Miehen kaljuuntuminen. HELP!
Mitkä asiat on oikeasti toiminut miehen kaljuuntumiseen? Öljyt, pillerit, shampoot yms? Onko kellään kokemuksia miesten kaljuuntumisesta T. M30 jolla alkaa näkyä jo ensimmäisiä merkkejä
Kommentit (449)
Jos mun miehellä lähtis tukka niin lähtisin kans samalla 🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Miesten hiustenlähtö googleen niin rupee löytymään ratkaisuja https://vuodenmies.com/miesten-hiustenlahto/ aika lailla geeneistä riippuu useimmilla. Tuolla ehdotettu mm. lääkkeitä, SMP-päänahkatatuointia, hiusvitamiineja ja hoitoaineita sekä shampoota.
Mulla lähti hiukset päästä ihan vetämällä ja hiusvitamiinista oli apua.
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä on suhde vakaalla pohjalla. Hohhoijaa..Tee miehellesi palvelus ja lähde jo nyt!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lähtee ja miehesi löytää tilalle todellisen naisen!
Vierailija kirjoitti:
Ikää vasta 30 ja hiukset lähtee jo päästä. Kohta peilin takana odottaa Bruce WIllis ilman karismaa 😆😆
Joo mutta Telly Savalas oli Kojat.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan rehellisesti kaljuuntuminen on mulle yksi isoimmista ickeistä miehessä N26
26-vuotias nainen käyttää sanaa "ick" epäironisesti? Teinin tasolle jämähtänyt naislapsi.
Kysy trumpilta neuvoja miten kansaa harhautetaan myös hiusasiossa,sääntö yksi älä kävele vastatuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali asia, miksi siitä stressaat? Ei se aivotoimintaan mitään vaikuta, sen sijaan nuo lääkkeet voi vaikuttaa kyllä terveyteesi negatiivisesti. Aito rakkaus ei sitä paitsi piittaa toisen ulkonäöstä juurikaan, kaikki tässä vanhetaan.
Omalla mielellä tuli lapsena alopecia, ei ollut mulle mikään kynnyskysymys.
Aja siiliksi.
Ulkonäkö vaikuttaa tutkitusti lähes kaikkeen elämässä. Eikä kaikkein vähiten siihen, miten muut ihmiset kohtelevat sinua tai miten he suhtautuvat sinuun. Stressaaminen ei auta mitään minkään ongelman suhteen, ainoastaan ongelman ratkaisulla on merkitystä, ja siihen ap juuri neuvoja pyytääkin. Mutta on älyllisesti epärehellistä yrittää väittää, ettei kaljuuntumisella olisi mitään merkitystä.
Älä murehdi, kestää aikansa se harmitus mutta elämäni paras päätös oli hyväksyä vähähiuksisuus ja ajaa 2mm sänki, ei tarvitse miettiä enää miten päin se vähätukka on päässä. Naisiakin kiinnostaa enemmän miehen itsevarmuus kuin tukkaansa harova epävarma mies.
Älä välitä mitään. Kohta susta tulee niin kuin Mr. Lothar, ja naiset tykkää.
Olen itsekin kuuskymppinen mies jolla hikset lähtee päästä, kai osin miestyyppistä kaljuuntumista mutta myös yhdestä lääkkeestä johtuvaa ohenemista, ehkäpä.
Kaljuuntuminen on ikävää jos ei satu olemaan Dwayne Johnsonin näköinen. Se ei nuorenna keskiverto läskiä.
On kuitenkin vielä paljon pahempi että kaljuuntuu ja on niin turhamaista että käy hiussiirroissa.
Olen kiinnittänyt muutamaan huomiota: jopa sivulta voi nähdä harvan kohdan jossa hiukset kasvavat tiiviisti pieninä kimppuina kaljlun alueen reunoilla.
Pahin tapaus on yksi meidän pomo joka kaljuuntuu kovaa vauhtia, ja kaljun keskivaiheilla on paljon punaisia pieniä pyörylän muotoisia arpia. Ne näkyvät kahdelle penkkiriville kun jannu istuu auditoriossa eturivissä. Äijä on raukka maksanut tuhansia ja viettänyt jossain turkissa lomamatkansa ja yrittänyt kasvatuttaa itselleen noita hiuksia ja ainoa mitä on saanut on tuollainen päässä punoittava arpikuvio. Entaa vähän nolon ja turhamaisen kuvan ihmisestä, eikö?
Mieti siis tarkoin ennenkuin lähdet leikkauksiin. .Mieti myös finasteridin haittoja. Kokeilin sitä rogainea joskus mutta edes puolen vuoden kuuri ei aiheuttanut mitään. Nyt käytän parturin suosittelemaan Nioxin-shampoo/hoitoaine- yhdistelmää joka ei varmasti vaikuta mitään, mutta tuuppasin sinne shampooseen loput hilseshampoot torjumaan pahoja yhdisteitä. En todellakaan jaksa odoittaa 5 min, pesen vaan ja laitan sitten hoitoaineita.
Monet ajavat nykymuodin mukaisesti päänsä kaljuksi, vaikka tukkaa yhä kasvaakin. Ei miehisyys ja voima ole tukassa kiinni. Raamatun kertomus, olikohan se Simsonista, ei tältäkään osin ole paikkaansa pitävä.
Oletko varma, että kyse on kaljuuntumisesta? Oletko viime kuukausina ollut kipeänä? Minun 39-vuotiaalta mieheltä alkoi yhtäkkiä lähteä hiuksia valtava määrä, ja nimenomaan ja etenkin päänlaelta, niin että se alkoi muistuttaa pälvikaljuuntumisen tyyppistä kaljuuntumista. Mutta muutaman kuukauden kuluttua hiukset alkoivatkin kasvaa takaisin. Epäilemme, että hiukset lähtivät kuukausia kestäneen sairastelun takia.
Mutta jos kyse todella on kaljuuntumisesta, niin yksi vinkki näin naisen näkökulmasta: siinä vaiheessa kun kalju on jo huomattava, niin rohkeasti vain ajat koko pään kaljuksi ehdottomasti. Mitään kamalampaa ei ole kuin pitkähköt hiukset pälvikaljulla, jota vielä yritetään peitellä niillä harvoilla päässä kasvavilla hiuksilla. Hyi! Aja koko pää kaljuksi, äläkä anna sängen kasvaa kovin pitkäksi.
Anna olla. Ei ole väliä vaikka kaljua olisikin. Mitkään konstit ei auta. Hiustensiirto ainoa.
Lääkkeistä finasteridi taitaa olla ainut vaihtoehto. Toki minoksidiili myös saattaa auttaa, mutta sitä pitää hieroa päänahkaan joka päivä, eikä kukaan jaksa läträtä sellaisen kanssa vuosikausia. Finasteridia napataan yksi tabletti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen rakkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali asia, miksi siitä stressaat? Ei se aivotoimintaan mitään vaikuta, sen sijaan nuo lääkkeet voi vaikuttaa kyllä terveyteesi negatiivisesti. Aito rakkaus ei sitä paitsi piittaa toisen ulkonäöstä juurikaan, kaikki tässä vanhetaan.
Omalla mielellä tuli lapsena alopecia, ei ollut mulle mikään kynnyskysymys.
Aja siiliksi.
Ulkonäkö vaikuttaa tutkitusti lähes kaikkeen elämässä. Eikä kaikkein vähiten siihen, miten muut ihmiset kohtelevat sinua tai miten he suhtautuvat sinuun. Stressaaminen ei auta mitään minkään ongelman suhteen, ainoastaan ongelman ratkaisulla on merkitystä, ja siihen ap juuri neuvoja pyytääkin. Mutta on älyllisesti epärehellistä yrittää väittää, ettei kaljuuntumisella olisi mitään merkitystä.
Miesten kaljuuntuminen aikaisin on tosi yleistä suomalaisilla geneettisistä syistä, eikä siihen täällä liity mitään stigmaa, eikä ihmisiä pidetä sen takia epäviehättävänä. Oma mieskin alkoi kaljuuntua jo 25 v:nä, kolmekymppisenä oli jo koko päälaki kalju ja hiuksia vain sivuilla. Ajeli sitten koko hiukset pois. Ei ole mitään vaikuttanut siihen miten kohdellaan.
Eipä haittaa. Asennetta peliin, selkä suoraksi, hartiat taakse, hymy huuleen ja käytöstavat käyttöön. Fiksu hiukseton mies lyö laudalta idiootin tukkapään.