Päivi Räsänen ei tekisi aborttia raiskatulle, TEKISITKÖ SINÄ?
Aamu pilalla, piti mennä näkemään Päivi " Puusilmä" Räsänen telkussa. Onko täällä ketään, joka (jos olisi lääkäri siis) ei suostuisi tekemään raiskatulle naiselle aborttia? Miksi?
Kommentit (126)
niin islamissa raiskaajan ei pidä mennä uhrinsa kanssa naimisiin. Kuolemantuomio on raiskaajan osa. Islam sallii abortit ennen kolmatta raskauskuukautta.
jos biologinen isänsä raiskasi. Päivillä on arvot kohdallaan. Ihmisarvoa ei voi mitenkään mitata.
Vierailija:
Tällä logiikalla kuparikierukka ja jälkiehkäisy ovat yhtä kuin abortti, koska silloin munasolu on jo hedelmöittynyt kuin raskaus estetään.Vierailija:
mä olen ollut luulossa, että kierukka estää raskaaksi tulemisen
Olisin valmis tekemään abortteja Suomen lain määrämien puitteiden mukaan. Aina ne eivät tunnu oikeudenmukaisilta sikiötä kohtaan (esim. jos raskaus keskeytetään ns. turhaan rv12 jälkeen), mutta koska Suomessa sikiöllä ei ole oikeuksia, niin niitä ei ole. :(
Enemmän suren sikiön oikeuksien puutetta siltä osin, että odottava äiti saa käyttää päihteitä raskausaikana.
Joten toivotaan, että jossakin vaiheessa maahamme saadaan myös sikiölle oikeudet!
Esim. ihanteellisessa maailmassa äidin tulisi sitoutua esim. ensimmäisellä neuvolakäynnillä (kun on tehnyt päätöksen pitää lapsen)päihteettömyyteen, ja sitä lupausta seurattaisiin testein koko raskauden ajan. Ja jos sen rikkoo, menettää oikeuden lapseensa.
Ja samoin pitäisi löytyä myös lain turvin joku ratkaisu naisille, jotka ovat käyttäneet päihteitä raskausaikana --> varma ehkäisymenetelmä, jonka poistamisesta ei saa itse päättää tms.
Mutta näin vain ihannemaailmassa... olisihan noita. :)
Mutta kannatan sitä, että jokaisella lääkärillä on oikeus valita, tekeekö abortteja ylipäätänsä vai ei.
Vastassa on sitten Suomen laki, joka sanoo millä edellytyksillä abortteja meidän terveydenhuollossa tehdään. Jos siellä terveydenhuollossa on töissä, ja aborttiprosessissa mukana oleminen kuuluu työtehtäviin, ne on hoidettava. Tai sitten hakeuduttava muihin hommiin.
Samalla tavalla poliisien pitää tehdä lain poliisille määrittämät tehtävät omista preferensseistä riippumatta. Esimerkiksi pidättää kettutytöt, vaikka itse olisivatkin sitä mieltä että eläinten oikeudet ovat pielessä, tai suojella maahanmuttajia skineiltä, vaikka itse tekisi mieli olla mukana nyrkkiä heiluttamassa.
Päivi Räsänen vain haluaa lääkäreille oikeuden kieltäytyä niistä ja alentaa rv 24 aborttirajaa. Ja aina on mahdollisuus raiskatun antaa vauva adoptioon, ei kukaan pakota äidiksi.
Miksei kukaan aja MINUN oikeuttani toteuttaa MINUN vakaumustani?
raskaana raiskaajalleen. Mieli varmaan muuttuisi Päivi-mummulla.
Halusihan se poikansa hiuksetkin säästää armeijassa. Eihän ole kuin muutama viikko kun suri poikansa kutreja lehdessä ja puuhasi lakialoitetta. Tai ehkä raiskatun tyttären raskaus on eri asia.
Pelottava ajatusmaailma hänellä jos väittämä on totta.
pyytää aborttia ja tehdä sitten valituksen tästä lääkäristä kun ei hoida ammatillisia velvollisuuksiaan. Uskomatonta, miten joiltain uskovaisilta katoaa kyky nähdä todellisuutta. Käyttäkäämme äänioikeutta...
ei lääkärinä. Ja kyllä, käytän äänioikeuttani ja äänestän oman vaalipiirini KD-ehdokasta.
Aikuinen ihminen ja vielä lääkäri. Etiikka hukassa. Abortteja tehdään varmasti paljon turhaan, mutta raiskaustapauksissa ei. Naisella pitää olla JOKU oikeus omaan vartaloonsa.
että jos lääkärin omatunto ei anna tehdä aborttia tai edes kirjoittaa lähetettä toiselle lääkärille, niin abortintarvitsija on liemessä? Eikö voi päästä toiselle (kunnalliselle) lääkärille pelkästään pyytämällä ja selittämällä tilanteen? Jos näin on, niin luultavasti yksi tuollainen lääkäri eduskunnassa on pienempi paha kuin terveysasemalla kyykyttämässä. (Mutta tämä ei ole ihan riittävä syy minulle äänestää kristillisiä.)
isojensikiöiden abortointia.. eli kun nykyisin on vammasilla se 24 viikkoo kun terve selviää jo hengissä.. jne.. Tuolla aijemin oli teksti jutusta eikäs iellä puhuttu mitään abortin kieltämisestä raiskatuille tai muillekkaan.. vaan siitä että sitä rv aikaa pitäsi pienentää ja että lääkäritkin saisivat tehdä työtään omallatunolla. eikä vastoin omaa näkemystä? en tajua mistä tuolainen kumallinen älämälöö tuli. Itse oon nähnyt Päivi Räsäsäen livenä ja jutellutkin hänen kansaan. ja s iis oikeasti hän ont odella fiksu ihminen. ja ajattelee myös lääkärinä ihmistä kokonaisuutena..
Niin muuten voin vielä lisätä että itse aijon nimenomaan äänesttä KD ja P. Räsästä. koska järkevämpääkään siellä eiole.
Maailmassa on lääkäreitä pilvinpimein jotka eivät tiedä toistensa teoista tai potilaista hölkäsen päläystä.. joten eiköhän sen abortin saa muualta jos ei yksi lääkäri sitä tee/kirjoita lähetettä.
Lääkäritkin voivat siloin toimia omantuntonsa mukaan. Ja aina löytyy abortoijia. se on fakta.
Mulla on pari rautalankahenkaria tuolla laatikossa. Eiköhän se niillä hoidu.
Kuka se on se Räsänen? Joku sun kaveri?
vähän miettimään miksi ei voisi pitää lastaan/ antaa adoptioon jos joku lääkäri vähän jarruttelisi aborttia.
Tällä logiikalla kuparikierukka ja jälkiehkäisy ovat yhtä kuin abortti, koska silloin munasolu on jo hedelmöittynyt kuin raskaus estetään.
Vierailija: