Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
"En oikein osaa olla muuta kuin kiltti muille ihmisille, koska se on osa synnyinnäistä luonnettani, mutta se raivostuttaa, kun sillä keinolla on vain ikuinen kiusanteon kohde. "
On tuossa muutakin kuin vain kiltteytesi takana. Esim. oma mieheni on ihminen jota varmasti jokainen hänet tunteva kuvailee ihan ensimmäiseksi juuri sen kautta miten kiltti ja muita huomioiva hän on. Mutta hän ei ole silti jäänyt elämässä mitenkään jalkoihin tai tullut ylikävellyksi.
En siis tarkoita syyllistää tällä sinua tai sanoa että olisit jotenkin vääränlainen. Tai että sinun pitäisi muuttua muuksi kuin olet. Mutta vain sitä että varmasti luonteessasi ja persoonassasi on myös muita piirteitä pelkän kiltteyden lisäksi jotka ovat altistaneet sinut asioille joita kenenkään ei pitäisi kohdata.
(Off-topic hemmottelukeskusteluun: asia on ihan luonteva kun miettii biologiaa. Biologia ei ole jakanut reiluja kortteja miettimättä sukupuolta vaan seksi on aina naiselle isompi riski.)
"Höpöhöpö. Se on vapaa valinta, harvoinpa isot valinnat ovat helppoja. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa"
Voit toki kutsua sitä vapaaksi valinnaksi jos haluat mutta useimmille se ei ole niin vapaa. Jos menettää vielä paljon enemmän jollain toisella elämänalueella niin se on vähän kuin väittäisi vapaaksi valintaa joka tehdään pistooli ohimolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se syy mököttämiseen ja ilkeyteen on juuri seksin puute, ei mikään muu. Mikset anna miehellesi?
Tässähän se dilemma onkin. Kun ei haluta, ei halua tuntea itseään suorastaan fyysisesti ja psyykkisesti raiskatuksi.Näköjään naiset eivät tee miehiään iloiseksi edes parisuhteissa.
Miksi miehen iloisuus on naisen vastuulla? Jos halutonta vituttaa se vonkaaminen, miksi mies ei lopeta ja tee naista iloiseksi?
Ei ihme, että miehiä kiukuttaa ja sitten aletaan riehua.
Riehuminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Vihanhallintaterapia olisi paikallaan.
Ei ihme, että parisuhteissa olevat miehet käyvät hutsuissa.
Miksi mies ei eroa? Kukaan ei pakota jäämään parisuhteeseen.
Sun mi
Ei käy vieraissa eikä maksullisissa.
Vierailija kirjoitti:
"Höpöhöpö. Se on vapaa valinta, harvoinpa isot valinnat ovat helppoja. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa"
Voit toki kutsua sitä vapaaksi valinnaksi jos haluat mutta useimmille se ei ole niin vapaa. Jos menettää vielä paljon enemmän jollain toisella elämänalueella niin se on vähän kuin väittäisi vapaaksi valintaa joka tehdään pistooli ohimolla.
Ja sinun mielestäsi ratkaisu tilanteessa on siis...?
Vierailija kirjoitti:
No se syy mököttämiseen ja ilkeyteen on juuri seksin puute, ei mikään muu. Mikset anna miehellesi?
Tässähän se dilemma onkin. Kun ei haluta, ei halua tuntea itseään suorastaan fyysisesti ja psyykkisesti raiskatuksi.Näköjään naiset eivät tee miehiään iloiseksi edes parisuhteissa.
Miksi miehen iloisuus on naisen vastuulla? Jos halutonta vituttaa se vonkaaminen, miksi mies ei lopeta ja tee naista iloiseksi?
Ei ihme, että miehiä kiukuttaa ja sitten aletaan riehua.
Riehuminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Vihanhallintaterapia olisi paikallaan.
Ei ihme, että parisuhteissa olevat miehet käyvät hutsuissa.
Miksi mies ei eroa? Kukaan ei pakota jäämään parisuhteeseen.
Mies ei saa sulta pillua, niin hän on aina tyytymätön ja/tai hän hakee seksinsä muulta, vaikka maksamalla siitä maltaita, vaikka rakastaisi sinua pohjimmiltaan yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitan että minä tarvitsen näitä asioita jotta haluan seksiä. Seksi ja hemmottelu eivät ole siksi erilliset asiat."
Mutta tarvitsetko itse asiassa juuri vain sitä hemmottelua vai kuitenkin sitä kokonaisvaltaista rakkautta jossa toinen huomioi sinut kaikilla tavoilla ja hemmottelu on vain yksi osa sitä?
Toki voi olla että sinä olet erilainen mutta en itse osaisi noin selvästi erottaa juuri nimenomaan hemmottelua asiaksi joka on minulla ratkaisevaa halukkuudelle.
Kyllä, tarvitsen hemmottelua ja nimenomaan romanttista sellaista. Rakkautta on myös siinä suhteessa jossa elämän arki rullaa ja on ystävällisyyttä. Mutta silloin en halua seksiä.
Haluan kokea olevani kaunis nainen, jota mies hemmottelee jotta haluan seksiä
No sinä olet sellainen ja saat olla. Tuo ei ole kuitenkaan yleistettävissä kaikki naisia koskevaksi. Naisetkin ovat yksilöitä ja tarvitsevat hyvin erilaisia asioita halutakseen seksiä.
Vierailija kirjoitti:
(Off-topic hemmottelukeskusteluun: asia on ihan luonteva kun miettii biologiaa. Biologia ei ole jakanut reiluja kortteja miettimättä sukupuolta vaan seksi on aina naiselle isompi riski.)
Ja seksin puute miehelle. 😁
Vierailija kirjoitti:
Olet valinnut hankkia perheen/asuntolainan tai mitä hyvänsä tietäen että hyvin todennäköisesti jokaisessa suhteessa on seksitön tai vähäseksinen kausi.
Valinta on sinun. Elämä on riskejä. Kukaan ei ole sinulle velkaa seksiä vain siksi että joudut vaikean valinnan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitan että minä tarvitsen näitä asioita jotta haluan seksiä. Seksi ja hemmottelu eivät ole siksi erilliset asiat."
Mutta tarvitsetko itse asiassa juuri vain sitä hemmottelua vai kuitenkin sitä kokonaisvaltaista rakkautta jossa toinen huomioi sinut kaikilla tavoilla ja hemmottelu on vain yksi osa sitä?
Toki voi olla että sinä olet erilainen mutta en itse osaisi noin selvästi erottaa juuri nimenomaan hemmottelua asiaksi joka on minulla ratkaisevaa halukkuudelle.
Kyllä, tarvitsen hemmottelua ja nimenomaan romanttista sellaista. Rakkautta on myös siinä suhteessa jossa elämän arki rullaa ja on ystävällisyyttä. Mutta silloin en halua seksiä.
No sinä olet sellainen ja saat olla. Tuo ei ole kuitenkaa
Näin on, mutta ihan hyvä tietää että tämä on hyvin tavallista, sanoisinko naistyypillistä
Miestyypillistä on haluta seksiä enemmän kauneuden perusteella, naiselle tietynlaisen kohtelun perusteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko että minulla on joku ratkaisu? Mutta parisuhteessa siis kyllä vallitsee tietynlainen epätasapaino jossa halukas joutuu yleensä olemaan se joka luopuu isommasta osasta asioita kuin se haluton jos ei tyydy siihen osaansa.
Vierailija kirjoitti:
Raiskaaja ei ajattele noin, vaan se on tervettä ajattelua, oli sitten mies tai nainen. Aina kaikki ei oke kivaa ja ne muutkin ihmiset ja oma kumppani ym. täytyy ottaa huomioon. Miehet tekevät naisten eteen kaikkea sellaista, joka tuntuu itsestä vastenmieliseltä, mutta jos nainen siitä tykkää ja toisesta välittää, niin keneltä se on pois? Saman luulisi pätevän toisinkin päin.
Aika huolestuttavaa, että jotkut eivät vain millään käsitä, mikä ero on seksuaalisuuteen kajoamisella ja verhotangon asentamisella. Jos heteromies joutuisi vaikka kerran viikossa miespuolisen pomosa rynkyttämäksi, vaikka muuten mukava pomo onkin, niin ymmärtäisi ehkä lopulta, mikä ero näillä asioilla on. Toinen huolestuttava asia on se, että jotkut miehet eivät ymmärrä rakastelun ja seksin eroa.
Mun mies halusi sek siä, vaikka olin väsynyt ja kipeä. Suuttui. Seuraavana päivänä tulin reseptin kanssa kotiin. Antibiootit poskiontelotulehdukseen. Pyysikö anteeksi eilistä käyttäytymistään? Ei. Exä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja seksin puute miehelle. 😁
Ei ole miehelle riski ja kommenttisi osoittaa ettet ymmärrä elämästä paljoakaan
Naisille.
Ulkomaalaiset naiset haluaa. Ja koska matkustelu on halpaa ja helppoa ja Instagram on olemassa, niin on entistä helpompaa tavata ulkomaalaisia naisia.
"Olet valinnut hankkia perheen/asuntolainan tai mitä hyvänsä tietäen että hyvin todennäköisesti jokaisessa suhteessa on seksitön tai vähäseksinen kausi."
Tietenkin ja juuri koska olen sen tietoisesti valinut en väitä että se olisi joku täydellisen vapaa valinta vain äkkiä jättää tämä kaikki siksi että seksiä ei ole. Sitä sitoo itsenä isoon määrään asiota joista on hankala enää luopua ja siksi luopuu osasta valinnavapauttaan.
"Valinta on sinun. Elämä on riskejä. Kukaan ei ole sinulle velkaa seksiä vain siksi että joudut vaikean valinnan eteen."
En ole väittänyt koskaan että kukaan olisi minulle velkaa seksiä vaan vain että se haluton on usein käytännössä vahvemmassa tilanteessa koska tietää että toisen on hankala lähteä seksittömyyden takia.
"Ulkomaalaiset naiset haluaa. "
Jos joku ryhmä naisia "haluaa" paljon useammin kuin toiset niin siihen on käytännössä aina syynä se että he ovat jollain tavalla pakotettuja haluamaan jotta saavat sitä mitä tarvitsevat.
"Miestyypillistä on haluta seksiä enemmän kauneuden perusteella, naiselle tietynlaisen kohtelun perusteella "
Nuo ovat kuitenkin molemmille sukupuolille vain yksi syy haluta. Lähes kaikilla niihin yhdistyy monenlaisia muita haluja ja tarpeita. Ihmiset eivät ole niin simppeleitä että haluamme vain yhden ainoan syyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko että minulla on joku ratkaisu? Mutta parisuhteessa siis kyllä vallitsee tietynlainen epätasapaino jossa halukas joutuu yleensä olemaan se joka luopuu isommasta osasta asioita kuin se haluton jos ei tyydy siihen osaansa.
Se on totta. Mutta koska haluton ei tietenkään harrasta seksiä, jos ei halua niin näin se vaan menee että halukas päättää jääkö silti suhteeseen. Päätös voi olla monimutkainen mutta itse asia näinkin yksinkertainen