Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimavirkailija kysyi minulta, onko minulla auto. Vastaukseni närkästytti häntä melkoisesti.

Vierailija
05.03.2025 |

Vastasin nimittäin, että ei ole ja sellaisen hankkiminen ja ylläpitäminen 595 €:n työmarkkinatuella on mahdotonta. Ja nyt lähden kirjoittamaan taas yhtä työhakemusta. Edelliseen hakemaani työpaikkaan oli yli 300 hakijaa, mutta minä en luovuta. Auton voin kyllä hankkia, mutta vasta sitten, jahka työllistyn.

Kommentit (270)

Vierailija
261/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aikoinaan törmännyt ihan samaan...sitä luullaan ja kuvitellaan että säädyllisen elämän ja sen kustannusten jälkeen sulla on fyrkkaa vielä pitää autoa jollain työmarkkinatuella. Kyllä niille pitää joka ikisen sanoa että mitä sää kuvittelet, ensin ravinto etc. asiat...voimia kaikille työttömille!!! (Ja lisää älliä noille Kelatuksen ja työkkärien kumileimasimille!)   HYVÄ KAIKKI TYTÖT JA POJAT OLKAA URHEITA JA KOITTAKAA JAKSAA! Toitottaa papparainen...

Vierailija
262/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rekrytoija"

Sä niin nolasit itsesi.

"Yrittäjä"

Sulle ei kukaan halua työskennellä.

Miksi kukaan ei halua sun remmiin?🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon aikoinaan törmännyt ihan samaan...sitä luullaan ja kuvitellaan että säädyllisen elämän ja sen kustannusten jälkeen sulla on fyrkkaa vielä pitää autoa jollain työmarkkinatuella. Kyllä niille pitää joka ikisen sanoa että mitä sää kuvittelet, ensin ravinto etc. asiat...voimia kaikille työttömille!!! (Ja lisää älliä noille Kelatuksen ja työkkärien kumileimasimille!)   HYVÄ KAIKKI TYTÖT JA POJAT OLKAA URHEITA JA KOITTAKAA JAKSAA! Toitottaa papparainen...

Oikeaa puhetta, realismia sanot.

Vierailija
264/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työtön ja kyllä hävettää tällaiset aloitukset. Juuri tuollaiset aivopierut luo mielikuvaa työttömistä yksinkertaisina, laiskoina ja negatiivisesti ihmisiin suhtautuvina.

Tai sitten aloittaja tekeytyy työttömäksi luodakseen kyseistä mielikuvaa työttömistä, ivatakseen?

Vierailija
265/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön ja kyllä hävettää tällaiset aloitukset. Juuri tuollaiset aivopierut luo mielikuvaa työttömistä yksinkertaisina, laiskoina ja negatiivisesti ihmisiin suhtautuvina.

Tai sitten aloittaja tekeytyy työttömäksi luodakseen kyseistä mielikuvaa työttömistä, ivatakseen?

Sulla on psykoosit tulilla.🔥

Vierailija
266/270 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.

No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.

Mitähän nää sun "pari valittua "totuuden" sanaasi olivat? 

uskot että virkailijan tarvitsee kuunnella mitätahansa jaskaa mitä suustasi päästät? Horinasi ovat omaa totuuttasi.

Teet vain itsestäsi klovnin tollaisella. 

Vierailija
267/270 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, ettei kukaan virkailija jaksa närkästyä sinun vastauksistasi. Nehän vaan tekee duuniaan, ei ne silloin tunteile, vaan hoitaa asiat.

No kyllä mulla ainakin veti herneen nenään kun sanoin pari valittua totuuden sanaa. Sitten meni virkailija yllättäen vaihtoon ja tuli huomautuskirje kotiin etten muka ollut hoitanut osuuttani.

Ko. virkailijalla täytyy olla mt-ongelmia.

Riehuva asiakas on se ongelma. 

Riehuva? Sulla on mielenterveysongelma.

Vierailija
268/270 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teit hänestä tutkintapyynnön poliisille, koska asia ei kuulu hänelle tai työnantajalle millään tavalla. Sama kuin kysyisi onko sinulla lapsia. Oli varmaan joku persu. Persu syrjii aina.

Joka elinkeinotoiminnassa, ammatin harjoittamisessa, yleisönpalvelussa, virkatoiminnassa tai muussa julkisessa tehtävässä taikka julkista tilaisuutta tai yleistä kokousta järjestettäessä ilman hyväksyttävää syytä

1)

ei palvele jotakuta yleisesti noudatettavilla ehdoilla,

2)

kieltäytyy päästämästä jotakuta tilaisuuteen tai kokoukseen tai poistaa hänet sieltä taikka

3)

asettaa jonkun ilmeisen eriarvoiseen tai muita olennaisesti huonompaan asemaan

rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, sukupuolisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden tai terveydentilan taikka uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava, jollei teko ole rangaistava työsyrjintänä tai kiskonnantapaisena työsyrjintänä, syrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Vierailija
269/270 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen hoitaa homman! 100 000 uutta työpaikkaa on tulossa ihan näinä hetkinä.

Onko noin? Mahtavaa! Torilla tavataan! Satonen on äijien äijä!!

Vierailija
270/270 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa en yhtään ihmettele, että olette työttömiä ja pitkäaikaisia sellaisia. Ja ilomielin tuollaiselta poistaa tukia. Teidän mielestä teillä ei ole kuin oikeuksia ja mitään velvollisuuksia omaa elämää kohtaan ei ole. Olette aivan järkyttäviä asiakkaita ja kiitän ylintä henkeä siitä, että en joudu työssäni kohtaamaan tuollaisia ihmisiä, tai miksi teitä nyt voikaan kutsua. 

Eikö järki pakota edes sen vertaa päässä, että jos saa töitä niin silloin voi ostaa sen auton tai muuttaa lähemmäs työpaikkaa? 90 km suuntansa työmatka on aivan normaali ja sitä ajaa tai istuu julksissa hyvinkin moni työmatkalainen. 3-vuorotyö ja perhellisenä ei ole syy kieltäytyä töistä. Normaali ihminen pystyy järjestämään elämänsä sellaiseksi, että tämä onnistuu. Nämä ovat juuri niitä aikuisen ihmisen velvollisuuksia ja vastuita, jotka eivät ilmeisesti koske työttömiä. 

Jos sinulla ei ole

No minä en muuta omasta talostani muualle. Miksi niin tekisin?

Tyhmää luulla, että ihmiset muuttaa sinne tänne. Kuka sitten ostaa taloni?

Vai pitääkö maksaa talon lämmityskulut jne ja maksaa vuokraa, eli kahta huushollia kustantaa.

Ihan vammainen ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan