Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehen työ liittyy mihinkään? Etsitkö parisuhdetta ammatin vai ihmisen kanssa? Vai pitäisikö tietyssä ammatissa olevan miehen olla kiinnostunut juuri sinusta? Kuulostat pinnalliselta.
Voisi myös kysyä, että miten ulkonäkö liittyy mihinkään?
Etsitkö parisuhdetta ulkonäön vai ihmisen kanssa?
Kuulostaa pinnalliselta.
Ulkonäöstä kiinnostuminen on kirjaimellisesti sitä pinnallisuutta. Sen sijaan ihmisen persoonasta ja kiinnostuksen kohteista (tähän liittyy olennaisesti se, millä ihminen haluaa käyttää olennaisen osan valveillaoloajastaan) kiinnostuminen ei ole millään tavalla pinnallista.
Ihminen, jolle työ on vain rahaa varten, ehkä kokee niin, mutta entäpä jos sille kysyjälle työ ja raha eivät koskaan ole linkittyneet samassa mielessä toisiinsa?
Minä: en halua tavata sun kotona, mieluummi julkisella paikalla.
Hän: häh pelkäätsä mua?
Minä: eikun eka tapaaminen on hyvä pitää julkisella paikalla, mulla on huonoja kokemuksia takana.. niitä ihan pahimpia ni haluun olla varovainen iha oman pääkopan takia
Hän: no höh en mä sua ra_iskaa mä tykkään ku nainen on märkänä
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai on jokin syy, miksi on juuri sen ihmisen swaipannut oikealle?
Miten tuo eroaa kohtaamisita vaikka baarissa? Ulkonäkö on se ensimmäinen. Sen peruteella mennään juttelemaan. Ei siellä baarissakaan taistaselvityksiä etukäteen tehdä.
Kyllä se on omissa baarikohtaamisissa aina ollut myös käytös, minkä perusteella tuttavuutta alan edes harkita. Yksin tuopin ääressä naisia sillä silmällä kyttäävä ja selvästi jonkun mukaansa tahtova ei ole ollenkaan yhtä kiinnostava kuin kavereiden kanssa hauskaa pitävä mies. Aloitusrepliikki merkitsee sielläkin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N: Mikä on sun haaveammatti?
M: emmä tiiä
N: Entä lapsena, mikä halusit olla isona?
M: ei mitään hajua
N: Mä haluisin olla astronautti
M: höpö höpö
N: Mitä meinasit viikonloppuna?
N: Haluutko nähä?
M: joo
N: Mitä tehtäis?
M: ihan sama
Tää kuulostaa ihan mun ja mun kaverin keskustelulta.. ja joo tajusin nyt yskän
Minulle yksi ystävä sanoi joskus suoraan, ettei kestä kun vastaan aina en tiedä tai ei väliä. Toki mielessä kävi hetkellinen "auts", mutta mietittyäni tajusin, että onhan se aivan hemmetin raskasta tehdä mitään sellaisen ihmisen kanssa. Kyllä pitää kyetä osallistumaan päätöksentekoon, eikä heittäytyä perässävedettäväksi. Sen jälkeen olen oikein harjoitellut sitä, että vaikka joku asia olisi minulle ihan sama ja ei väliä, annan silti keskusteluun jonkun ehdotuksen. Huomaan, että seurastani on sittemmin pidetty ihan eri tavalla.
Kun olin tinderissä, tein vain yhden vastakysymyksen. Miksi juuri teidät pitäisi valita tapailu kumppaniksi? En saanut ikinä vastausta.
M55
Osa miehistä ainakin tekee niin, että tykkää kaikista naisista ja vetää päivän "tarjonnan" tyyliin sekunneissa läpi ja katsoo sitten jälkeenpäin, että montako "osumaa" tuli.
Mikäli osuma tuli naiselta, jonka naama ei miellytä, niin ne vastaukset saattaa olla myös nuivia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tinderissä tekee kuitenkin saman virheen kuin useimmat rekrytoijat - unohtavat, että myös siihen toiseen pitäisi tehdä vaikutus.
Ketju ei ole miehistä, jotka eivät laittaneet tikkua ristiin. Ketju on naisista, jotka eivät ole kiinnostavia.
Aika hauskasti teit oletuksen, että nainen haastattelee ja mies "hakee töitä", vaikka lainauksessa ei puhuttu sukupuolista mitään. Kyllä, nainen yhtä lailla miettii minkälaisen vaikutelman antaa ja miettii toimintatapojaan valmiiksi. Ja jos nyt sukupuolista puhutaan, veikkaan että useammin. Kun naisen deitit menevät poskelleen, hän pohtii miten toimisi seuraavalla kerralla toisin, kun taas mies luettelee itselleen mikä kaikki naisessa oli vikana, kun ei "kunnon mies" taaskaan kelvannut.
Jos luet ketjua, niin lauma naisia peukuttaa toisiaan siitä, miten huonosti miehet kommunikoi Tinderissä. Esimerkeissä vain näkee selväsi, että mies on veäytynyt keskustelusta joka ei kiinnosta. Naisten ego ei vain riitä myöntämään tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin tinderissä, tein vain yhden vastakysymyksen. Miksi juuri teidät pitäisi valita tapailu kumppaniksi? En saanut ikinä vastausta.
M55
Yhdyssanavirhe ja tavoitteena tapailu, iäksi merkitty 55.
Valmennusta ostamaan, sitten nabisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yksi ystävä sanoi joskus suoraan, ettei kestä kun vastaan aina en tiedä tai ei väliä. Toki mielessä kävi hetkellinen "auts", mutta mietittyäni tajusin, että onhan se aivan hemmetin raskasta tehdä mitään sellaisen ihmisen kanssa. Kyllä pitää kyetä osallistumaan päätöksentekoon, eikä heittäytyä perässävedettäväksi. Sen jälkeen olen oikein harjoitellut sitä, että vaikka joku asia olisi minulle ihan sama ja ei väliä, annan silti keskusteluun jonkun ehdotuksen. Huomaan, että seurastani on sittemmin pidetty ihan eri tavalla.
Itselläni on kokemusta parisuhteista, joissa tosiaan itse olen ollut se, joka keksinyt tekemiset ja menemiset. Toiselle ollut aina "ihan sama, päätä sä, kaikki käy".
Sellaisesta tulee tunne, ettei toista vaan kiinnosta. Kunhan nyt vähän hengaillaan, mutten herätä toisessa minkäänlaista innostusta.
Ja näinhän se lopulta on ollut. Yhdessä suhteessa toinen löysikin sen oikean rakkauden, ja kertoi tästä minulle niinkuin olisi asiasta kaverilleen puhunut. Ei yhtään ymmärtänyt, miksi olin todella loukkaantunut siitä, että suhdetta oli viritelty jo meidän suhteen aikana.
Toisessa suhteessa kun totesin, ettei hommasta taida tulla mitään, oli toisen reaktio luokkaa "Aijaa, ok. Tuutko hakee kamas tällä vai ens viikolla?".
Että joo. Olen nykyään tästä tarkempi. Jos toiselle kaikki seurani on "ihan sama", niin ei kannata päiväkään enempää tuhlata siihen suhteeseen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tinderissä tekee kuitenkin saman virheen kuin useimmat rekrytoijat - unohtavat, että myös siihen toiseen pitäisi tehdä vaikutus.
Aika hauskasti teit oletuksen, että nainen haastattelee ja mies "hakee töitä", vaikka lainauksessa ei puhuttu sukupuolista mitään..
Juu, useimmiten on niin, että tervehdysten jälkeen (siis: nainen pääsee moi-gatesta yli) kun jonkun sortin keskustelu alkaa, nainen esittää kysymyksen tai liudan niitä, kuten ekalla sivulla tuli hyvin esiin, vaikka ei paljasta itsestään juuri mitään. Asetelma on, että "selittelehän nyt itsestäsi jotain". Olikos tuolla puoli tusinaa miestä, jotka ovat tässä ketjussa tuoneet esiin, että aika väsyttävä style.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hauskasti teit oletuksen, että nainen haastattelee ja mies "hakee töitä", vaikka lainauksessa ei puhuttu sukupuolista mitään..
Juu, useimmiten on niin, että tervehdysten jälkeen (siis: nainen pääsee moi-gatesta yli) kun jonkun sortin keskustelu alkaa, nainen esittää kysymyksen tai liudan niitä, kuten ekalla sivulla tuli hyvin esiin, vaikka ei paljasta itsestään juuri mitään. Asetelma on, että "selittelehän nyt itsestäsi jotain". Olikos tuolla puoli tusinaa miestä, jotka ovat tässä ketjussa tuoneet esiin, että aika väsyttävä style.
Tarkoitushan on, että myös sinä vastapuolena esität niitä kysymyksiä.
Jos toinen vastaa lyhyesti eikä kysy mitään minusta, oletan ettei tätä voi vähempää kiinnostaa. Kunhan nyt kohteliaisuutta muutaman lyhyen viestin laittaa ennen ghostausta / olen varasijalla jos ei mielekkäämpää löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuessa uuteen ihmiseen, oli se Tinderissä tai missä vain, on aina sama ongelma. Se ihminen on uusi ja se on kohtalaisen vaikea löytää jutun juurta. Eikä siinä ole mitään järkeä, että ihmisen pitäisi harrastaa samaa lajia, jotta olisi jotain keskusteltavaa. Usein se on sitä, että missä asut, mitä teet työksesi ja onks lemmikkejä. Kaikki muu menee helposti ihan liian diipiksi ventovieraan kanssa. En mä halua kertoa tai kuulla mitä hänen lapsensa ovat tänään tehneet, mitä sairauksia niillä on. Myöskin aivan liian arkiset asiat on "tikusta asiaa" -tyyppisiä. Että mitä teit tänään ruoaksi, ai makaronilaatikko, no mutta sehän on kiva. Ai että Veeti ja Alvar ei kuitenkaan tykänneet siitä, no voi voi, ehkä ne vielä oppii tykkäämään.
Yleisistä asioista, työtä, salitreeneistä ja vaikka jukolan viestistä pystyy juttelemaan sen pari päivää (riippuen viestien frekvenssistä), mutta sen jälkeen pitää kyllä jo melkein sopia sit
Periaatteessa olen samaa mieltä. Hyvä oivallus kuitenkin oli, että jos keskustelu ei lähde rullaamaan, se ei lähde. Tämä siis koskee etenkin Tinderiä, jossa ei ole pakko olla sosiaalinen. Jos keskustelukumppani tuntuu raskaalta tai triviaalilta, hän todennäköisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Työtään häpeilevät miehet selittää ihan omiaan täällä. Ja miksei naista sitten saisi kiinnostaa myös se tulotaso? Tässä maailmassa ihmisen menestys lasketaan valitettavasti rahassa. Niin se menee, halusi tai ei. Tulotason tiedustelu tuskin on sitä että etsii miljonääriä. Mutta kyllä usein aikuinen nainen haluaa tietää mitä se yhteinen elämä ehkä olisi. Että käydäänkö me reissuilla ulkomailla, ulkona syömässä ja mennäänkö me lähikauppaan uudehkolla autolla, vai HSL:n bussilla.
Ja kertoo se ammatti muutakin. Se kertoo persoonasta. Harva lähtee esihenkilölksi, jos ei ole kykyä johtaa. Harva lähtee lääkäriksi, jos ei halua auttaa. Ja jos on todella briliantti ja älykäs, niin tuskin sellainen mies päätyy elämässään pussittamaan kurkkuja Myrttiselle. Totta kai elämä on erilaista jakeluauton kuljettajan kanssa, kuin vaikka kuntosaliyrittäjän. Toisen kanssa syödään makkaraa ja juodaan punaista maitoa. Toisen kanssa syödä
Oikeasti tämän viestin kirjoittaja ei taida itsekään ymmärtää miten kammottavan tylsä ihminen hän on. Jos tähän tylsyyteen törmää, niin miks ihmeessä jatkaisi viestitettlyä yhtään pidemmälle?
En ole lukenut koko ketjua, mutta läpi ketjun toistuu se, että työ on ensimmäinen kysymys. Nainen on vetänyt tiukan bullet- listan, millaista miestä hakee ja alkaa käydä sitä läpi tärkeysjärjestyksessä. Tai siltä se kuulostaa. Ei se ole tutustumista, se on käyttötavaran ostamista.
Sitä vain en ymmärrä, miksi näille menee niin pahasti ihon alle, jos joku random Tinder match lopettaa viestittelyn. Tämähän pitäisi olla normi. Tutustuminen lopetetaan, kun kiinnostus ei herää. Ilmisesi itsetunto ei vain kestä sitä, että se on mies, jonka kiinnostus lopahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaamista siitä ettei työtä saa kysyä! Siellä töissä kun yleensä ollaan valtaosa päivästä 5 x viikossa. Jotkut toki enemmän tai vähemmän.
Minä todellakin naisena kysyn tätä, koska etsin miestä, jolla on korkea koulutus kuten minullakin. Korkea koulutus kertoo siitä, että pystyy kriittiseen ajatteluun, on älykäs (ala ja koulu kohtaista toki) ja mikäli on mitään viitteitä siitä että on kielitaitoa on vähintäänkin sujuvaan englantiin niin loistavaa.
Itse olen asunut ulkomailla ja puolet kavereista ei ole suomen kielisiä, joten englantia taitamattoman kanssa ei tule toimimaan ja mitään "suomi suomalaisille" miestä en katsele sekuntiakaan.
Mitä turhaa sitä toistemme aikaa tuhlaamaan sillä että jaaritellaan jotain "hauskoja ja kiinnostavia juttuja" ja sitten tavataan ja todetaan että meillä ei ole muuta yhteistä kun huumori.
Jos kukaan salaa niin yksinkertaista asiaa kun työ tai koulutus
Jankkaamista tai ei, mutta yritä nyt ymmärtää, että kyse on kommunikaatiosta. Sinä saat kysyä ihan mitä haluat, ihan mitä tahansa. Mutta sinä et voi vaatia, että vastapuoli jaksaa sinun hengetöntä, epäpersonaalista jankaamistasi. Ei silloin ole kysymys siitä, että jotain salaa, vaan siitä, etei keskustelun kiinnostus lakkaa heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä: en halua tavata sun kotona, mieluummi julkisella paikalla.
Hän: häh pelkäätsä mua?
Minä: eikun eka tapaaminen on hyvä pitää julkisella paikalla, mulla on huonoja kokemuksia takana.. niitä ihan pahimpia ni haluun olla varovainen iha oman pääkopan takia
Hän: no höh en mä sua ra_iskaa mä tykkään ku nainen on märkänä
Älä sano että tämä oli oikea keskustelu. Eihän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yksi ystävä sanoi joskus suoraan, ettei kestä kun vastaan aina en tiedä tai ei väliä. Toki mielessä kävi hetkellinen "auts", mutta mietittyäni tajusin, että onhan se aivan hemmetin raskasta tehdä mitään sellaisen ihmisen kanssa. Kyllä pitää kyetä osallistumaan päätöksentekoon, eikä heittäytyä perässäved
Hyvä että ymmärsit, kaikki ei ota noin hyvin sitä.
Mä puhuin mun ystävälle, että ehkä me vaan ei ymmärretä toisiamme, niin hän suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitushan on, että myös sinä vastapuolena esität niitä kysymyksiä.
Arvelet juuri kertoneesi minulle jonkun sortin uutisen?
Edelleen, tyylini on tervehdys ja siitä small talk:iin. Jos toinen sekä ylipäänsä osaa että vaivautuu kirjoittamaan, voi edetä henkilökohtaiseen.
Sitten on hieman huvittavaa lukea näitä juttuja, joissa heitetään spagettia kattoon siitä, että "se sanoi 'moi'!".
- sama M
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä ainakin tekee niin, että tykkää kaikista naisista ja vetää päivän "tarjonnan" tyyliin sekunneissa läpi ja katsoo sitten jälkeenpäin, että montako "osumaa" tuli.
Mikäli osuma tuli naiselta, jonka naama ei miellytä, niin ne vastaukset saattaa olla myös nuivia.
Joo ja nämä on niitä jotka sanoo, että miks toi kokovartalokuva ei ollut ekana, ni ois heti tienny et oot ton näkönen. Sillee, kato ite ne kaikki kuvat prkl. Ja lue ne profiilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yksi ystävä sanoi joskus suoraan, ettei kestä kun vastaan aina en tiedä tai ei väliä. Toki mielessä kävi hetkellinen "auts", mutta mietittyäni tajusin, että onhan se aivan hemmetin raskasta tehdä mitään sellaisen ihmisen kanssa. Kyllä pitää kyetä osallistumaan
Siis wau. Mun yks ex ihmetteli mulle, miten suutuin kun hän sanoi, että "en mä voi sille mitään että työkaveri puristelee mun persettä joka päivä" kai sä nyt voit hänelle sanoa että ei ole ok.
Ei kuulemma voi mitään.
Keskustelin varmaan jonkun psykoosissa olleen kanssa.
Hän: mulla on yks maailman pelastava suunnitelma, mutta en voi kertoo sitä ministereille, maailma ei oo viel valmis!
Minä: oho, voitko kertoo mulle?
Hän: jos et kerro sitä kellekään, maailma ei ole vielä sitä varten.
Minä: joo en kerro kellekään
Hän: okei. Töissä, koulussa ja ihan kaikkialla, kun pidettäis 5min joogatauko, välillä. Se auttais ihan kaikkeen, kiusaamiseen, työttömyyteen, sotiin, (selitti kaikkee iha outoa enkä edes muista kaikkea. Ulkoavaruudesta muurahaisiin)
Minä: wautsi