Suhde ulkomaalaisen kanssa
Onko kellään onnistuneita kokemuksia? Löysin netistä tyypin, johon alan olemaan ihastunut ehkä. Hän vaan asuu yli 2000 kilometrin päässä.
Ilmeisesti tulee työn puolesta Suomeen lähikuukausina.
Mietin vaan kannattaskohan vaan lopettaa juttelu ennenkuin ihastuu pahemmin ja kannattaako miestä edes tavata. Englanniksi puhutaan ja mulla jo toimii aivot sillä kielellä ja vahingossa meinaan puhua sitä tuttujen kanssa.
Oisko tää nyt ihan hölmöä?
Toisaalta lento kestää kai 2-3h ja aiemmin tapailin suomalaista miestä, jonka luo oli 9,5 tunnin bussimatka.
En olis ikinä kuvitellut että olisin hommannut itseni tähän tilanteeseen, ajattelin että se juttelu jää vaan kertaan enkä edes ajatellut, että kumpaakaan kiinnostaisi höpötellä enempiä.
Onko kenelläkään kokemuksia?
Kommentit (31)
Ai että oikein ihastunut olet? Onko mitään konkreettisia todisteita että koko miestä on ylipäätään edes olemassa?
Tapaa nyt kuitenkin ennenkuin julistat suuria tunteita.
Rakkaushuijaukset on yleisiä, tarkkaile niiden tyypillisiä merkkejä. Ja vaikka tyyppi olisi se joka väittää olevansa, et silti tiedä onko teillä livenä kemiaa vai särkyykö luotu mielikuva täysin.
Ei kansainväliset suhteet mahdottomia ole, etenkin jos molemmat on EU-kansalaisia jolloin toisen maassa vierailu on mutkatonta ja jopa yhteen muuttaminen paljon helpompaa vs EU-ulkopuolisen kanssa kun ei tarvitse säätää viisumeiden kanssa. Euroopan sisällä myös moni tutkinto tunnustetaan helposti joten työllistyminen toiseen maahan on realistista. Ei helppoa, mutta mahdollista.
Itselläni on etelä-eurooppalainen puoliso ja hyvin on pyyhkinyt jo vuosia. Toki meillä siinä mielessä eri tilanne että toinen oli jo asunut vuosia Suomessa ja tullut jäädäkseen sekä rakentanut elämän jo ennen kuin tavattiin. Hän ei siis varsinaisesti irtautunut juuristaan pelkästään minun vuokseni. Olisin saattanut kokea melkoista painetta suhteen onnistumisen suhteen jos toinen olisi mun vuokseni tänne muuttanut ja jos hänellä ei olisi ollut Suomessa esim ystäväpiirejä jne mun ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ai että oikein ihastunut olet? Onko mitään konkreettisia todisteita että koko miestä on ylipäätään edes olemassa?
On, ainakin puh numeronsa laittoi. Ei ollut joku lentolipun osto onnistunut, jotenkin selitti että tuon puh numeron välityksellä lainaisin rahaa ja maksaa käteisellä kun tulee.
Ettet vain olisi ihastunut itseluomaasi mielikuvaan ventovieraasta ihmisestä? Siksi toisekseen monikulttuurinen suhde on vaikea taitolaji. Sanon tämän neljännesvuosisadan kokemuksen perusteella.
Anna kun arvaan, turkkilainen, afrikkalainen tai hiekkan**k*ri? Sinä toimit ankkurina ja oleskelulupa on päätavoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ainakin puh numeronsa laittoi. Ei ollut joku lentolipun osto onnistunut, jotenkin selitti että tuon puh numeron välityksellä lainaisin rahaa ja maksaa käteisellä kun tulee.
Joo, laita se mies heti estoon. Huijaus, ja tästä ei tarvitse enempää keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, turkkilainen, afrikkalainen tai hiekkan**k*ri? Sinä toimit ankkurina ja oleskelulupa on päätavoite.
eiku se on nigerialainen prinssi tai rikas öljysheikki
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot?
Mitä väliä kun ukko on kuitenkin huijari 100% varmuudella
Katso nyt vaikka oheismateroaalina tai vertailupohjaa hakien tositv sarjaa 90 Päivää morssiammena. - Onsiinä nähty jo, ainakin yhden naisen ja useamman uhnannen kilometrin päässä löytyneen mahd. tulevan puolison edesottamuksia. - Ikisinkkun miehenä itsekin olen josku aatellut, että pitäsikö kokeilla onneani mutta arkuus on toistaiseksi voittanut.
Aloittaja kuulostaa todella lapselliselta.
Suomestakin löytyy ulkomaalaisia miehiä, miksi lähteä toiselta puolelta maapalloa asuvaa hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomestakin löytyy ulkomaalaisia miehiä, miksi lähteä toiselta puolelta maapalloa asuvaa hakemaan?
Ja löytyy myös suuri joukko ihan syntyperäsiäkin suomalaisia moneen lähtöön. - Itse miehenä en usko, että parisuhteen muodostaminen on ainakaan helpompaa ulkomaalaisen kumppanin kanssa. Mutta toisaalta ulkomaalainenkin on vähän laaja käsite. Veikkaampa näet. että erot siinä mitä vaikka mahd. ruotsisissa varttunut odottaa tai jopa vaatii kumppaniltaan ovat vähän erilaiset kuin, mitä vaikka venäläisellä mahd. kumppanilla, vaikka maantieteellsiesti matkaa ei ole sanottavasti ole kovinkaan pitkä kummankaan kotimaahan.
Minulla on n e e k e r i peiton alla. Hän on älykääpiö mutta en etsikään henkevää seuraa vaan kovaa panomiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja löytyy myös suuri joukko ihan syntyperäsiäkin suomalaisia moneen lähtöön. - Itse miehenä en usko, että parisuhteen muodostaminen on ainakaan helpompaa ulkomaalaisen kumppanin kanssa. Mutta toisaalta ulkomaalainenkin on vähän laaja käsite. Veikkaampa näet. että erot siinä mitä vaikka mahd. ruotsisissa varttunut odottaa tai jopa vaatii kumppaniltaan ovat vähän erilaiset kuin, mitä vaikka venäläisellä mahd. kumppanilla, vaikka maantieteellsiesti matkaa ei ole sanottavasti ole kovinkaan pitkä kummankaan kotimaahan.
Oma puoliso on Yhdysvalloista. Välimatkaa on, mutta loppu viimeksi samat musiikit kuunneltiin nuorina, samat elokuvat katseltiin. Ei ne kulttuurierot niin isoja ole kuin luulisi.
Yleensä näissä tarinoissa häviää rahaa ja paljon.
Ap yllättäen taas katosi vastailemasta.
Eikö ole vielä päässyt suomeen kun rahat on jumissa pankissa ja kaikki läheiset sairaalassa?