikaan kutsua.
Eikö järki pakota edes sen vertaa päässä, että jos saa töitä niin silloin voi ostaa sen auton tai muuttaa lähemmäs työpaikkaa? 90 km suuntansa työmatka on aivan normaali ja sitä ajaa tai istuu julksissa hyvinkin moni työmatkalainen. 3-vuorotyö ja perhellisenä ei ole syy kieltäytyä töistä. Normaali ihminen pystyy järjestämään elämänsä sellaiseksi, että tämä onnistuu. Nämä ovat juuri niitä aikuisen ihmisen velvollisuuksia ja vastuita, jotka eivät ilmeisesti koske työttömiä.
Jos sinulla ei ole koulutusta kyseiseen työhön tai olet juuri koulusta valmistunut niin ei, sun palkan ei kuulu olla samalla tasolla kuin tutkinnon tehneellä henkilöllä tai henkilöllä, jolla on pidempi työhistoria. Sulla on aloituspalkka ja työtä tekemällä ja kouluttautumalla sä nostat palkkasi. On aivan uskomaton ajatuskin, että yliopiston käyneen ja firmalle paljon tuottavan suurella vastuulla ja jonkun ammattikorkean käyneen ja firmalle vähemmän tuottavan pienemmällä vastuulla pitäisi saada samaa palkkaa ja aloituspalkan pitäisi olla suuri. Palkka määräytyy edelleen sun tuottavuudesta firmalle ja sun vastuun määrästä. Tottakai joku pidempään työttömänä ollut ajattelee, että on lahja Suomelle ja työnantajalleen ja pelkällä olemassaololla pitäisi tienata samaa kuin firman keskijohtoporras. Mitään muutoksia elämäänsä ei tarvitsisi tehdä tai edes yrittää sulautua ympäristöön, se on sen jonkun muun eli tässä tapauksessa työnantajan tehtävä.
Nykyisin jää tehtaan portille. Että se siitä työpaikasta.